Regisztráció/Belépés

további cikkek

Avatar photo
Koós Miklós
2011. május 18. szerda

Ingyen wifi a MÁV vonatokon is?

Tegnap Budapesten jártam és visszafelé a Déli pályaudvaron már a vasúti kocsiban ülve hirtelen bejelzett az iPhone, hogy ingyenes Wifit talált. Egy pillanatra el is akadt a lélegzetem, hiszen a MÁV ingyenes „Vendég internete” ajánlotta fel magát, a MAVI-Guest! Nosza, próbáljuk ki. A lelkesedés azonban gyorsan elmúlt, hiszen nem tudtam bejelentkezni, lévén nem tudtam hol regisztrálni, a megadott telefon pedig valószínűleg egy belső telefonszám.

A MÁV Informatika Zrt. honlapján sem találtam a nyomát, így valószínüleg még csak kísérleti stádiumban lehet a projekt. Márciusban olvastam a hírt, miszerint a

„A GYSEV Budapest-Sopron vonalon közlekedő IC-kocsijaiban már március óta ingyenes internet érhető el. Kedvező fogadtatás esetén a GYSEV további vonalakon, többek között Sopron–Szombathely és Szombathely–Szentgotthárd útvonalakon is bevezetné az ingyenes wifit. A vasúttársaság szerint az első lépcsőben körülbelül 18-20 ezer ember utazása válik így komfortosabbá.

Most a MÁV is tervbe vette, hogy követik a GYSEV példáját. Egy kísérleti projekt keretében idén nyáron a Budapest–Debrecen–Nyíregyháza–Miskolc–Budapest IC-járatokon elérhetővé teszi az ingyenes internetet, tíz darab harmadik generációs InterCity-kocsiban lehet majd vezeték nélkül internetezni…”

Reméljük hamarosan használhatjuk is majd!

Hozzászólások (7): megnézem

  • TÜKE

    2011. május 18. szerda 16:01

    #80318

    Hangsúlyoznám, hogy nem flame !
    Régebben olvastam, hogy valamilyen tender kiírása után még meg is büntették a MÁV-ot,vagy valami ilyesmi. Ezt-azt sok éve próbálok olvasgatni a MÁV-ról is,-ismerősömmel igyekszem meghozatni az IC magazint, mert nekem nem működik ez https://www.mav-start.hu/rolunk/intercity_magazin.php
    Ne vitassuk most, hogy „Az Ön tiszteletbeli példánya”- az hogy’ értendő ? 🙂
    Régebben (2008!) olvastam, hogy lesznek /vannak harmadik generációs kocsik is – 3G -és,hogy Miskolc és Pécs felé járnának,de arról sem tudok többet. meglepne, ha pl. Miklós olyanban utazott volna.
    Sajnos – jelenleg – nekem csak ilyen hírem van :
    https://www.bama.hu/baranya/kek-hirek-bulvar/kinai-ferfitol-loptak-az-ic-n-376682

  • TÜKE

    2011. május 18. szerda 16:13

    #80319

    [re=80318]TÜKE[/re]:
    Aki A-t mond, mondjon B-t is ! Meglepett, hogy előjött az IC Magazin,- mert régebben csak 2009-ig találtam meg a repertóriumot. Elnézést a MÁV-tól !
    Viszont évszámra már nem emlékszem, de a Bp.-Pécs vonalon fiam mobiltelefonját lopták el, igaz-felakasztott télikabát belső zsebből, továbbá a barátnő igazolványait ,- bár azt a későbbiekben megtalálták a hulladékgyűjtőben !- igaz Győrben! – de egy „ellenvonat” visszahozta még aznap, Pécsre!
    Kikívánkozik még belőlem, hogy 13 éve van az a nyugdíjas utazási utalványom vagy mi a neve,- amit vonatra nem használok. (2 éve már buszra sem)- de foglalkoztat az, vajon hogy’ tartják nyilván azt, hogy mennyit „utazgatnak” a nyugdíjasok ?
    Nem ér azt válaszolni, hogy regisztrációs jeggyel !- mert az eléggé új keletű ! 🙂 Bőbeszédűségért elnézést !

  • Csárdi-Braunstein János

    2011. május 18. szerda 19:26

    #80325

    Vannak 3. generációs (3G) InterCity kocsik, jelenleg 7 db másodosztályú és 3 db elsőosztályú. Kelet felé járnak, Miskolcra valamint a kör IC-kben (Bp. Keleti-Miskolc-Nyíregyháza-Debrecen-Szolnok-Bp Nyugati és vissza).

    GySEV kocsikban frankón működik már, lassan az összesbe felszerelik

  • Vízipipa

    2011. augusztus 10. szerda 14:32

    #81278

    Hello!
    Azt nem tudni, hogy a Szeged-Budapest szakaszon van-e? Esetleg hol lehet ezt megnézni, megérdeklődni?

  • pistvan

    2012. március 18. vasárnap 19:33

    #83759

    Állítólag ez a WiFi a nem MÁV Informatikánál dolgozó MÁV-dolgozóknak van fenntartva.

  • Simor Árpád

    2012. június 24. vasárnap 15:44

    #84420

    Én már attól is el lennék dőlve, ha a volt EKF és a főváros között legalább nagy vonalakban lenne mobiltelefon-vétel… ha már a Metrón van – igaz, ott könnyebb, mert a cső elején bezavarják a sugarat, és csak a végén tud kijönni. Legalábbis a MÁV informatikai kimenete alapján erőst úgy tűnik, hogy így tudják 🙂

    [Kicsit OFF leszek és kicsit hosszú, bocs!]

    Csak jelzésszerűen:
    – számítógéppel adnak jegyet, de a számlát kézzel írják meg, rákörmölve a jegyek sorszámát – több ember kerékpáros IC-útján ez többször négyszer sokjegyű szám (IC-n bringát vinni 4 db jegyet jelent)(beszéltem pénztárossal, aki 72 számlát írt meg egyetlen napon)
    – ha kártyával fizetek, akkor még két belégre föl kell vinnie ugyanezeket a számokat plusz a tranzakció számait,
    – az internetes jegyvételkor a kerékpárral IC-n utazni 230 Ft-tal drágább, mint pénztárban venni a jegyet (helyjegy-anomáliák), mert külön kezeli a jegyeket a rendszer – de számlát csak a teljes vételről tud adni, mert akkor már egyben kezeli, hiába okoz ez a cégeknél könyvelési gondokat (a bringajegy nem mindig számolható el),
    – a választható fizetési módokat a világon egyedülállóan a netes vételkor csak a véglegesítés előtt mutatja meg,
    – amikor a MÁV Informatikának jelzem ezeket a gondokat, megoldja azzal, hogy menjek a pénztárba, ez nem informatikai kérdés (akkor mi? logopédiai?),
    – még az EKF-re sem tudták megoldani, hogy alacsonypadlós vonatok járjanak Pécsre (Pusztaszabolcsra viszont igen),

    …és így tovább, és így tovább. Nagyon-nagyon meg lennék lepődve, ha pont a wifi működne: számomra tökéletesen beleillik a képbe, hogyha az utasokkal is uid-t és pw-t iratnának be ahhoz a wifihez, ami tovasuhan a tájban. Persze a vonatok sebességét elnézve meglehet, jogos a félelmük, hogy a pályamenti tehénpásztor-fiúk azon nézik majd a pornót…

    Számomra emblematikus egy tizenvalahány évvel ezelőtti látogatásom egy vasúti járműjavító üzemben „valahol Magyarországon”. Hihetetlen értékű eszközparkot láttam az asztalosműhelyben. Abban az értelemben ti., hogy a világ bármelyik műszaki múzeuma vagyonokat adna érte, ha abban az állapotban, így egyben szert tehetne a XIX. század végének eszközeire, komplett korabeli műhelyként. Ezért mondom azt, hogy én már a legalább közelítőleg működő mobilvételt is nagy sikerként élném meg.

  • Kati

    2012. június 25. hétfő 09:47

    #84421

    Simor Árpád:

    „én már a legalább közelítőleg működő mobilvételt is nagy sikerként élném meg.”

    Én is. Meg azt is, ha csak egyszer is visszakapnám késéskor az IC pótjegy árát. (A lányomnak egyszer már sikerült, még kártérítést is kiharcolt, igaz ráért a hatórás vonatút alatt leveleket írni nekik. Mondjuk ez is érthetetlen számomra, hogy miért kell egy Győr-Pécs útvonalhoz Pesten keresztülutazni…)

HÁZ-TERV
Az átalakult Baross térről

A viszonylag sokat utazom vonattal Bp-re, így bár már 25 éve nem vagyok fővárosi lakos, számomra továbbra is elsőrendű fongosságú a jó bp-i tömegközlekedés. Az ok egyszerű, ha egy nap több olyan helyre kell menjek, ahová rossz a tömegközlekedés, kénytelen vagyok autóval menni, ami semmivel sem gyorsabb, viszont sokkal drágább a vonatnál. Ebből következően – […]

Az átalakult Baross térről
2014. szeptember 5. péntek
TECH
Honda történelem 2 tenyérben + 2 percben

A Honda történelme két tenyérben és két percben https://www.youtube.com/watch?v=Dxy4n0UT82o ha nem indul a videó: https://www.youtube.com/watch?v=Dxy4n0UT82o forrás: cink.hu

Honda történelem 2 tenyérben + 2 percben
2013. augusztus 31. szombat

legfontosabb jogszabályok

minden (2019 márciusáig megjelent) fontos jogszabályt, amire szükség lehet, egy helyre gyűjtöttünk össze: Étv, OTÉK, Épkiv, 312/2012, 266/2013, CPR, OTSz, az energiatanúsításról, a bírságokról, az egyszerű bejelentésről, ... stb tovább