Regisztráció/Belépés

további cikkek

Avatar photo
Koós Miklós
2017. július 26. szerda

MÉK választások 2017 | 3. rész – MÉK kommunikációs stratégiája

A MÉK-ben 2017-ben választások lesznek, ennek kapcsán a kamara jelölő bizottsága felkérte a tagságot, hogy mondja el, milyen kamarát szeretne. Én élnék ezzel a lehetőséggel.

Nézzük meg, mi lenne a kívánatos módja a hatékony kommunikációnak?

„… Az új elnökség a hatékony munkavégzés érdekében felosztotta tagjai között a tevékenységi és felelősségi területeket, amelyek közül rám a kommunikáció szelete jutott, melyet magam választottam. A választásom oka az volt, hogy az előző kamarai elnökség működésének fő hiányosságát a rosszul, vagy egyáltalán nem működő kommunikációban láttam.

Mint kamarai tagnak az volt az érzésem, hogy megkérdezésem nélkül, minden „fű alatt” intéződött a szakmagyakorlásunk területén. Ezért első és legfontosabb feladatomnak egy kommunikációs stratégia kidolgozását tartottam. A stratégia célja, hogy a kommunikáció legyen folyamatos, nyitott, átlátható, naprakész, gyorsreagálású, offenzív, kreatív, hatékony, végül odavissza, kontrolálható párbeszédben működő.

Az ezen célok elérésének eszközeit rögzítő kommunikációs stratégiát mind az országos, mind a területi elnökségek elfogadták. A stratégia egyik fontos és hatékony eszköze a honlap, amelynek átstrukturálása, tartalmi és formai megújítása teljes gőzzel folyik, az új változat néhány héten belül meg is jelenik. Az elmúlt hetekben kamarai szóvivőt is választottunk, aki folyamatosan kapcsolódik be az elnökség munkájába és fog közvetíteni a kamara tagsága és a külvilág felé…”   forrás (6. oldal)

Nem kevésbé érdekes a fent belinkelt 2014-es Építész Közlöny alábbi szövege is:

„… A kamara kommunikációjának egyik fő feladata a tagsággal való kapcsolattartás. Ennek keretén belül lehet biztosítani, hogy a kamara működése átlátható legyen, a tagok pontosan tudják, hogy a nagyrészt az ő tagdíjukból működő kamara mikor, mit tesz.

Feladata emellett, hogy a tagság könnyen hozzájuthasson a szakmagyakorlást érintő, naprakész információkhoz, jogszabályokhoz, azok változásairól folyamatosan tájékoztatva legyen.

A kamara fejtse ki véleményét szakmai kérdésekben, és azt minél szélesebb körben igyekezzen megismertetni!

A hatékony kommunikáció kétirányú, azaz a tagoknak van lehetősége véleményük eljuttatására, kérdéseik feltevésére, és azokat a kamara megnyugtatóan meg is válaszolja. E párbeszéd kereteit a kamara tudja megteremteni.

A tagság folyamatos informálása mellett hasonlóan fontos feladat, hogy a kamarai kommunikáció a szakmán kívülieknek is szól. Ezért:

Szólítsa meg és segítse a lehetséges megrendelőket, akár magánberuházók, akár állami intézmények, önkormányzatok!

Tegye hozzáférhetővé és könnyen felhasználhatóvá a beruházásokhoz szükséges információkat, fejtse ki szakmai álláspontját!

A társadalom számára építészeti kérdésekben a kamara véleménye meghatározó. Emiatt fontos, hogy közérthetően beszéljen, segítse a laikusokat eligazodni a szakmai kérdésekben, állandó szereplője legyen az épített környezettel kapcsolatos vitáknak, párbeszédeknek!

Meggyőződésem, hogy a kamara hatékony kommunikációjában – a szakmai szempontok mellett – nélkülözhetetlen a témához értő szakemberek részvétele. Remélem, hogy a kamarai kommunikáció szakmai oldalról elkezdett kialakítása, a lehetőségekhez képest minél hamarabb egy átfogó és hatékony kamarai kommunikációs stratégia megszületését eredményez…”    forrás (5. oldal)

 

A fentiek mind lehetnének akár az én gondolataim is, de nem azok. Az előbbiek Pálfy Sándoré, a MÉK elnökségének kommunikációs felelősének szavai, az utóbbiak Szentirmai Tamásé, a megválasztott MÉK szóvivő szavai voltak (aki egy baleset miatt időközben lemondott a szóvivői posztról).

Aki nem aludta át az elmúlt 3 évet, az pontosan tudja, hogy mi valósult meg a fenti „kommunikációs stratégiából”. Viszonylag könnyű helyzetben vagyunk, mert nem kell új javaslatokon agyalnunk, egyszerűen csak szembesíteni kell a MÉK vezetőségét a saját vállalásával.

A fenti 2014-es elhatározások a mai napig ugyanolyan fontosak volnának, ezért mielőtt a kommunikációra vonatkozóan új javaslatokat várna a kamara a tagságától, érdemes volna legelőször a saját vállalásaikat végigvenni, hogy azokat vajon miért nem valósították meg.

Pedig a tagság is pont ugyanazt szeretné, amit itt fent a kamara tisztségviselői meghatároztak elérendő célként.

Folytatjuk…

 

2017-es MÉK választással kapcsolatos írások

 

 

Hozzászólások (3): megnézem

  • zimmermann

    2017. július 29. szombat 09:30

    #116185

    Hol lehet látni, hallani a szóvívó legalább 1 db média jelenlétét ?

SZAKMA
MÉK választások 2017 | 6. rész – tagsági aktivitás és kommunikáció

A MÉK-ben 2017-ben választások lesznek, ennek kapcsán a kamara jelölő bizottsága felkérte a tagságot, hogy mondja el, milyen kamarát szeretne.  A tagság azonban néma, aki megszólal, azok nagy része is álnéven ír. A többség max fórumokat olvas és ha kedvére valót olvas ott, magában csendben megjegyzi, hogy JA, IGAZA VAN!, de nem írja le, max egy […]

MÉK választások 2017 | 6. rész – tagsági aktivitás és kommunikáció
2017. szeptember 11. hétfő
SZAKMA
MÉK választások 2017 | 5. rész – Mi lehet az új MÉK vezetés programja?

A MÉK-ben 2017-ben választások lesznek, ennek kapcsán a kamara jelölő bizottsága felkérte a tagságot, hogy mondja el, milyen kamarát szeretne. Nem kell új javaslatok után keresgélni, nem kell feltalálni a spasnyolviaszt, ha már egyszer készen van szinte a teljes program: „… Meg kell fordítani a kamarák működésének irányát!… A jelenlegi MÉK > területi kamara (küldöttek) > kamarai tag […]

MÉK választások 2017 | 5. rész – Mi lehet az új MÉK vezetés programja?
2017. július 30. vasárnap

legfontosabb jogszabályok

minden (2019 márciusáig megjelent) fontos jogszabályt, amire szükség lehet, egy helyre gyűjtöttünk össze: Étv, OTÉK, Épkiv, 312/2012, 266/2013, CPR, OTSz, az energiatanúsításról, a bírságokról, az egyszerű bejelentésről, ... stb tovább