2010 EKF | Kinek épült ez a kerékpárút?
A Zsolnay Mauzóleum kerítése
Most viszont dolgoznak. A mauzóleumot övező kert meglehetősen kiterjedt, így nem kis munka lesz a teljes kerítés helyreállítása, lévén az elmúlt évtizedekben egy fillért sem költöttek rá.
Ezen a szakaszon viszont csak egy bácsika vésegeti a köveket.
Teljesen megújul a Mauzóleum eredeti bejárat és feljárata is.
A fotók 2010. június 18-án, pénteken készültek.
Hozzászólások (15): megnézem
Bujnóczki András
2010. június 29. kedd 07:27
Igy van ez Miskolcon is.Csak ott anyi külömbséggel,hogy nem is épitenek kerékpárútat,hanem a város egyes szakaszain ahol egy kicsit szélesebb a járda festenek es SÁRGA CSIKOT A KÖZEPÉBE és Fedor Vili a KÖZGYÜLÉSEN veri a mellét,hogy Miskolc hány km. kerékpárutat épitett.Ezek a sárga csikok is csak az egyik utcsatlakozástól a következöig tart ,mert ott már olya keskeny a járda,hogy még a sárga csik sem fér el.ÉS ITT VÉGE A BIZIKLIZÉSNEK-VÉGÁLLOMÁS!!!
Na persze ennek a HATALMAS BERUHÁZÁSNAK A KIVITELEZÉSÉRE PÁLYÁZATOT KELLETT KIIRNI ÉS SZAKBIZOTSÁG JÓPÉNZÉRT KIÉRTÉKELTE ,hogy ki képes egy pár száz méter SÁRGA CSIK FESTÉSÉRE.Csak az a szomorú ebben,hogy a LOVÉ ELFOGYOTT,DE BICIKLIZNI NINCS HOL.De majd a PIHENTAGYUAK biztosan megoldják,hogy a VÁROSHÁZ TÉRTŐL -FERDEVASUTTAL–a romokban heverő KLÁTÓHOZ BICIKLIVEL ELLEHESSEN JUTNI.Már biztos megvan hozzá a PÁLYÁZATI NYERTES IS.Mert Miskolc olyan város ahová most a legfontosabb a ” FERDEVASÚT”!!!De a FÜRDÖT 20-25 éve nem képesek felujitani!!!A strandok nem üzemelnek,HÓL a FÜRDÖK VÖLGYE BERUHÁZÁS???
Éva
2010. június 29. kedd 10:16
Kedves Miklós!
Igazán irigylem, hogy ilyen higgadt tud lenni! Én amolyan szemlélődő műkedvelő vagyok de mélységesen felháborít ez a pazarlás és a sok ostoba döntés!
Remélem nem veszi tolakodásnak, de megérné utánakérdezni, hogy a nagy kínok árán elkészült városunkat tényleg szétbontják-e majd a villamospályák kialakítása miatt. Lehet ilyesmit hallani, hogy tanulmány sok-sok milliókért, és, hogy már most tudják mennyibe kerül(ne).
Gratula a megújult oldalhoz, nekem bejön!
Üdvözlettel: Éva
aa
2010. június 29. kedd 11:04
Tipikusan olyan hely, ahol a nyitott kerékpársáv az alkalmas megoldás. A parkolósáv elfér a villanyoszlopok között, így parkolóhely is több maradna. Mindenki jól járna, de úgy kevesebbet lehetne zsebretenni.
A kerékpársáv ráadásul biztonságosabb, mivel lakott területen a balesetek nem a hátulról gázolásból adódnak, hanem azért, mert a kanyarodó gépjármű figyelmetlensgből nem adja meg az elsőbbséget a kerékpárosnak.
A kőfaltól 1 m-re lévő kerékpárút meg teljesen életveszélyes, a gépjárművek és a kerékpárosok nem észlelik egymást. Börtön járna annak, aki ilyet tervez és megvalósít!
4 hónapig lezárva tartani egy fontos csomópontot meg felveti a hanyag kezelés esetét.
Trizsi
2010. június 29. kedd 11:41
Ma reggel rám dudáltak, mert nem ezen a kerékpárúton hajtottam, hanem mellette. Viszont nem kezdődik és nem végződik sehol, több centi homok fedi néhol, és néhol olyan magasan hagyták a padkát, hogy sokáig azt hittem, csak egy széles járda.
Tweets that mention 2010 EKF | Kinek épült ez a kerékpárút? -- Topsy.com
2010. június 29. kedd 11:42
[…] This post was mentioned on Twitter by Koós Miklós, i love pécs. i love pécs said: 2010 EKF | Kinek épült ez a kerékpárút? https://goo.gl/fb/iVK10 […]
Picpic
2010. június 29. kedd 12:56
🙂
Nem tudom mi itt a gond?
A kerékpárút közepén az oszlopok, dobozok: ezek választják el a két kerékpáros sávot!
Hogy nincs lehajtó a kerékpárútról? Magyar kerékpáros már megtanult patkázni…. ja kérem nem versenybrinyesszel kell magyar városban közlekedni, hanem „montenbájkal”! 🙂 Már csak a kátyúk miatt is! 😉
Az a bácsika meg nagyon rendes, minden reggel és délután ott ütlegeli a köveket, már köszönőviszonyba vagyunk! 🙂
„egy pécsi bringás”
Beela
2010. június 29. kedd 14:07
Nem is beszelve a jarda es a ‘biciklis ut’ szintbeni elvalasztasarol. Hiaba nem padkas kiaalakitasu a szintkulonbseg, igy is esnek majd orbitalisat es dorzsolik vegig az arcborukkel a homlokzatot neha neha azok akik felmereszkednek az akadalypalyara. Nagyon konnyu elnezni egy ilyen enyhe szintkulonbseget, foleg szurkuletben, aztan ha kis szogben megy ra a bicajos, ugy hogy nem keszul ra akkor szep kormanytancot jarhat mire korrigalja a varatlan hatast.
Es mikor megy mar el bicajozni legalabb egy kerekparuttervezo. Ha az osszes buktatot nem is tapasztalna, legalabb azt eszrevenne az elso szazmeterek utan, hogy kovekbol osszerakott uton nem jo bicajozni! Vagy legalabb nezzen kulfoldi kepeket mielott elkezdi a tervezest. Jot atvenni nem szegyen, kreativan benazni igen. Kepeken valoszinu kizarolag aszfalt vagy olyan jellegu egybefuggo felulet fog latni a bicajosutakon!! Nem veletlenul.
Az a legszebb itthon mikor sima aszfalt jarda melle raknak terburkolatbol kirakott kerekparutat. Agyrem. Ezeknek kifordult az agyuk? De akkor nagyon ugymaradt. Mar a 90-es evekben, mikor kezdtek komolyabban venni a kerekparugyet, mar akkor furcsalltam miert kell terburkolatot hasznalni pont kerekparutra, de gondoltam tanulopenz, majd rajonnek idovel. Erre nem.
Vegyunk mar ezeknek a tervezoknek valami kis tervezoi segedletet, hogy tudjak hogyan kell csinalni.
adamb
2010. június 29. kedd 15:55
Az, hogy dilettáns, értelmetlen, az egy dolog. De hogy néz már ki! Trehány gányolás az egész.
aletta
2010. június 29. kedd 21:18
Ez a csatornafedő többszöri megismétlése annyira nagyar, hogy azt hiszem beteszem majd abba a bejegyzésbe, ami a Klein Kinga blogján megjelent felhíváshoz készül, vagyis hogy mutassa meg minden blogger, mit jelent nekünk Budapest.
Egyébként meg irigyelek mindenkit, akinek a háza előtt addig bontogatják fel a csatornafedőket, amíg az el nem látja a funkcióját, mi előttünk ugyanis nem sikerült vízszintes aszfaltutat létrehozni (kb 10 cm lejtés 5 m-en), és a csatornafedők természetesen a magaspontokon vannak. Ja, hogy a mi házunkat emiatt 2x öntötte már el az árvíz és a tűzoltókkal napi kapcsolatban vagyunk, továbbá milliókat költünk vízelvezetésre (és a környékünkön mindenki), az itt kérem senkit sem érdekel. Itt nem bontogatnak csatornafedőket. Gondolom kínos lenne beismerni, hogy hibáztak, így azt kereszteződésben leszakadt fél pályát érintő összefolyó rácsot sem javították meg 3/4 éve, amit a napi többszáz autó és munkagép kerülget, hátha a másik fele is beszakad végre.
Szabóbácsi
2010. július 14. szerda 16:23
Kicsit más. Szegény ország vagyunk. Nagy a munkanélküliésg, gyenge hatékonyságú a gazdaság, termelés. Emellett folyamatosan látom a köztereken a pazarló, nagyon kis hasznosságú kiadásokat. Kezdve a legnagyobbtól, a metrótól, de a Bp belvárosi luxus őrjöngések és külsőbb kerületi évszakonkénti teljes változtatgatások egy olajsejk országot sejtetnek. Ettől kinyílik a bicska a zsebemben. Ez óriási pénz amit végülis a mindössze kétmillió adófizető torkán nyomnak le.
Ilyen helyzetben lehetne szerényebben, gazdaságosan, csak akkor nem jutna prémiumkocsikra, prémiumvillákra és egyéb extrákra.
2010 EKF | Zsolnay Mauzóleum bejárás
2010. július 26. hétfő 00:02
[…] A Mauzóleum kerítésének helyreállításáról nem is olyan régen írtunk itt a koos.hu-n […]
Jesu
2010. augusztus 9. hétfő 11:10
Nem lehetne létrehozni egy civil kezdeményezést, ami elérné azt, hogy mindazon emberek, akiknek ebbe a bilibe belelóg a keze meg legyenek hurcolva, a nevük szégyentáblára kerüljön, ha már annak minimális az esélye, hogy bárki felelősségre legyen vonva a herdálásért, LOPÁSÉRT?
A térkő beszállító teljes vezetését le lehetne csukni, az összes politikussal és a fővállalkozóval együtt! 40%-os visszaosztásról és ennek megfelelő túlárazásról szólnak a pletykák!!!
Emberek, senkit sem érdekel hogy LOPNAK???
Koós Miklós
2010. augusztus 15. vasárnap 18:32
a cikket kiegészítettem 2 további cikk linkjével, amelyek szintén ezzel az úttal foglalkoznak
kerekes75
2010. november 9. kedd 18:01
A dupla járda kerékpárút táblája körülbelül egy napig volt kint, valószínűleg szégyenükben inkább leszedték. Amúgy még olyan értelemben is befejezetlen, hogy némely fa környékén és néhol a házak tövében is hiányos… A Felsővámház és Vadász utca kereszteződése sincs még kész. Viszont felelősök és következmények azok vannak: az EKF beruházási főnökére rábízták a város jövőbeli beruházásait is – igazgatói pozícióban…
kerekes775
2010. november 9. kedd 18:10
Ide egyébként tényleg kerékpársáv kellett volna.