E-ügyintézés az ép. hatósági eljárásokban
az alábbi írás január elején jelent meg az e-epites portálon
A kialakítandó építésigazgatási szakrendszert az elektronikus kormányzat már eddig kialakult és működő rendszeréhez, mint általános keret-rendszerhez kell igazítani. Ennek a keretnek a pillérei az ügyfélkapu, a hivatali kapu, az elektronikus fizetés, a már működő ügyviteli-ügyintéző szolgáltatások és más szakrendszerekkel való összekapcsolhatóság lehetősége. Természetesen mivel hatósági engedélyezésről van szó alapvető követelmény az eljárási jogszabályok alapulvétele, a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény betartása a folyamatvezérlés kialakítása során.
A belső piaci szolgáltatásokról szóló 2006/123/EK irányelv kötelezően előírja minden tagállam számára elektronikus egyablakos ügyintézési pontok létrehozását, továbbá az eljárások távolról és elektronikus úton történő teljesíthetőségének biztosítását mind az egyablakos ügyintézési pontoknál, mind az illetékes hatóságoknál, amely követelménynek szintén meg kell felelnie az építésügyi hatósági engedélyek elektronikus eljárása rendszerfejlesztési projektjének.
A projekt a jelenlegi elképzelés alapján a következők szerint alakul:
- egyrészt megvalósul egy műszaki-tervi dokumentumkezelő rendszer, amely az engedélyezési eljárások tervi mellékleteit kezeli
- másrészt megvalósul egy folyamatkezelő alkalmazás, amely az építésügyi engedélyezési eljárások szabályai szerint követi le az ügymeneteket
A rendszer az ügy indításától az döntés kézbesítéséig (a másodfokú eljárást is beleértve) fogja át a folyamatot az ügy állapotának nyomon követésével. Az ügyfél elektronikus azonosítás után jut el a rendszerbe, ahol kiválasztja a hatóságot és feltölti az engedély kérelmet valamint a dokumentáció mellékletet. Az illetékes építési hatóság és a szakhatóságok a rendszert használva tekintik meg, ellenőrzik a terveket, majd megfogalmazzák állásfoglalásukat, rendelkezésüket, végül a dokumentációt elektronikus keltezéssel, aláírással és pecséttel látják el. Az engedély intézése történhet a hatóság saját ügyviteli rendszerében is. A hitelesített tervi dokumentációt a rendszer megőrzi és a döntésről az ügyfelet értesíti.
Jelen írás az építésügyi engedélyezési eljárások elektronizálása feltételeiről és kereteiről nyújtott vázlatos tájékoztatást. Az EKOP (Elektronikus Közigazgatás Operatív Program) Európai Uniós pályázat keretében elnyert projekt szerződésének véglegesítése az év végéig megtörténik és a megvalósítás 2011. elején elkezdődhet.
A projekt az „Építésügyi hatósági engedélyezési eljárást támogató elektronikus dokumentációs rendszer megvalósítása” címet viseli és a közbeszerzési eljárások eredményeként megvalósuló fejlesztés során fogja elnyerni végleges formáját. Aktuális történéseiről a Belügyminisztérium Építésügyi Főosztálya folyamatosan információkat tesz közzé az E-építés Portálon (www.e-epites.hu)
forrás: E-ügyintézés bevezetése az építésügyi hatósági eljárásokban
Hozzászólások (2): megnézem
TÜKE
2011. január 18. kedd 05:42
Bocs’ (laikusként) ill. ha másoknak könnyebbséget jelentene ! – régebben javasolták, hogy itt ismerhetők meg a tudnivalók alapjai!
https://ujportal.magyarorszag.hu/
Én pl. már régebben regisztráltattam magam – személyes ügyintézést kíván a dolog!- és nem megfeledkezni arról, hogy (mint esetemben) szolgáltatót váltottam,-új e-mail címem lett -és újra mehettem regisztráltatni!)
Más : erre csak véletlenül találtam rá https://www.onkorkep.hu/20_12/25_28.html#7
Az alja közelében van pár sor : Jó tudni ! címnél. (laikusoknak) 🙂
tanonc
2011. január 18. kedd 10:36
Legfőbb ideje lenne így 2011-ben, hogy ne 5 kiló papírt kelljen betalicskázni engedélyeztetés címén a hivatalba…