Ügyintézési határidő …
Ma reggel olvasom a hírekben:
A Fővárosi Bíróság gazdasági kollégiumának határozata szerint a Margit híd felújításának kivitelezője, az Mh 2009 konzorcium nem sértett szerződést, ezért a főváros nem hívhatja le a 2,6 milliárd forintos bankgaranciát. A főváros, ha van rá módja, fellebbez a határozat ellen.
A kollégium a november 24-én kelt határozatában kimondta, a szerződésben a főváros vállalta, hogy legkésőbb az aláírás napján, vagyis 2009. augusztus 10-ig a kivitelezőnek átadja a teljes hatósági engedélyeket a konzorciumnak. Ezt azonban a főváros elmulasztotta, és 97 nap csúszással, 2009. november 10-én adta csak át, ezért csúszott a kivitelezés 84 napot.
Eddig a hír, ami még önmagában nem hozna lázba, de pont tegnap kaptam egy tértivevényes levelet a Fővárosi Önkormányzattól, miszerint a Budaörsi útra tervezett mecset útcsatlakozásához nem adják meg a hozzájárulást. Miért is érdekes ez?
Nos én csak arra lennénk kíváncsi, hogy az áprilisi tervtanácsi döntésre miért csak 6 hónappal később reflektálnak? Van aki még csodálkozik, hogy miért bukik el a Főváros egy 2,6 milliárdos bankgaranciát, ha ott így intézik az ügyeket?
Én nem csodálkozom.
Hozzászólások (3): megnézem
aa
2010. november 27. szombat 11:39
Az EU-hoz a terveket úgy adták be, hogy a déli oldalon is lesz egy egyirányú kerékpársáv. De most rájöttek, hogy mégsem fér el. Tehát vagy visszafizetik a 6 milliárdos támogatást, vagy belenyugodunk egy kényszermegoldásba.
Túlzott elvárás lenne olyan terveket készíteni, ami megfelel a szabványoknak?
Túlzott elvárás lenne hogy normális infrastruktúra jöjjön létre, ha már többe kerül arányosan, mint a megyeri híd?
TÜKE
2010. november 27. szombat 15:15
Nem tudom, mennyire kapcsolódik a témához ?
Akit érdekelne (nem olvasta volna) itt a hír :
https://nol.hu/lap/mo/20101127-ujabb_lefejezes_a_fovarosban
És ha már Budapest említődött,- elnézést ha ezt is ide írom:
https://nol.hu/lap/hetvege/20101127-tornyok_a_varos_folott
Cser Eszter
2010. november 28. vasárnap 13:14
Nem igazán értem, hogy a Fővárosi Közlekedési Ügyosztály miért hivatkozik a Tervtanácsra. Neki a tervet közlekedési szempontból kellene elbírálnia.
Különben is ma Budapesten kiigazodni azon, hogy hol és kinél kell az útbehajtókat engedélyeztetni elég nehéz. A jogszabályt mindenki a saját szájíze szerint értelmezi. Nekem volt olyan esetem, hogy önkormányzati tulajdonú útnál, a másodfok kifogásolta, hogy nem kértük meg a Főváros és a Nemzeti Közlekedési Hatóság állásfoglalását.
Ráadásul az útbehajtók engedélyeztetése több hónap (félév, év), náluk valamiért nincsenek ügyintézési határidők.