Facebook …. ugyan!
Majdnem napra 1 éve írtam a Újabb lépés egy boldogabb világ felé … , melyben 1 év használat után leírtam a – meglehetősen lesújtó – véleményemet a Facebookról. Többször leírtam, hogy nem nagyon hiszek bizonyos közösségi szolgáltatások hosszútávú eredményességében, hatékonyságában, de jobb szeretek mindent magam kipróbálni, mielőtt eldöntöm, használom-e. Kifejezetten örülök annak, hogy jó érzékkel kimaradtam a Google Wave-ből, majd a Google Buzz-ból és ebből következően már csak legyintettem a Google+ nevű akármire is.
Épp most olvastam egy beszámolót a Facebook kapcsán életrehívott Google+ -ról:
… „A Google nincs könnyű helyzetben, mert a network effect néven ismert elmélet szerint egy hálózat legfontosabb értéke a hálózathoz csatlakozók száma, és a közösségi szájtok esetében a piac is a mennyiséget – a felhasználószám és az aktivitás növekedését – értékeli a legtöbbre … „
A fentiek azt hiszem mindent elmondanak a közösségi hálózatok jelentőségéről. Egyszerű tömegbefolyásolás, mint 30 éve, amikor rávettek, hogy vedd meg a CocaCola-t vagy éppen az 501-es farmert (ha még tudja valaki, mi is az), majd később ugyanezt tette meg pl. az MTV (Music Television), ami azon éppen „cool” volt (magyarán a multik el akarták adni), arra ugrott az ifjúság. Persze ezt nem vették észre, mi több, még tiltakoztak is ellene.
Így voltam a Facebook-kal is. Tisztában vagyok azzal, hogy szembe megyek a trendekkel, de számomra, privát célokra pont ugyanolyan értelmetlen volt , mint anno az iwiw. Akikkel kapcsolatot akarok tartani, annak eddig is megvolt a módja. Privát célra nem vált be, ezek után tettem egy próbát és becsatornáztam a kooseptar.hu-t a FB-ra. Adtam neki is elég időt – ugyanúgy 1 évet – de az eredmény – legalábbis számomra – igencsak vegyes, de úgyis írhatnám, hogy kudarc.
Miközben egyes cikkek megjelenései – különféle általam nem ismert módon – elérik sokszor a 3-4 ezres számot, sőt előfordul a 8-10000-es megjelenés is, a tényleges cikkolvasók száma érzékelhetetlen marad, pontosabban a blog olvasottságában nem látok szinte semmi változást. A Google Analytics statisztikáiban a Facebookról érkezők száma a 2 %-ot sem éri el. Nem vagyok egy SEO lovag, ezért ez nekem meglehetősen magas. Nem igazán értettem azokat, akik úgy vélik pl. csak FB accounttal lehet hozzászólni egy cikkhez, hiszen ezzel nem magunknak, hanem a „network”-nek segítenek olvasottságot növelni. Számomra az hogy ez trendi, még kevés.
Szóval tanácstalan vagyok. Mi értelme, hogy a kooseptar.hu – no nem mint tartalomfogyasztó, hanem mint tartalom előállító – jelen legyen a Facebookon, ha csak energiát vesz el, de a visszacsatolások száma a havi 100-at sem haladja meg?
A legnagyobb bajáról nem is beszéltem nem csak hogy a google nem tud keresni rajta, de még maga a fb sem, egyszerűen béna a keresője, üssünk be egy olyan kurrens keresőszót, pl. hogy „passzívház” és kiad egyetlen találaltot egy 1 éve nem frissült fb oldalról.
Amit az fb-re írok, az olyan, mintha mindjárt ki is töröltem volna. Strukturálatlan, ömlesztett és kereshetetlen. Egy ilyen lineáris izével mihez lehet kezdeni? Nem az az érdekes, hogy mit írtam 2 éve, hanem hogy megtaláljam az engem érdeklő infókat vagy mások rátaláljanak arra, amit én írtam. Ennek mára kialakult a nagyon kifinomult technikája. Ezt ma sajnos kizárólag csak a google tudja prezentálni.
Elég megnézni az éf fb oldalát, 2-3 like és más semmi. NULLA KOMMUNIKÁCIÓ, pedig ott egy külön marketinges nyomja, van apparát, pénz, stb. 2 éve én is úgy gondoltam, persze OTT KELL LENNI A SŰRŰJÉBEN, ma már látom, csak kidobott energia volt az egész.
kiegészítés: 2 éves próbaidőszak után a kooseptar.hu posztjai a továbbiakban nem jelennek meg a Facebook homokozójában, sőt az oldal is hamarosan törlésre kerül. Aki egy „Tetszik” gomb megnyomásán túl, olvasni is szeretne minket, az kérem
iratkozzon felaz oldalunkon az RSS-re vagy email értesítőnkre.
[poll id=”40″]
Hozzászólások (25): megnézem
Szabóbácsi
2011. szeptember 23. péntek 07:52
Gyerekeknek való…. 🙂
Aranyosfodorka
2011. szeptember 23. péntek 07:54
Kár, hogy nem volt olyan választási lehetőség, hogy „Nem használom, mert nem érzem szükségét”
Én ugyanis erre szavaztam volna. Így maradt a „Nem használom, nem tudom” – ami persze nem igaz, mert azért persze, hogy tudom, mi a Facebook…De eszem ágában sincs semmiféle közösségbe belépni – én azt hiszem, a mennyiség gyakran a minőség rovására megy.
Ingatlan, lakás, ház
2011. szeptember 23. péntek 08:24
Én egy plusz lehetőségként fogom fel és kezelem. A Facebook által rengeteg ismeretségre tettem szert, ezen belül üzletire is, ami soha nem jött volna létre Facebook nélkül. Az más kérdés, hogy konkrét haszon még nem sok volt, de hosszútávon gondolkozom, úgyhogy van időm. Egyébként rengeteg érdekes ismeret birtokába is jutottam, amire szintén nem figyeltem volna fel Facebook nélkül, többek között a koos.hu -ra is itt találtam, úgy hogy már megérte, mert sok és érdekes témát tudok olvasni Önöknél ill a hírleveleik által.
Sipos András
Robert
2011. szeptember 23. péntek 08:32
Én sem tudtam választani, az biztos, hogy forradalmi. A gond csak az, hogy a tagok nagy része nem arra használja, amire ki lett találva. A google+ pedig szerintem egy sokkal átgondoltabb és modernebb oldal már most is.
Fenyvesi Péter
2011. szeptember 23. péntek 09:18
Számomra, olyan közösségi felület, ahol a jól kiválasztott „barátok” révén, akik számomra mértékadó emberek, rögtön látom, hogy mi van. Leginkább, h mit lenne érdemes elolvasni. (aki csak bűbájkodik, annak a dolgait láthatatlanná teszem, leoltom) Más kérdés, h marad-e idő elolvasni azt a rengeteg írást, ami így a szemem elé kerül, mások kiválogatják nekem. 🙂 A koos.hu-t én is közvetlenül olvasom, az értesítések alapján, ehhez nem kell fb. Szóval, én se nagyon tudok szavazni, de az elsőt azért megjelölöm.
Tüke
2011. szeptember 23. péntek 09:20
Nem először közlöm az életkoromat, ami majd’ 64 év.
Ha valaki ellene volt sok mindennek,- („magának a netezésnek” is )- én voltam, bár ennek kb. 15 éve ?
Nem szégyellem elismerni, ebben is változtam.
A saját (igazi) nevemmel ott vagyok a Facebookban,- és az iWiW-ben is,- bár oda már nem „publikálok!” 🙂 – sem kedvem, sem időm hozzá.
Ami esetleg nekem nem tetszik,az az,- hogy mennyien lehetnek/vannak, akik ott vannak a facebookban,- de „elérhetetlenek.” Értsd = ők majd’ mindenről tudnak, …de (lehetőleg?) személyük ne legyen elérhető ?- Én kb. olyannak tartom őket, mint azokat ( de sokan vannak!) akik pl. nem néznek sem szappanoperákat, sem Való Világot,- és ne soroljam,hogy miket! – Több ismerősöm van, kik „nagy látványossággal” bejelentették, ők kiléptek !- törölték magukat,- de néha elszólják magukat…”olvaslak ám'” (engem) hogy miket csinálok a neten ! 🙂 Akkor hogy’ is van ez ?
Kedves Miklós ! -én a helyedben nem számolgatnám, ki,mennyiszer „kattint rád!”- Bocs’ a régebben írt (plagizálásomért) ismétlés : Ancsel Éva : Hogyan kell harangot önteni ( Google keresővel) 🙂
Bőbeszédűségemért bocs’ !
Tüke
2011. szeptember 23. péntek 10:01
[re=81742]Aranyosfodorka[/re]:
Bocsássa meg, hogy,-nem ismerem Önt,- és feltételezés részemről az, hogy nagyon sokan vannak,akik nem a saját nevükkel és személyes adataikkal,de ott vannak a facebookban ! Aztán a háttérből,- élvezve az anonimitást, vélekednek úgy,ahogy,vagy nem. Tisztelet a kivételnek ! Kerülve az okoskodást,- valahogy ellentmondásos az : ha nem akar közösség tagja lenni,- de attól még pl. itt hozzászól, vagy esetleg máshol.Bocs’- nem akarnám Önt megbántani !- de „kint is lenni, meg bent is lenni”- azt eléggé nehéz megvalósítani ?
Nem vagyok türelmetlen, hogy az előző hozzászólásom eddig nem jelent meg.
Ismétlés : Ancsel Éva : Hogyan kell harangot önteni
Zoo Lee
2011. szeptember 23. péntek 10:13
Én nem vagyok fenn a FACEBOOK-on.
Hozzád hasonlóan láttam már sok trendi oldal megszűnését.
De a személyes véleményem az, hogy ha divatosan akart az ember öltözni, akkor meg kellett vennie az 501-es Levis-t. Persze hogy kimegy a divatból. De nem járhatunk mindig az elnyűtt pulcsiban.
Vannak ismerőseim számosan, akik az egész internettel úgy vannak, mint Te a Facebookkal.
Ár-érték arány!!! Ha sok vele a plusz munka, akkor hagyjuk ki.
Berta Zsolt
2011. szeptember 23. péntek 10:48
Kedves Miklos!
Szemely szerint en sajnnalnam,ha a koos.hu lekerulne a fb-rol,mert en CSAK ezen keresztul ertesulok,az uj bejegyzesekrol. A fb marketing celu hasznalatanal ugyanakkor azt tudni kell,hogy az uj bejegyzesek szolgai kiposztolasa kontraproduktiv. Interaktiv kommunikaciot erfemes fennyartani,aholis „megmozgatod” a kozosseged.ez persze rettento maceras. De ez igy mukodik.
Udv:
Berta Zsolt
Koós Miklós
2011. szeptember 23. péntek 11:22
i[re=81749]Berta Zsolt[/re]:
interaktiv kommunikációra itt a koos.hu. A fb erre alkalmatlan, amig itt egy poszthoz – 4 év statisztikája szerint – ÁTLAG 8 db hozzászólás érkezik, de inkább ennek a duplája, addig a fb-on ennek töredéke. Hiába jelenik meg sokezer üzenőfalon, ha a látogatottságot nem növeli. Ez nyilván csak megerősíti a fb-ot körüllengő „ami mindenre jó, az semmire sem jó” elvet. Osztálytalálkozók szervezésére nyilván kiváló, de az elmúlt 1 év bebizonyitotta, hogy a Twitterhez hasonlóan csak egy komolytalan játszótér.
A facebook-on még egy darabig meg fognak jelenni AUTOMATIKUSAN a posztok, de csak azért, hogy másokat szórakoztassak, nem fogok cikkeket linkelni, mert teljeséggel értelmetlen. Minek?
Aki pedig valóban kiváncsi a koos.hu-n lévő tartalomra, az feliratkozik az RSS-re, ez ilyen egyszerű.
Koós Miklós
2011. szeptember 23. péntek 11:57
„Az F8 című fejlesztői konferencián Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója több érdekességgel is előrukkolt. A közösségi oldal hamarosan egy automatikusan íródó naplóként is használható lesz, a jelentéktelen bejegyzéseket pedig egy külön felületre gyűjti majd a Facebook. A naponta már félmilliárd ember által szimultán használt szájton nemsokára beágyazott újságok, filmek és zeneszámok is elérhetőek lesznek – legalábbis hazánktól nyugatabbra.
Zuckerberg szerint cégének elmúlt öt éve a felhasználók toborásával és a kapcsolatok kialakulásával telt el, mára a Facebook a mindennapok részévé vált, a következő öt év pedig a az önkifejezésben segédkező alkalmazásokról szól majd, azaz a meglévő tábor mindennapi szórakozását kell minél zavartalanabbá tennie a társaságnak.” forrás: https://www.origo.hu/techbazis/20110922-f8-fejlesztoi-konferenciajan-mutatja-be-2011es-ujdonsagait-a-facebook.html
.
erről beszélek, aki szeretne letolt gatyában a világ elé állni, annak itt a lehetőség!
Boery
2011. szeptember 24. szombat 00:16
Én nagyon régóta olvasom a koos.hu-t. Direktben és nem izgulok azon, hogy valamiről lemaradok, idejövök amikor időm engedi és átfutom azt ami engem érdekel.
Én azon emberek közé tartozom akik a nyolcvanas évek közepén C64-el nyomult majd magánemberként az elsők között vásárolt PC-t a nyolcvanas évek végén. Fiatal mérnökként másfél havi fizetésemből vettem egy PSION pda-t amikor még a legtöbben csak a menedzser kalkulátornál tartottak.A 90-es évek közepén már rendszeres net felhasználó voltam.
Mindezt azért írom le, hogy mindig igyekeztem a legújabb műszaki újdonságokat használni.
Azonban sem az Iwiw-re sem a FB-ra sem a Twitter nem regisztráltam és nem is használtam őket. Nem regisztráltam mégcsak álnév alatt sem ! Nem tudom mi zajlik bennük, de megmondom őszintén nem is érdekel. Az idő megmutatta , hogy az ilyen közösségi oldalaknak nem hosszú az élettartalma . Szerintem elsősorban a nagyon fiataloknak és az exhibicionistáknak való.
Mélységesen egyetértek Miklós legutóbbi hozzászólásának utolsó sorával.
Üdvözlettel: A maradi közösségen kívüli passzívház lakó! 🙂
Koós Miklós
2011. szeptember 24. szombat 10:32
[re=81760]Boery[/re]:
PSION Data … sajnos csak vágyálom maradt
Fenyvesi Péter
2011. szeptember 24. szombat 11:17
[re=81760]Boery[/re]:
„A maradi közösségen kívüli passzívház lakó! :-)”
Hol a vessző, a maradi, vagy a kívüli után? mert nem mindegy! :)(A királynőt megölni nem kell félnetek jó lesz…)
üdv: F.P.
Hugauf Árpád
2011. szeptember 24. szombat 14:24
Ki lett használva minden lehetőség a Facebook-on? Like-box, hirdetés…stb? Ha nincs ott a 3 millió magyar között a célközönség, vagy nem cél, hogy onnan látogatók érkezzenek, akkor valóban megfontolás tárgya lehet a jelenlét. Ettől függetlenül én nem vonulnék ki.
Koós Miklós
2011. szeptember 24. szombat 15:18
[re=81765]Hugauf Árpád[/re]:
Nem tudom, hogy a magyar fb használok és a koos.hu témái iránt érdeklődők halmaza mennyiben fedik egymást, de -a google analytics szerinti- 2-3 %-ért nem töröm magamat.
azt gondolom, hogy nem kell állandóan birka módjára a jól marketingolt trendi dolgok után menni, időnként nem árt egyszerű, józan paraszti ésszel is gondolkozni.
1+1 év próbaidőt kapott, igyekeztem aktív is lenni, a saját posztokon kivül volt hogy napi 10-15 cikket is ajánlottam, válaszoltam a kérdésekre, már ha voltak. NULLA
epiteszikon
2011. szeptember 24. szombat 19:22
Szerintem egy vicc a Facebook. De valahogy önmagát fentartó mechanizmus….vicc, ahogy beépültek a honlapokba. És még jön majd más is. A végén „F” bötű mellett lesz még „T”, „k”, „o”…Like, Love, kill,
Az a baj, hogy már többet foglalkozunk a digitálsi ketyeréinkkel, azok rendszereivel, mint…….szóval menjünk el kávézóba beszélgetni. Gondolom Miklós számodra is okoz némi időösszeomlást az rendszer fenntartása. Mivel nagyon kedvelem a Koos.hu…azt mondom, de legyen Facebook, hanem mégtöbb érdekesség, 🙂
epiteszikon
2011. szeptember 24. szombat 19:25
(Azt mondom ne legyen FB, hanem még több érdekesség a weboldalon). Persze nem mintha nem lenne minden igényemet kielégítő site. Miklós. Köszönöm. Köszönjük.
Koós Miklós
2011. szeptember 25. vasárnap 16:03
a 2 éves próbaidőszak után a koos.hu posztjai a továbbiakban nem jelennek meg a Facebook homokozójában, sőt az ottani oldal is hamarosan törlésre kerül. Aki egy „Tetszik” gomb megnyomásán túl, olvasni is szeretne minket, az kérem
iratkozzon felaz oldalunkon az RSS-re vagy email értesítőnkre.Ingatlan TV - Ingatlan videók
2011. szeptember 25. vasárnap 20:35
Véleményem szerint kár lenne egy linkeléssel letörölni az oldalt, mert például én is a Facebookról tudtam meg, hogy van egyáltalán koos.hu Ha nem lenne Facebook, nem is tudnék róla.
Koós Miklós
2011. szeptember 26. hétfő 11:44
igencsak a témaba vág a hvg cikke: https://hvg.hu/Tudomany/20110925_facebook_like_timeline
idézet:
„… Dave Winer a A Facebook megijeszt című írásában az új Facebook-funkciókat egyenesen az adathalászathoz, a kéretlen levelek küldéséhez és az internetes kémkedéshez hasonlítja – a számítógép tulajdonosának aktív közreműködése nélkül menti a rendszer az adatokat. Esetleg megoldás lehet, ha minden alkalommal, amikor kilép a Facebookból, a felhasználó törli a „sütiket”, vagyis az információcsomagokat, amelyeket a szerver küld a böngészőnek, majd a böngésző visszaküld a szervernek minden, a szerverhez érkező kérés alkalmával.
A Google ennél már előrébb jár: aki a cég böngészőjét, a Chrome-ot használja, nem tudja megkerülni az adatgyűjtést, amit azért csinálnak, hogy elkészíthessék a felhasználó profilját.
A hamburgi adatvédelmi biztos szerint újabb lépést tettünk afelé, hogy „átvilágítható állampolgárok” szülessenek. Vannak emberek, akik hajlamosak „digitális tetoválást” készíttetni, azaz mindenhová hurcolják magukkal, és nyilvánossá is teszik, mit csináltak az interneten. Johannes Caspar az NDR Info rádiónak beszélt a Facebook-változásokról, az interjút a Spiegel idézi.
Hozzátette: az embereknek igenis a saját ellenőrzésük alatt kell tartaniuk az adataikat. „Teljesen egyértelműnek kell lenni: a Facebooknak még sok tennivalója van annak érdekében, hogy az érintettek adatai megfelelő védelmet kapjanak”. …”
Koós Miklós
2011. szeptember 26. hétfő 16:05
naponta derülnek ki disznóságok:
https://index.hu/tech/biztonsag/2011/09/26/kikapcsolas_utan_is_tovabb_kovet_a_facebook/
A nyolcszázmillió felhasználójával egyre inkább az interneten belüli internetként működő Facebooknak egyre-másra derülnek ki kínos, gyanús vagy egyenesen vállalhatatlan adatkezelési szokásai.
Miközben a felhasználók az átrajzolt kezelőfelület miatt idegeskednek, és az oldal minden eddiginél automatizáltabbá teszi online életünk élő egyenes közvetítését, egy ausztrál hekker érdekes felfedezést tett a Facebookot kiszolgáló cookie-kkal kapcsolatban.
A Facebook titkos cookie-ja
Nik Curbilovic a blogjában példákkal és http-kódokkal alátámasztva nem kevesebbet állít, mint hogy a Facebook azután is követi a felhasználói online tevékenységeit, hogy azok kijelentkeztek róla.
Boery
2011. szeptember 26. hétfő 16:54
[re=81763]Fenyvesi Péter[/re]:
A felvetés jogos. Elnézést a hibáért !
Üdvözlettel: A maradi[b], online [/b]közösségen kívüli passzívház lakó! 🙂
Koós Miklós
2011. december 15. csütörtök 12:05
mai hír:
„A Facebook adatkezelési módszereit már eddig is számos kritika érte, Max Schrem akciója pedig ismét olajat önthet a tűzre. A bécsi joghallgató az uniós adatvédelmi irányelvekre hivatkozva fordult a Facebookhoz, azt követelve, hogy az amerikai vállalat adja ki számára az összes adatot, amit tárolnak róla. A Facebook képviselői teljesítették Schrem kérését, és egy 1222 darab pdf fájlt tartalmazó cd-t küldtek Schremnek.
A nyilvánosságra hozott fájlokból kiderül, hogy rengeteg információról van szó. A logfájlok tartalmazzák a be- és kijelentkezési adatokat, az elküldött üzenetek időpontját és tartalmát, az összes lájkot, az üzenőfali bejegyzéseket, a felkéréseket, a régebben használt mailcímeket, fényképeket, illetve gps-adatokat. Ez önmagában is megdöbbentőnek tűnhet, de a fájlokból az is kiderül, hogy Schrem hiába törölte az adatok jó részét, azok még most is megtalálhatók a Facebook szerverein.”
forrás: https://index.hu/tech/2011/12/15/mindent_tud_rolunk_a_facebook/
Teljes megújuláson esik át a koos.hu
2014. szeptember 13. szombat 01:00
[…] elvetünk számos ma divatos megoldást. Bár számos esetben kaptam javaslatot, hogy a facebook-ot nem kellene ennyire elvetni, ebben továbbra is tanácstalan […]