MÉK választások 2017 | 3. rész – MÉK kommunikációs stratégiája
A MÉK-ben 2017-ben választások lesznek, ennek kapcsán a kamara jelölő bizottsága felkérte a tagságot, hogy mondja el, milyen kamarát szeretne. Én élnék ezzel a lehetőséggel.
Nézzük meg, mi lenne a kívánatos módja a hatékony kommunikációnak?
„… Az új elnökség a hatékony munkavégzés érdekében felosztotta tagjai között a tevékenységi és felelősségi területeket, amelyek közül rám a kommunikáció szelete jutott, melyet magam választottam. A választásom oka az volt, hogy az előző kamarai elnökség működésének fő hiányosságát a rosszul, vagy egyáltalán nem működő kommunikációban láttam.
Mint kamarai tagnak az volt az érzésem, hogy megkérdezésem nélkül, minden „fű alatt” intéződött a szakmagyakorlásunk területén. Ezért első és legfontosabb feladatomnak egy kommunikációs stratégia kidolgozását tartottam. A stratégia célja, hogy a kommunikáció legyen folyamatos, nyitott, átlátható, naprakész, gyorsreagálású, offenzív, kreatív, hatékony, végül odavissza, kontrolálható párbeszédben működő.
Az ezen célok elérésének eszközeit rögzítő kommunikációs stratégiát mind az országos, mind a területi elnökségek elfogadták. A stratégia egyik fontos és hatékony eszköze a honlap, amelynek átstrukturálása, tartalmi és formai megújítása teljes gőzzel folyik, az új változat néhány héten belül meg is jelenik. Az elmúlt hetekben kamarai szóvivőt is választottunk, aki folyamatosan kapcsolódik be az elnökség munkájába és fog közvetíteni a kamara tagsága és a külvilág felé…” forrás (6. oldal)
Nem kevésbé érdekes a fent belinkelt 2014-es Építész Közlöny alábbi szövege is:
„… A kamara kommunikációjának egyik fő feladata a tagsággal való kapcsolattartás. Ennek keretén belül lehet biztosítani, hogy a kamara működése átlátható legyen, a tagok pontosan tudják, hogy a nagyrészt az ő tagdíjukból működő kamara mikor, mit tesz.
Feladata emellett, hogy a tagság könnyen hozzájuthasson a szakmagyakorlást érintő, naprakész információkhoz, jogszabályokhoz, azok változásairól folyamatosan tájékoztatva legyen.
A kamara fejtse ki véleményét szakmai kérdésekben, és azt minél szélesebb körben igyekezzen megismertetni!
A hatékony kommunikáció kétirányú, azaz a tagoknak van lehetősége véleményük eljuttatására, kérdéseik feltevésére, és azokat a kamara megnyugtatóan meg is válaszolja. E párbeszéd kereteit a kamara tudja megteremteni.
A tagság folyamatos informálása mellett hasonlóan fontos feladat, hogy a kamarai kommunikáció a szakmán kívülieknek is szól. Ezért:
Szólítsa meg és segítse a lehetséges megrendelőket, akár magánberuházók, akár állami intézmények, önkormányzatok!
Tegye hozzáférhetővé és könnyen felhasználhatóvá a beruházásokhoz szükséges információkat, fejtse ki szakmai álláspontját!
A társadalom számára építészeti kérdésekben a kamara véleménye meghatározó. Emiatt fontos, hogy közérthetően beszéljen, segítse a laikusokat eligazodni a szakmai kérdésekben, állandó szereplője legyen az épített környezettel kapcsolatos vitáknak, párbeszédeknek!
Meggyőződésem, hogy a kamara hatékony kommunikációjában – a szakmai szempontok mellett – nélkülözhetetlen a témához értő szakemberek részvétele. Remélem, hogy a kamarai kommunikáció szakmai oldalról elkezdett kialakítása, a lehetőségekhez képest minél hamarabb egy átfogó és hatékony kamarai kommunikációs stratégia megszületését eredményez…” forrás (5. oldal)
A fentiek mind lehetnének akár az én gondolataim is, de nem azok. Az előbbiek Pálfy Sándoré, a MÉK elnökségének kommunikációs felelősének szavai, az utóbbiak Szentirmai Tamásé, a megválasztott MÉK szóvivő szavai voltak (aki egy baleset miatt időközben lemondott a szóvivői posztról).
Aki nem aludta át az elmúlt 3 évet, az pontosan tudja, hogy mi valósult meg a fenti „kommunikációs stratégiából”. Viszonylag könnyű helyzetben vagyunk, mert nem kell új javaslatokon agyalnunk, egyszerűen csak szembesíteni kell a MÉK vezetőségét a saját vállalásával.
A fenti 2014-es elhatározások a mai napig ugyanolyan fontosak volnának, ezért mielőtt a kommunikációra vonatkozóan új javaslatokat várna a kamara a tagságától, érdemes volna legelőször a saját vállalásaikat végigvenni, hogy azokat vajon miért nem valósították meg.
Pedig a tagság is pont ugyanazt szeretné, amit itt fent a kamara tisztségviselői meghatároztak elérendő célként.
Folytatjuk…
2017-es MÉK választással kapcsolatos írások
Hozzászólások (3): megnézem
zimmermann
2017. július 29. szombat 09:30
Hol lehet látni, hallani a szóvívó legalább 1 db média jelenlétét ?
Koós Miklós
2017. július 29. szombat 10:11
Mint irtam, lemondott
zimmermann
2017. július 29. szombat 17:21
Az ok 🙂 De azért 1 db lehetne :).
Szóval
Kellene egy Hapi, vagy Kollegina (NEM a Filozófus alkatokra gondolok most) , Aki ki tudna állni, jól kommunikál, egybefogja és átlátja mindazt amit át kell látni és megy a Médiába. Mert ez a küldetése. Írja a FB cikkeit, amit MI élménnyel osztanánk meg, mert Nekünk, Értünk, Hivatásunkért dolgozna :). Eddig a MÉK FB oldala is egy Ctrtl+c Ctrl+V volt….amolyan 1 fős. Néha azt érzem hogy e Fórum egyetlen és számomra tiszteltre méltó szerkesztője (KM) egyénileg többet írna, alkotna, több kérdést vet fel mint az egész 400-450millFtos éves bevételi kamara. Sokszor ha elakadunk a béna jogszabályokban minding itt találok választ.
Tehát ez a bársonynadrágos MÉK használhatná a következőket…
– A Hírlevél.(aminek van mondani valója…)
– A Blogját
– A Facebookot – Pl Kamarai Zárt csoport
– A Twittert
– A File-megosztókat (pl Kamarai tagoknak szóló „szakmai adatbázis”
– A Youtubot (Videók, ….nekünk, vagy ügyfeleinknek, jól csomagolva…)
Ehelyett….van egy MÉK weblap havi 3-4 db bejegyezéssel…..
Kevés.
Ennyi pénzért a versenypiacon komoly elvárások lennének.
A Célok rendben vannak, Fogalmazni mining jól tudtak.
De a cselekvés elvész.
Sajnos ki kell mondani hogy az Építészek nem tudnak alapvetően kommunikálni, megjelenni, érvelni….lehet nem is építész kell eme posztra.
Tehát a Kiválasztás még hátra van.
Zimmi