Regisztráció/Belépés

további cikkek

Avatar photo
Koós Miklós
2013. november 26. kedd

ÉTDR első 9 hónapja

etdrElkészült a 2013 január elsejével bevezetett ÉTDR első 9 hónapjának összefoglaló jelentése, elsősorban számokban. A jelentés számos adatot közöl a benyújott kérelmektől kezdve egészen a leállásokig.

letöltés: Összefoglaló az ÉTDR rendszer működtetéséről2013.10.15259.69 KB

Személyes véleményem szerint a rendszer jó, ami hiba mégis fellelhető az elsősorban nem az ÉTDR-ben, mint megoldásban kell keresni, hanem a hozzá kapcsolód rendszerek rossz csatlakozásában vagy éppen hiányában. Fontos volna mielőbb megoldani az internetes fizetést és a közvetlen földhivatali kapcsolódást. Több tervem is átfutott a rendszeren és mivel egyik sem volt problámás 2 hét alatt megvolt az építési határozat, egy módosított eng. tervnél pedig erre elég volt 10 nap is.

Az olyan problémákkal persze nem lehet mit kezdeni, amikor pl. a tervet előzetesen meg kell küldeni településképi véleményezésre egy nagyváros polgármesterének az ÉTDR-en keresztül (szerepel is a kiválasztó listában), viszont a polgármesternek nincs hozzáférése ehhez, ergo papír alapon kell benyújtani. Nem is igazán értettem.

A hatósági oldalt kevésbé ismerem, de szoktam kérdezősködni az építési előadóktól, hogy mi a tapasztalatuk. Az általános vélemény szerint mára összerázódott a rendszer, bár voltak olyan napok az elmúlt 9 hónapban, amikor egy teljes napig pl. nem tudtak hozzáférni a rendszerhez. A bonyolultabb ügyek kezelése ÉTDR nélkül is nehéz volt, most viszont sokszor a müködtető szoftver okozhat gátakat.

Nem az étdr rendszer hibájaként szokták felemlegetni, hogy sok helyütt még mindig 15 colos monitoron kellene végignézni egy nagyobb épület terveit, ami nyilván lehetetlen, viszont ott, ahol csak A3-as nyomtató van, ott a terveket is csak több darabban tudják csak kinyomtatni. Többen felemlegették, hogy jobb lenne, ha nagyobb épület eseténn legalább 1 pld papír alapú tervet is kapnának. Ez viszont azt jelenti, hogy már csak a feltöltött terveket szabadni kinyomtatni, mert csak így lenne biztos, hogy a monitoron látott és kézbe vett papír alapú tervek azonosak. Mondanom sem kell, hogy ennek azért lennének következményei hardver oldalon…

Kinek mi a tapasztalata az ÉTDR működésével kapcsolatban?

Hozzászólások (2): megnézem

  • Kőmíves Kelemen

    2013. november 26. kedd 19:33

    #87216

    Tőlem mindig kérnek papir alapon egy példányt a tervből.
    Amikor beviszem az aláirólapot és az illetékbélyeget az ÉTDR-es kérelemre nyomva, akkor kapnak egy pld tervet is.

    A rendszer szerintem jó, de az elmúlt 2 hónapban kétszer is volt 2-3 napos leállás, amikor egyáltalán nem lehetett hozzáférni kérelmezői/tervezői oldalról.
    Továbbá állandó probléma, hogy a Takarnetről lehívott netes térképmásolat PDF formátumát nem tudják megnyitni az ügyintézők. Eddig háromszor kellett emiatt jpg-et mentenem a hivatalos térképmásolatból, és elküldeni nekik.

    Az ügyintézési határidő változó, jobb helyeken tartják a 2 hetet, viszont több helyen „ügyirattorlódás miatt” azonnal 30 napos hosszabbitással kezdenek, amit aztán néha még megtolnak ugyanennyivel.

    Ami érdekes, hogy egy közepes város műszaki csoportvezetőjével beszéltem, ő azt mondta, hogy a beérkezett ÉTDR-es kérelmek 10%-a használható, a többi vagy hiányos, vagy hibás valami miatt, ami az ügyintézőknek jelentős többletmunka.

  • Fenyvesi Péter

    2013. december 13. péntek 18:01

    #87257

    Alapvetően működik a program, rövidebb szünetektől eltekintve.
    A felület avitt, egész másként jelennek meg a korszerű programok.
    Helyenként logikátlan, felesleges visszalépéssel lehet folytatni, ahelyett, hogy eleve a logikusan következő lépésre ugorna.
    Mikor átveszek egy dokumentumot, ésszerű lenne, h felkínálja egyből a mentést, v megtekintést.
    A mappa megnyitásával logikus lenne az összes ügyemet mutatni, hisz’ egy tervező elég ritkán nyújt be saját ügyet. aztán lehetne szűrni, ha akarom. Így szokták.
    Ha pl. egy benyújtott kérelemhez szeretnék még dokumentumot, vagy kérelmet benyújtani, azt elég nehéz kitalálni, h milyen kerülővel lehetséges, pedig nem életszerűtlen az igény.
    Nálunk is eleve 30 napos hosszabbítással indít az éphat. és kér 1 nyomtatott pld-t, mindenből, mert az előadóknak szokatlan a monitoron nézni, meg tervekhez kicsi is ami van nekik. Fejleszteni kellett volna, de arra nem futotta. Főép. iroda, közútkezelő persze, még nem használ ÉTDR-t, papíron dolgozik.
    Szóval, sokat lehetne még javítani, de sok előnye van, sokkal kevesebb papírt pazarlunk, éjjel is benyújtható az anyag, kevesebbet kell az éphat.ra mászkálni, felhív az előadó, ha valami gondot lát, kijavítom, ha egyszerű, és már küldöm is stb.

TECH
Nem biztonságos az Ügyfélkapu oldala

Egy mai cikkből: A Chrome böngésző elkezdte letiltani az állami Ügyfélkaput, és helyette egy lopásveszélyre figyelmeztető feliratot tölt be. Most még csak a Google böngészőjéből elérhetetlen az oldal, de hamarosan a többi böngészőből is az lesz, ha a kezelői nem javítanak egy hibát, amelyről már jó ideje tudni lehet, hogy probléma lehet belőle. A szakértő […]

Nem biztonságos az Ügyfélkapu oldala
2018. november 23. péntek
TECH
Ismét működik az ÉTDR

2017.12.31. reggel 6:00-tól ismét teljes funkcionalitással működik az ÉTDR. az információk szerint adatvesztés nem történt. A Lechner Tudásközpont tájékoztatása szerint: „A honlapra kitett hirdetmény nem csak az üzemzavarról, hanem az ügyintézéshez kapcsolódó jogszabályi rendelkezésekről is tájékoztatott, melynek értelmében az üzemzavar nem okozhat joghátrányt. Ebből adódóan fel sem merülhet, hogy a határidő elmulasztás az ügyfél számára hátrányt, […]

Ismét működik az ÉTDR
2017. december 29. péntek

legfontosabb jogszabályok

minden (2019 márciusáig megjelent) fontos jogszabályt, amire szükség lehet, egy helyre gyűjtöttünk össze: Étv, OTÉK, Épkiv, 312/2012, 266/2013, CPR, OTSz, az energiatanúsításról, a bírságokról, az egyszerű bejelentésről, ... stb tovább