Építsünk fenntartható világot! Ajánlás
A Föld napján különféle megmozdulások hívják fel a figyelmet a környezetvédelem fontosságára. Ahhoz, hogy a Földünket ért káros folyamatok a jövőben megszüntethetők legyenek, többre van szükség látványos akcióknál. A Magyar Környezettudatos Építés Egyesülete (HuGBC) által, a mai napon nyilvánosságra hozott ajánlás azt az építészeti szabályozási, tervezési szempontrendszert mutatja be, ami ahhoz segít, hogy városaink élhetőbbek legyenek.
„A Magyar Környezettudatos Építés Egyesülete (HuGBC) egy olyan ajánlást dolgozott ki a hazai főépítészek és önkormányzati döntéshozók számára, amely segítségükre lehet abban, hogy a jelenlegi szabályozási környezetben megtalálják azokat a módokat és lehetőségeket, amelyek révén az év minden napja a Föld napja lehet” – mondta Dr. Szécsi Gábor, a HuGBC ügyvezetője.
A Magyar Környezettudatos Építés Egyesülete által megfogalmazott építészeti ajánlásokat tartalmazó kiadvány célja, hogy hozzájárjon a környezettudatos várostervezési szabályozások kidolgozásához. Az üvegházhatású gázok kibocsátásában és a környezetre káros anyagok, környezeti terhek létrehozásában elsők között szerepel az építés, és az építőipari tevékenység. Annak érdekében, hogy ezek a káros folyamatok a jövőben erősen csökkenthetők, és végcélként megszüntethetők legyenek, elsőként a várostervezésben és szabályozásban kell meghonosítani azt az újfajta gondolkodást, mely az építészeti tevékenységen keresztül pozitív szociális, gazdasági és ökológiai hatást gyakorol az egész társadalomra.
Az ajánlás elérhető: Kezdeményezések
forrás: HuGBC
Hozzászólások (3): megnézem
Ferenc Szabady
2010. április 26. hétfő 06:52
Lehet, hogy eretnek vagyok, de valahogy úgy tűnik, hogy ez egy nagy-nagy általános hegyi beszéd.
Semmi konkrétum, csak nagy-nagy általánosság.
Receptnek is soványka.
Koós Miklós
2010. április 26. hétfő 09:14
Az ajánlással kapcsolatos észrevételeket, javaslatokat az egyesület a elhetovaros@hugbc.hu e-mail címre vár.
G.P
2010. április 26. hétfő 09:16
Kedvencem a 12. pont, miszerint a parkolóhelyek számát nem lehet az előírtaknál többre venni, sőt idővel csökkenteni kell.
Itt jegyezném meg hogy Budapest belvárosában az autósok 1/3-a parkolóhelyet keres.
Ha a tömegközlekedés és a kerékpáros közlekedés „népszerűbb” lesz az országban, akkor lehet erről szó.
(6-km-t tekerek reggel munkába és délután ugyanennyit vissza. A munkatársak közül sokan furcsán néznek rám, így a népszerű jelző megállja a helyét.)