Regisztráció/Belépés

további cikkek

Avatar photo
Koós Miklós
2010. augusztus 10. kedd

Ismét felállnak a megyei közigazgatási hivatalok

2010. szeptember 1-jétől ismét felállnak a megyei közigazgatási hivatalok

A fővárosi, megyei közigazgatási hivatalok a Kormány általános hatáskörű területi államigazgatási szerveként jönnek létre. A közigazgatási hivatalokat a közigazgatás-szervezésért felelős miniszter irányítja. A közigazgatási hivatal közvetlenül a közigazgatási hivatal vezetője által vezetett szervezeti egységekből, továbbá kormányrendelet rendelkezése alapján ágazati szakigazgatási szervekből áll. A megyei közigazgatási hivatal illetékessége a székhelye szerinti megyére terjed ki. A fővárosi közigazgatási hivatal illetékessége Budapest főváros területére, a Pest Megyei Közigazgatási Hivatal illetékességi területe Pest megyére terjed ki.

A közigazgatási hivatal a jogszabályoknak és a Kormány döntéseinek megfelelően részt vesz a kormányzati célkitűzések területi megvalósításában. Ennek keretében koordinációs, ellenőrzési, informatikai tevékenységet, valamint képzést, továbbképzést szervező, összehangoló feladatokat lát el, hatásköröket gyakorol. A közigazgatási hivatalok élén a hivatalvezető áll, a hivatalvezető szakmai munkáját igazgatási hivatalvezető-helyettesként a főtitkár segíti. A hivatalvezető kinevezése a Kormány megbízatásának idejére szól, a főtitkár határozatlan időre kinevezett kormánytisztviselő.

A közigazgatási hivatal szervezeti egységeként működő ágazati szakigazgatási szervek továbbra is a következők:

  • a) szociális és gyámhivatal a szociális, gyermekvédelmi és gyámügyi feladatok ellátására,
  • b) az állami főépítész az állami főépítészi feladatok ellátására,
  • c) építésfelügyelet az építésfelügyeleti hatósági feladatok ellátására.

Kormányrendelet azonban más területi államigazgatási szervet is a közigazgatási hivatal szakigazgatási szerveként határozhat meg. A szakigazgatási szerv a szervet létrehozó kormányrendeletben és egyéb jogszabályban megállapított hatáskörét önállóan gyakorolja. A szakigazgatási szervek illetékessége megegyezik a közigazgatási hivatal illetékességével, kormányrendelet azonban ettől eltérően is megállapíthatja a szakigazgatási szerv illetékességi területét. A szakigazgatási szerv vezetőjének kinevezéséhez és a kinevezés visszavonásához a szakigazgatási szerv által ellátott államigazgatási feladat szakmai irányítását ellátó ágazati miniszter egyetértése szükséges, egyébként a szakigazgatási szerv vezetői felett a munkáltatói jogokat a hivatalvezető gyakorolja. A szakigazgatási szerv vezetője gondoskodik a szakmai követelmények érvényesüléséről, gyakorolja a munkáltatói jogokat a szakigazgatási szerv kormánytisztviselői felett.

A szakigazgatási szervek által ellátott feladatok, valamint a közigazgatási hivatal hatáskörébe tartozó államigazgatási feladatok szakmai irányítását ellátó ágazati miniszter ezen ügyek tekintetében – a pénzügyi és hatékonysági ellenőrzés kivételével – gyakorolja az államigazgatási szerv tevékenységének törvényességi és szakszerűségi ellenőrzését, az államigazgatási szerv döntésének megsemmisítésére, szükség szerint új eljárás lefolytatására való utasításának hatáskörét, jogszabályban meghatározott esetekben az államigazgatási szerv döntéseinek előzetes vagy utólagos jóváhagyásának hatáskörét, egyedi utasítást adhat feladat elvégzésére vagy mulasztás pótlására, továbbá jelentéstételre vagy beszámolóra kötelezhet.

A 214/2010. (VII. 9.) Korm. rendelet letöltése MK/2010/117.
Hatálybalépés: 2010. szeptember 1.

Forrás: Építésügyi Hírlevél I.évf. 5.sz.

Hozzászólások (1): megnézem

  • Bujnóczki András

    2010. augusztus 17. kedd 09:09

    #73152

    Ha ugyan ugy fog müködni mint eddig,akor semmi értelme a változtatásnak.Ha Dr.Orosz Gábort visszahozzák a B-A-Z.Megyei Közigazgatási Hivatal Miskolc élére,akkor a korábban TÖRVÉNYEKET MELÖZVE és BÜNCSELEKMÉNYEKET feltáratlanul hagyva együtmüködésben a JEGYZŐVEL tovább tevékenykedik majd,mert a korábban elkövetett hiányosságokat ugysem fogják orvosolni.Az egész csapatát kikell cserélni ahhoz,hogy Miskolcra is elérjen a KÉSLELTETETT RENDSZERVÁLTÁS és a DEMOKRÁCIA.Persze mindezt tehetik ,mert védóbástyaként ott tornyosul a 3.-ik HATALMI ÁD AZ IGAZSÁGSZOLGÁLTATÁS.Mindez egységet alkotva a még a régi rendszer büneinek és általuk elkövetett -HIVATALI VISSZAÉLÉSEKET-BÜNCSELEKMÉNYEKET-most sem képes rendbetenni,mert az ÖRÖKÖSÖK BAJBA KERÜLNÉNEK AKIK A HATALOMBA TEVÉKENYKEDNEK.És mindehez jólszervezetten közremüködik a FÖLDHIVATAL-KÖZFELADATOT ELLÁTÓ KÉMÉNYSEPRŐ SZOLGÁLTATÓ.A FÖLDHIVATAL,ha szükséges okiratokat tüntet el,ha kell akár HAMISITOTT ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉSEKKEL manipulál,hogy TULAJDONOK MEGSZERZÉSÉT TISZTÁRA MOSSA.Mindehez az ÜGYÉSZSÉG is beszál,ha kell eltünteti a feljelentéseket.A BÍROSÁG meg családi érintetség miatt nem is ITÉLKEZHETNE ,de MINDEZ nemszámit,mert gondolom,hogy a hozzá TARTZÓ FÖLDHIVATALI KÜLÖNLAPOK A VOLT PÁRTRENDSZER SZÉFJÉBEN HEVER és BETEKINTÉST CSAK TAGJAINAK ENGEDÉLYEZ!!!Itt minden a saját törvények alapján müködik a zürös ügyeket a JEGYZÖ kivizsgálás nélkül elutasit és a II.FOKÚ HATOSÁG PEDIG JÓVÁHAGYJA AZ (jegyző álltal betöltött szakértelemmel bíró ÉPITÉSI TEVÉKENYSÉGET) és mint visszatartó erő,hogy a FELLEBBEZÉSI ILLETÉKET FELEMELTÉK 30 000Ft.-ra,mert tudják,hogy a csoró ember ugysem tudja megfizetni.A polgárok véleménye csak a VÁLASZTÁSOK IDEJÉRE ÉRVÉNYES,mig ezáltal a HATALOM MEGSZERZÉSE MEGTÖRTÉNIK.Majd a HATALOM a rokoni és leszármazotti ágakon keresztül KÖRBEZÁRÁSSAL ELFOGLAL MINDEN DÖNTÉSI HIVATALT ÉS VÉGE A HIRDETETT DEMOKRÁCIÁNAK.De ennek megváltoztatásához tényleg „FORRADALMAT TETSZETTEK VOLNA CSINÁLNI” szükséges????A törvények változása és a HATOSÁGOK IDE-ODA ÁTSZERVEZÉSE nem old meg semmit,mert SZINTE ELÉRHETETLENEK ÉS KÖVETHETETLENEK,mert most sem lehet tudni még az elérhetöségüket és FELELÖSÉGREVONÁSUK LEHETÖSÉGÉT SEM,HOGY ÉVEKIG-ÉVTIZEDEKIG HUZÓDO (KORRUPCIOS TEVÉKENYSÉGEK ,HOGY LESZNEK FELSZÁMOLVA ÉS,HOGYAN LESZNEK FELELÖSÉGREVONVA AZ ELKÖVETÖK)vagy maradnak tovább a helyükön és a KÖRHINTA FOROG TOVÁBB???

ÉPÍTÉSI JOG
Svájci bicska az építési joghoz | a legfontosabb jogszabályok egy helyen

Az elmúlt több, mint 10 évben számtalan jogszabályról írtunk itt a kooseptar.hu oldalon, most ezek közül a legfontosabbakat csokorba szedtük, leporoltuk és aktualizáltuk. Egy helyre gyűjtöttük össze mindent, amire gyorsan szükség lehet: Étv, OTÉK, Épkiv, 312-es, a szakmagyakorlásról, az energiatanúsításról, a bírságokról, az egyszerű bejelentésről szóló  és más jogszabályokat. Mostantól kezdve a jogszabályok eredeti (kooseptar.hu) […]

Svájci bicska az építési joghoz | a legfontosabb jogszabályok egy helyen
2017. január 17. kedd
TECH
Alapjaiban újult meg az e-epites.hu portál

Az e-epites.hu portál eddig is a legfontosabb állami információforrás volt, amit most teljesen újraterveztek és lényegesen hatékonyabbá tettek. A navigációt alapvetően a lehetséges felhasználók szerint strukturálták (lakossági, hatósági, közmű). Az oldal eddig is számos állami adatbázist tett elérhetővé, ez most majdnem teljessé vált. Lássuk, melyek ezek! étdr, e-naplo | A különféle alkalmazások, mint pl. az […]

Alapjaiban újult meg az e-epites.hu portál
2016. november 12. szombat

legfontosabb jogszabályok

minden (2019 márciusáig megjelent) fontos jogszabályt, amire szükség lehet, egy helyre gyűjtöttünk össze: Étv, OTÉK, Épkiv, 312/2012, 266/2013, CPR, OTSz, az energiatanúsításról, a bírságokról, az egyszerű bejelentésről, ... stb tovább