Hogyan adjunk el drága építőanyagot?
Hogyan adjunk el drága építőanyagot? Árengedménnyel, akciókkal.
A magyar átlag építkező-vásárló, ha akciót lát, vagy -10%-ot, akkor hanyat homlok rohan, hogy ne maradjon le róla. Ha pedig 15-20%-ot, akkor gondolkodás nélkül vásárol. Amióta az eszemet tudom, az egyik legnagyobb tetőablakgyártó gyakorlatilag januártól december végéig árengedénnyel árulja az egyébként igencsak magasan árazott termékeit. Egész évben! Mi akkor ebben az akció? Semmi. Ennyi a rendes ára, amire vélhetően az éves üzleti tervét is alapozza.
Mit csinál, ha valamiért emelni kell az árat (pl. a beszerzések költségei, adók emelkednek…), de azt a vevők nagyon nagyon szeretik? Az árlista marad, csak a következő hónaptól kevesebb árengedményt adnak, pl. a korábbi 15% helyett csak 10%-ot. A kommunikációban nem kell megindokolni az ármelést, hiszen nem is emelkedett és továbbra is árengedénnyel árulják a terméküket.
Ez persze érvényes más építőanyagokra is, pl. a térkövekre, tetőfedésekre…stb.
Hozzászólások (4): megnézem
Rezsnyák Péter
2014. május 8. csütörtök 07:50
Ha figyelembe vesszük, hogy az épületbe elválaszthatatlanul beépített szerkezetekre 3 év jótállás, és 10 év megfelelőség van előírva,akkor lehet, nem is drága az építőanyag. Nézzünk meg egy autót pl, akár 10 millióba is kerül, és 5 évesen garancia nulla, és az újkori árának harmadát sem éri..Ezért minden úgy készül, hogy nem javitható, hanem cserélhető benne. Hol vannak a felújítókészletek és egyebek,pl az üzemanyagszivattyúhoz. Eldobhatós világunk lett…Régen egy öltönyt elhordott egy kisebb család minden férfitagja, ballagástól esküvőig..Nem ezt sírom vissza, de eldobhatós világunkban a 3 év már iszonyú távlatnak tűnik. Tehát egy évtizedekre tervezett berendezés szerintem nem lesz olcsó.
A másik vetülete a problémának a véleményem szerint lépcsőzetes, sávos árkedvezményes rendszer adaptálásának elmaradása. Tehát hiába próbál a gyártó egyfajta érdekeltségi rendszert bevezetni, ha a „gyári ár alatt” című jelszó megigéz embereket. Lehet, hogy a gyári ár alatt veszi meg, szolgáltatások nélkül.
Szabóbácsi
2014. május 8. csütörtök 09:05
Szerencsére ma az internet már elég jó eszköz a jobb árak felkutatásához.
A héten 10-es Ytong kellett. 399-ért találtam legtöbbfelé, vagy drágábban. Valaki ajánlott 378-ért, de végül 365 lett belőle.
bobo
2014. május 9. péntek 22:52
Sőt, ha még akciósan is túl drága a tetőablakunk, adjuk el más márkanéven ugyanazt olcsóbban.
Pálffy Dénes
2014. július 25. péntek 11:04
Ami az „akciós” árakat illeti, szerintem vannak valódi akciók és vannak valódi megtévesztések.
Az „akció” mint hívó szó az emberek azon ösztönére épít, hogy most valamit „ingyen megszerezhetek” erősen benne él azokban akik a saját munkájukat sem becsülik és benne él azokban is akik nagyon nehezen szerzik meg azokat a tárgyakat amelyek birtoklása egyetlen céljuk, önértékelésük alapja.
Minél primitívebb, tapasztalatlanab, időben és összefüggésekben gondolkodni képtelen vagy csak lusta az egyén annál hajlamosabb ugrani az „akció”-ra. Persze, hogy erre alapoznak a hivatásos átverők aki saját maguk sem tisztességes kereskedők vagy iparososk és ugyanúgy „akcióznak” az átverés hivatásos bajnokai a politikusok is.
Az ösztönökre, félelmekre és a tudatlanságra építő iparágakban van a nagy üzlet. Olyat eladni amit vagy soha nem kap meg a „vevő” vagy amikor megkapja már nem reklamálhat. Ez az igazi átverés.
Ehhez képest egy relatíve drága, de több évtizeden keresztül jól használható tetőtéri ablak, amelyhez 15 évnyi használat után is lehet kapni pontos méretű pót üveget (ez személyes tapasztalatom egy Velux ablakkal)nem drága. Legfeljebb a „kereskedő” nincs a termék szintjén mert lehet, hogy ő elötte zoknit, örömlányokat vagy a hazáját árulta.