Regisztráció/Belépés

további cikkek

Avatar photo
Koós Miklós
2009. június 19. péntek

Körforgalmak

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/58/Magic_Roundabout_Schild_db.jpg/800px-Magic_Roundabout_Schild_db.jpg

Nem is olyan régen mutattuk be a legkisebbnek gondolt soproni körforgalmat, Az ország (talán) legkisebb körforgalma címen. Azóta többen is jelezték, hogy ismernek hasonlókat, sőt többen jelezték, hogy a szigetországban ez régóta és széles körben használt megoldás

Olvasói kiegészítések:

Z. Viktor írta | emailben érkezett: a biatorbágyi Premier Outlet Center új felhajtójának tetején a parkolóba felérve található egy körforgalom, mely valószínű költségesebb mint a cikkben láthatók, mivel kiemelkedik az út szintjéből, viszont véleményem szerint maximum 130 cm átmérőjű, tehát kisebb mint a soproni.

Darázsi István írta | email-en kaptam: Észak-Írországban ez teljesen bevett gyakorlat, de itt az emberek betartják a körforgalmi szabályokat, nem lehet a sárga (fehér) pöttyön keresztül haladó autóst látni

dyRO írta | a wikipedian a körforgalmakról szóló angol nyelvű cikben lévő kép egy mini-körforgalomról:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b0/Mini-roundabout.jpg

Az tény hogy kell a vezetési kultúra a használatukhoz, de egyszer el kell kezdeni. Írországban például rengeteg jelzőlámpás körforgalmat lehet találni. Már van Magyarországon is belőle, mégpedig egyből kettő is, mindkettő Győrben. Ismeri valaki. szerintem szuper

dyRO írta | …illetve a Magic Roundabout Swindonban (UK) és a Wikipédián

Körforgalom témában mi sem panaszkodhatunk. Az előző posztból emeltük át ezt a cseppet sem kicsi körforgalmat, amit Hawaii küldött be, és amely Miskolcon épült (katt. az alábbi rajzra!) fotók itt.

Hawaii írta | A ‘Körforgalom-gyártó ZRT’ nem érte be holmi ‘tesco gazdaságos’ devianciával és mert nagyot álmodni. Egy igazi grandiózus projekt keretében megalkotta A Körforgalmat – szigorúan nagy betűvel -, minden magyar körforgalom ősanyját.
A Körforgalmat, amit a vakmerő autósok már megközelíteni is csak két napi hideg élelem és víz birtokában mernek.
A Körforgalmat, amihez külön térkép kell, hogy el ne tévedj.
A Körforgalmat, melyet tanulóvezetők rettegnek és (megélhetési) vizsgabiztosok magasztalnak…

Hogyan közlekedjünk körforgalomban?

Ez utóbbiaknál nem árt ha átgondoljuk, milyen is a szabályos haladás a körforgalomban jobb oldali közlekedésben, mert sokan egy sima kétsávos körforgalomban sem ismerik a szabályokat. Nekik tettük be az alábbi ábrát | forrás Wikipédia

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/41/NonUK_Roundabout_8_Cars.gif

..illetve azoknak, akik autóval mennek a szigetországba, milyen is a szabályos haladás a körforgalomban bal oldali közlekedésben? forrás Wikipédia

File:UK Roundabout 8 Cars.gif

További körforgalmak

Aki már járt Párizsban autóval a Diadalívnél csúcsforgalomban, annak ez ismerős lesz (kis településen autóvezetést tanult vezetőnek egy rémálom).

View of traffic circle below the Arc-de-Triomphe, Paris, France

StopSzmog írta | Az egyik tervezőiroda referenciái között találtam:

https://deltaterv.hu/pic/foto1.jpg“A [szegedi] Dugonics téri kettős körforgalom az országban egyedülálló forgalomtechnikai megoldás, a nagy körforgalomban elágazó, a közepes körforgalmon ívben áthaladó kétvágányú villamos pályával.”

A megvalósult körforgalom fotója.

És egy másik szegedi példa „Jövő nyáron új, korszerű körforgalom épül a tervek szerint Szeged legforgalmasabb csomópontján, a Rókusi körút-Kossuth Lajos sugárút találkozásánál. A többsávos jelzőlámpás kör képes a legnagyobb gépkocsiáradat ütemes és biztonságos áteresztésére. Ez itt egyelőre a látványterve | forrás

https://www.ujpalyan.hu/images/stories/sajtoszoba/dmsajatcikk_081126.jpg

aglaca írta |  épp most találtam ezt a cikket az Index-en, ami passzolna a körforgalmakat bemutató sorozatához: Elbaltázott körforgalom beépített villanyoszloppal.   Stopszmog szerint az eredeti tudósítás a Hajdú Online-n jelent meg, azt vette át az Index.

https://kep.index.hu/1/0/18_00ac8ed3b4327bdd4ebbebcb2ba10a00/566799_94fd017c6b18f5aeca354871a1396e43_wm.jpg

aki esetleg tud hasonlóról, kérem jelezze nekünk!

Hozzászólások (16): megnézem

  • Attila

    2009. június 19. péntek 08:23

    #10324

    Debrecenben sokáig nem volt „igazi” körforgalom. Mikor megépült az első kétsávos körforgalom – természetesen az egyik legforgalmasabb kivezető szakaszon- fél évig naponta jártak ki a rendőrök balesethez helyszínelni. Fél év után átfestették a csomópontot, hogy a körgyűrű belső sávjából ne lehessen közvetlenül kikanyarodni. Így már csak havonta egy karambol van. – Ezt is tanulni kell!

  • gumo

    2009. június 19. péntek 11:44

    #10326

    Angliában jobbkézszabály van a körforgalmon belül, ami annak sávjai között is érvényes, ezért simán működnek a többsávos körforgalmak is. Magyarországon ehhez balkézszabály kéne…

    A felfestett körön egyébként Angliában lazán áthajt mindenki; csak azért festik fel, hogy tudatosítsa a jobbkézszabályt egy egyenrangú kereszteződésben. Indexelés szempontjából is kereszteződésként működik, tehát arra kell indexelni, amerre kanyarodni akar az ember.

  • Kristóf

    2009. június 19. péntek 17:40

    #10329

    Győri körforgalom nagyon jól használható, bár elsőre eléggé néztem. De mivel már egy éve használom, így állíthatom, hogy jól ki van találva, és fennakadásmentesen müködik.

  • Körforgalmak « Soproni Hírek

    2009. június 19. péntek 17:57

    #10330

    […] Körforgalmak 2009 06 19 | […]

  • Propeller

    2009. június 22. hétfő 09:49

    #10356

    Körforgalmak…

    körforgalom…

  • StopSzmog

    2009. június 24. szerda 18:04

    #10387

    Az egyik tervezőiroda referenciái között találtam:

    „A [szegedi] Dugonics téri kettős körforgalom az országban egyedülálló forgalomtechnikai megoldás, a nagy körforgalomban elágazó, a közepes körforgalmon ívben áthaladó kétvágányú villamos pályával.”

    https://deltaterv.hu/ref.php

  • Tehtube

    2009. június 26. péntek 00:40

    #10402

    Nem igazán működnek az önszabályozó körforgalmak.
    Azért is került Győrbe fölé az a lámpa. Viszont kiépítésükkel sok megrendelést lehet kiadni az érdekeltségbe tartozóknak.
    inkább az Oktogon-féle kialakításba látok megoldást. Rendes keresztirányú forgalmo mindenféle kanyarodási lehetőség nélkül, tehát nagyobb az átbocsájtóképessége, viszont a tésr szélén a szükségszerű kört megtéve, minden irányba lehet kanyarodni.
    Ha esztétikum, akkor a közelünkben a Szarvas Gábor úti buszvégállomásnál a buszfordulót körforgalommá alakították. Egyszerűen borzalom lett. Sokkal több aszfalt és embertelen táblaerdő. 6-8-os szorzó. Igazi környezetszennyezés a semmiért. Így könnyű menő vállalkozónak lenni.

  • németh imre

    2009. június 27. szombat 21:40

    #10416

    Sajnos az én tapasztalatom más. Miközben külső sávból a jobbra kanyarodáson (Budai út)kivül a körirány is megengedett, miközben a szomszédos sávból is megengedett a jobbra kanyar.A rémálmom, amikor a külső sávban körirányban haladó is és a jobbra kanyarodó is úgy gondolja nyugodtan haladhat elsőbbségadási kötelezettség nélkül.Csak egy záróvonalon, vagy néhány betongombán múlna (az 1. úti szakaszhoz hasonlóan)a balesetveszély megszüntetése.A beavatottak tudják csak, hogy ez nem igazi körforgalom. Az először erre járó szlovákoktól állandóan rettegek a jelzett leágozásnál.Várható valami változás?

  • németh imre

    2009. június 27. szombat 21:47

    #10417

    Hozzászólásom a győri Árkádnál levő körforgalomra vonatkozott.

  • Szegedi

    2009. június 28. vasárnap 14:48

    #10427

    „A [szegedi] Dugonics téri kettős körforgalom az országban egyedülálló forgalomtechnikai megoldás, a nagy körforgalomban elágazó, a közepes körforgalmon ívben áthaladó kétvágányú villamos pályával.” ez itt a látványterve”

    Ez baromira nem a Dugonics téri körforgalom, hanem a még meg sem épült (a nyár végén kezdik építeni) lámpás körforgalom látványterve a Kossuth Lajos és a Rókusi krt kereszteződésében! Szóval vagy javítsd ki a szöveget, vagy tényleg a dugó téri körforgalomról tegyél be képet! Üdv, egy szegedi.

  • Szegedi

    2009. június 28. vasárnap 14:59

    #10428

    Illetve a jobb oldali közlekedést a körforgalomban bemutató ábra sem felel meg legalább a magyar kresz-nek sem, mert nálunk _CSAKISKIZÁRÓLAG_ a körforgalom elhagyása előtt kell KIFELÉ indexelni, ha a (maradjunk az ábránal) harmadik lehetőségnél szeretnéd elhagyni a körforgalmat (menetirány szerint balra menni) akkor NEM kell balra indexelni, csak a második lehetőséget elhagyva jobbra, azaz kifelé!!! (nézzétek csak a felülről érkező piros autót, ami a képernyő jobb oldala felé hagyja el a körforgalmat!) Ilyen szabályozás Európában csak az Egyesült Királyságban van érvényben, és aki az ábrát készítette, egyszerűen csak áttette a közlekedést a másik oldalra, a szabályok figyelembe vétele nélkül.

  • StopSzmog

    2009. július 7. kedd 18:07

    #10478
  • Bogya Eva

    2010. augusztus 18. szerda 23:26

    #73180

    Gorogorszagban a korforgalomban haladonak kell atengedni az elsobbseget annak aki be kivan hajtani a korforgalomba.Ekkora kulonbsegek lennenek az orszagok Kresz szabalyaiban??

HÁZ-TERV
Az átalakult Baross térről

A viszonylag sokat utazom vonattal Bp-re, így bár már 25 éve nem vagyok fővárosi lakos, számomra továbbra is elsőrendű fongosságú a jó bp-i tömegközlekedés. Az ok egyszerű, ha egy nap több olyan helyre kell menjek, ahová rossz a tömegközlekedés, kénytelen vagyok autóval menni, ami semmivel sem gyorsabb, viszont sokkal drágább a vonatnál. Ebből következően – […]

Az átalakult Baross térről
2014. szeptember 5. péntek
TECH
Honda történelem 2 tenyérben + 2 percben

A Honda történelme két tenyérben és két percben https://www.youtube.com/watch?v=Dxy4n0UT82o ha nem indul a videó: https://www.youtube.com/watch?v=Dxy4n0UT82o forrás: cink.hu

Honda történelem 2 tenyérben + 2 percben
2013. augusztus 31. szombat

legfontosabb jogszabályok

minden (2019 márciusáig megjelent) fontos jogszabályt, amire szükség lehet, egy helyre gyűjtöttünk össze: Étv, OTÉK, Épkiv, 312/2012, 266/2013, CPR, OTSz, az energiatanúsításról, a bírságokról, az egyszerű bejelentésről, ... stb tovább