Regisztráció/Belépés

további cikkek

Avatar photo
Koós Miklós
2009. szeptember 14. hétfő

Tervkritika 44 | karakteres, kisvárosias íz

A múlt heti Tervkritika után ismét olyan ház terveit kaptuk meg véleményezésre, amelynek a kivitelezését már megkezdték. Megvallom elgondolkodtat, hogy még akkor is bizonytalan az építtetők egy része, amikor pedig már mögöttük van a tervezési szakasz és elkezdődött a kivitelezés. Persze ha e bizonytalanság abból táplálkozik, hogy életük vélhetően legnagyobb beruházását hajtják végre és minden gondos előkészület, egyeztetés, átbeszélés után még mindig aggódnak, hogy az építésre szánt pénzük és az esetlegesen felvett hitelek jó tervekre fordítódnak, akkor természetesen megértem.

Rosszabb volna arra gondolni, hogy a tervezési fázisban nem kerültek elő fontos szempontok és az idővel való versenyfutásban lényeges dolgok megoldatlanok maradtak.

Üdvözletem,
A tökéletességre (legalábbis a saját igényeinkhez hangolva) törekedve. Az építkezést már elkezdtük, a falak már álnak. Elküldeném a tervdokumentációnkat, amit szeretném hogy véleményezne. Nem szaporítanám a szót, kérem amennyiben ideje engedi nézze át, mivel kíváncsi vagyok egy független személy véleményére, hogy vannak e hibák. A pincelépcső kettős tervezését kivéve… :o(

Pince

Ha azt látni egy alaprajzon, hogy egy tartófalat azért kell nagyméretű kiváltásokkal ellátni, mert a funkciók nem passzolnak a fesztávolságokhoz és pont rá merőlegesen kell kialakítani a helyiségeket, nos akkor ott vélhetően rosszul lett kialakítva a teherhordás iránya, pontosabban kissé meg lett erőszakolva. Persze az is látható, hogy e kilyuggatott középfőfalnak az értelme igazából ott jelenik meg, ahol a galériát kialakították. Nem baj ez, inkább csak nem elegáns megoldás (amire mellesleg mi mindannyian elég sokszor rákényszerülünk …)

Földszint

Kicsi és jól kialakított alaprajz, amolyan családias, mindent egybenyílóan. Ez az a méret, amibe sokan szívesen beköltöznénk, mert minden akkora, amekkorának minimum lennie kell. Takarékos a helykihasználása, a jól kiérlelt közlekedési rendszere miatt kevés az erre fordítandó alapterület. Szinte mindennel rendelkezik, amire szükség lehet, mégis kell tennem 2 észrevételt:


Az egyik az, hogy mivel nincs előszoba, nincs zsilip sem (a téli időszakban), igaz ezt némiképp helyettesíti, hogy a kerítés és fedett tornác ad némi védelmet és zártságot. Az építtetők ezzel nyilván tisztában voltak.

A másik – bizonyára szintén ismert és szándékosan így kialakított – a fedett terasz. Ez már az a fajta méret, ami télen nyáron, egész nap árnyékot ad, így ez különösen a téli időszakban azt jelenti, hogy csak egy irányból kap majd megvilágítást a nappali.

Tetőtér

A tetőtér is mintaszerűen kialakított, igazán takarékosan van minden elhelyezve, a kibontott lépcső szép látványeleme lesz a háznak. Ennél kevesebb közlekedővel már nem is lehetne kialakítani egy tetőteret. Amiért azonban mégis kell szólnom, azok a szobák, amik  – ne tévesszen meg senkit a beírt alapterület, mert azok az 1,9 m alatti területekkel együtt értendőek – elég kicsik, ha a valóban hasznos területüket vesszük alapul.

Összefoglalás | a tervek alapján elmondható, hogy az egyszerűsége mellett is egy elég karakteres épület terveit láthatjuk, ízes,  kisvárosias megjelenésben. A mintaszerűen kiérlelt alaprajzokhoz és magához a házhoz gratulálok és mivel nem tudhatom ki mennyivel járult hozzá, ezért így mondom: sikerült egy jó házat összehozniuk az építészükkel.

Ha szívesen mutatná be másoknak is a készülő/elkészült lakását vagy a házát, vagy kíváncsi arra, hogy mások mit mondanak az Önnek tetsző házról, akkor küldje meg nekünk, mi bemutatjuk és persze véleményt is mondunk róla. Ha a ház nem az Öné, de kíváncsi mások mit gondolnak róla, azt is beküldheti. A diszkréció miatt mindezt megteheti természetesen anonim módon, legfeljebb a város (+kerület) megadásával.

… és Önnek mi a véleménye?

[poll id=”18″]

 

Hozzászólások (35): megnézem

  • Hawaii

    2009. szeptember 14. hétfő 02:20

    #11519

    Hínnye! Az előző két tervkritikáról nem kaptam e-mail értesítőt, s azt hittem, hetek óta nincsen… :/

  • lamby69

    2009. szeptember 14. hétfő 09:42

    #11522

    Nekem „csak” az jutott eszembe, hogy a homlokzaton 1909-es évszám is lehetne!

  • Propeller

    2009. szeptember 14. hétfő 09:48

    #11523

    koos.hu – Tervkritika 44 | karakteres, kisvárosias íz…

    A múlt heti Tervkritika után ismét olyan ház terveit kaptuk meg véleményezésre, amelynek a kivitelezését már megkezdték. […]…

  • gramercy

    2009. szeptember 14. hétfő 10:33

    #11524

    kinek a pap…
    .
    biztos van akinek nyugalmat biztosít ha historizáló épületet épít, -be költözik. én nem tudnék olyan épületet építeni ami nem a jövőbe tekint minden porcikájában. nem szeretnék a múltban élni
    .
    de hát nem vagyunk egyformák és ez jó
    azért gondolom 1909-ben egyik alatt sem volt garázs 🙂

  • Hawaii

    2009. szeptember 14. hétfő 11:51

    #11525

    gramercy: Szekérrel már akkoriban is be lehetett volna tolatni. :o)
    .
    .
    Én is inkább a kortárs, a mediterránból merítő és a mértékkel jövőbe tekintő házak sajátos elegyének híve vagyok. Tehát a természet színei, anyagai ízléses, letisztult tálalásban. Pl. valami ilyesmivel – ha kicsit duzzogva is, de – ki tudnék békülni 🙂
    https://www.contemporist.com/2009/08/10/the-compass-pointe-house-in-whistler-canada/
    .
    A homokszín különböző árnyalatainak és a barna fa felületeknek a dominanciája, kiegészítve harmonizáló terméskővel, néhol megtörve pasztell zöld vagy kék színfoltokkal, s mindez nagy, természetre néző üvegfelületekkel… *Hawaii-t megrohanták az érzelmei*
    .
    .
    Na de, hogy ne térjek el nagyon a témától: Aranyos kis házikónak ígérkezik, szimpatikus, hogy józanul, nem pazarló módon bánik a méretekkel. Ha kirepülnek a gyerekek, s csak ketten lakják, akkor sem lesz feleslegesen nagy.

  • bobo

    2009. szeptember 14. hétfő 16:10

    #11528

    Én a pincelépcsővel nem vagyok kibékülve egyedül.

    Miért kell mindkét végére ajtó? De ha fentre mindenképpen kell, utána ne kerüljön közvetlenül a lépcső, mert kényelmetlen lesz becsukni lefele jövet. Ja, és most nem tud kb. 65*65 cm-nél nagyobb dolgokat a tárolóba levinni, csak a házat megkerülve. Igazán lehetne 90-es ajtó itt is.

  • Az építtető

    2009. szeptember 14. hétfő 18:08

    #11534

    Kedves Miklós,

    Köszönöm megtisztelő független „kritikáját”, folyamatos őrlődéseimre kaptam választ Öntől, miszerint nincsenek kardinális hibák a tervezésben. Az Ön által írt észrevételekkel tisztában voltunk, vagyunk.

    Így, hogy idejét áldozta tervünkre írnék pár gondolatot:

    Tervezgetésünket, még a megtalált és számunkra megfelelő tervező előtt már elkezdtük legalább egy évvel. Próbáltunk mindenre figyelni amire lehetett, mivel első körben egy „friss” tervezővel szerettük volna terveztetni, amit el is kezdtük, ám valahogy nem tetszett a lerajzolt közel 300m2 es ház, amin valamiért nem is akart változtatni (???) (amennyiben kíváncsi, hogy úgymond honnan indultunk, szívesen elküldöm), így a méreteket és tervezőt teljesen elvetve az alap koncepciónkat megtartva, mint amit lát a földszinten, újra kezdtük idén a tervezést egy általunk szakmailag nem kifogásolható tervezővel. A végleges tervező szerintem már kaparta az arcát, mivel nem szokványos emberek vagyunk, akik kérnek egy háztervet, megépíttetik aztán beköltöznek és jajj de szép minden. Szeretünk foglalkozni a dolgainkkal, sőt, elég precízen belemélyedtünk nejemmel, így nem kettő vagy három találkozásra redukáltuk tervezői beszélgetéseinket, hanem picivel többre, hogy minden a legtökéletesebb legyen, persze számunkra, mert lehet, hogy valakinek ez így nem tetszik.

    Még egyszer köszönöm számomra megnyugtató kritikáját, ezzel kapcsolatban akkor hátradőlök és tovább koncentrálok a kivitelezés részleteire.

    Maradok Tisztelettel,
    Az Építtető

    Az utolsó hozzászóláshoz: A pincelépcsőhöz társuló két ajtót sajnos nem lehetett kihagyni a szabályok szerint… Nem voltunk kibékülve mi sem vele, ám a földszinti méretekhez ragaszkodva egy úgymond kényszermegoldás volt és nem utolsó sorban hanyagolni szerettük volna az alapterületet „lopó” lépcsőházat.

  • Szabóbácsi

    2009. szeptember 14. hétfő 19:12

    #11536

    A konyha nagyon sötét lesz. Nagyon.
    Ha kibicsaklik a lába és egy hónapig fájni fog, elátkozza a belső lépcsőt a nappali és háló közt.
    Egy hosszfőfallal meg lehetett volna oldania két belső harántfal helyett, szerkezetileg sokkal tisztábban.
    A garázslehajtós ház stílusban a húszas évekből ízlés kérdése. De kicsit átalakítás íze van emiatt kívülről. A lehajtó elég meredeknek tűnik, lehet hogy csak egy kis tengelytávú terepjáró tud majd fennakadás nélkül lemenni. A B-B metszet hiányzik. A terven mintha közterületen volna a rámpa, vagy ennyire elegáns módon, nagyvonalúan a telken hátrahúzták a kapubejáratot?
    Oromfalakkal egyszerűbb, olcsóbb tető, hasznosabb belső tér alakul, mint a Balaton felvidéki házaknál.
    Megértem az arcát kaparó tervezőt. Látszik itt is a túlkomplikálás, dehát neki is meg kell élnie, le kellett nyelnie úgylátszik a még épp vállalható szakmai békát.
    Nem semmi egy kisebb, 3 hálószobás házban négy mosdós vizesblokk mindössze két szinten.
    Egyik helyen pazarló, a másik részen spórolós a koncepció, vagyis amit igazából a tervből hiányolok.

  • kepesj

    2009. szeptember 14. hétfő 20:55

    #11538

    szakmán kívülállóként csak csak a konyha étkező sötétségre utalnék (én aztán tudom, nekem is olyan van)
    gramercy: szép dolog a kívánság ház, de mi van, ha keskeny a telek és körülötte házak vannak?

  • Az építtető

    2009. szeptember 14. hétfő 21:07

    #11539

    Részben igaza van, részben nem az előttem szólónak. A vizesblokkokra a következő: 1. nem nagy a ház, ám nem is pici, ha megnézi. Szerintem egy négy fős családnak 100m2 több, mint elegendő. 2. pazarló? Hát?! Lehet. Nem szeretnék senkit sem beengedni a saját intimszférámba, sem a hálómba, sem pedig a fürdőszobámba, wc m be. Így megoldás egy vendég wc, ami egyben a mosókonyha is. 2. A felső szinten is külön wc és külön fürdő van. Miért? Ugyan cseppek a gyermekeim, ám majd egyszer csak hozzák haza a barátnőket, barátokat. Talán az egyik fürdeni akar a másik meg… 3. Ízlések és pofonok.
    A sötétségről szólva?! Gazdaságos, nyáron kisebb felmelegedés, télen az alacsonyabban lévő nap sugarainak nem hiszem, hogy gondot okozna a bejutás. A lépcsőt meg nem értem, mivel bevilágító van a tetőn, ahol természetes fény világítja azt. Este meg?! Mindenhol sötét van, így lámpát kell kapcsolni.
    Ha kevés lesz a fény, majd zsákkal hordom be :o)

    A garázslehajtó a saját telkünkön van, így nagylelküségnek tűni, de kerítés nélkül hagytam az előkertet. Ám, ha jönnek a vendégek nem kell az utcán mást zavarva félreálniuk, hanem az utcáról a ház elé, illetve a kapu elé le tudnak állni kapunyitás nélkül.

    Körülöttünk még nincsenek házak. :o))

  • Butykai Gyula

    2009. szeptember 15. kedd 14:12

    #11552

    A ház külsőleg nekem nem tetszik, főleg az oszlopok, dehát mindenkinek más az ízlése.
    Ami tetszik az a vastag szigetelés a házon.
    3 észrevételem lenne:
    1. Nem lenne célszerűbb a hálóblokkban elforgatni a fürdőt és a gardróbot? Így egy kicsit kellemetlen lehet majd, mikor egyikük a wc-n ül, a másik meg az ágyban fekszik. (hang+szag) Egy 10-es fal nem valami jól hangszigetel, egy beltéri ajtó meg főleg nem.
    2. A mosókonyha funkciójába nem hiszem hogy a WC is beletartozik. Télen ruhaszárogatás, stb, nem szeretném, ha valaki ott menne el WC-re. Vendégemet nem engedem be az intim szférámba, de beengedem a koszos ruháim közé?
    3. Emeleten van egy nagyobb rész, aminek a funkcióját nem értem. Gondolom egy kisebb raktár lesz a nem használt holmik számára + ott van két tartály, ami gondolom az esővízet gyűjti. Milyen célból? WC használathoz, mosáshoz? Egy kicsit drága mulatság, amit meg spórolnak vele, éves szinten is csak pár 10E forint. Egy fúrt kút és egy szívattyú megoldás lehet, ennél jobb és olcsóbb, meg ha szerencsénk van, tisztább vízet kapunk, mint a csapból ami folyik. Az esővíz egy kissé szennyezett gondolom. Elkábítják az embert ilyen hűlyeségekkel hogy gyűjtsük a vizet, termeljük az áramot, hogy a sok drága berendezést el tudják adni, amik az életben nem térülnek meg. Vegyünk takarékos hűtőt, mosógépet, szigeteljünk, stb. az kézzel fogható megtérülést jelent, de ezek…
    Csak azért kérdem, mert nem túl jó dolog, ha 1,90-nél alacsonyabb a szobában a belmagasság. Én középen rendeznem el a szobákat stb., a szélében meg lehetnek tárolók, oda csak ritkán megy ki az ember.

  • kepesj

    2009. szeptember 16. szerda 13:42

    #11571

    Butykai gyula: „…Egy kicsit drága mulatság, amit meg spórolnak vele, éves szinten is csak pár 10E forint. Egy fúrt kút és egy szívattyú megoldás lehet, ennél jobb és olcsóbb, meg ha szerencsénk van, tisztább vízet kapunk, mint a csapból ami folyik. Az esővíz egy kissé szennyezett gondolom. Elkábítják az embert ilyen hűlyeségekkel hogy gyűjtsük a vizet, termeljük az áramot, hogy a sok drága berendezést el tudják adni, amik az életben nem térülnek meg. Vegyünk takarékos hűtőt, mosógépet, szigeteljünk, stb. az kézzel fogható megtérülést jelent, de ezek…”

    Azért óvatosan kellene bánni az ilyen kijelentésekkel, mert nem biztos, hogy általánosan igaz. Felénk (balaton felvidék) 1000 Ft egy köbméter víz díja a csatorna díjjal együtt, kutat fúrni senki nem akar, lévén igen mélyen és szikla alatt a talajvíz. Marad a szűrt esővíz gyűjtés, ami öntözéstől WC öblítésen át egészen a mosásig kipróbáltan alkalmas.

  • kepesj

    2009. szeptember 16. szerda 13:51

    #11572

    elnézést: Butykai Gyula

  • Az építtető

    2009. szeptember 16. szerda 15:11

    #11573

    Nem értem Gyula hozászólását az esővízhez… ??!!
    Nincs esővízgyűjtő az emeleten… elég nehéz lenne fizikálisan megoldani, ám a kertben épül a ciszterna, locsolásra. Túl drága muri a locsolás. Így lehet, hogy drágának tűnik, ám minden hiedelmet félretéve, bőven megtérül, és nem utolsó sorban a növényeknek is jó esővíz adhatja a táplálékot.
    Szabóbácsi: Köszönöm a kritikát, jó, hogy mások vagyunk és más az értékrendünk, ízlésünk. A konyha biztos nem lesz sötét, már csak a tájolásból adódóan sem, de majd meglátjuk a kész állapotot és, ha igaza lesz egy nagy meghajlást érdemel tőlem … de a fűtés, és „hűtés” számlám sem lesz sötét 🙂 . Tároló helyek? Ki tudja, hogy mi elég és mi nem? Alapban semmi nem elég senkinek… Mi ezzel a területtel fogunk boldogulni… remélem. Ha nem, akkor a fénybehordás mellé, majd a falakat is arrébb húzzuk, hogy elférjenek a lomok a lomtalanításig.
    Üdv, BK

  • Butykai Gyula

    2009. szeptember 16. szerda 20:59

    #11576

    kepesj
    Igaza van, kicsit (nagyon) általánosítottam… Persze nem mindenhol lehet könnyen kútat fúrni, mi környékünkön szerencsére igen.
    Esővízet max locsolásra használnám, nem büdösödik be ha sokat áll egy tartályban? De gondolom nem, ha mosásra, wc-öblítésre bevált. Mégegyszer elnézést.
    Csak arra céloztam, hogy rengeteg hülyeségre akarják rávenni az embert, (napkollektor, napelem, stb.), amik nem igazán térülnek meg a mi életünkben, mégis azt mondják. Illetve megtérülnének, ha nem ebben az árban adnák el.
    Az építtető
    Öntől is elnézést kell kérnem, kinagyítva a rajzot én esővízgyűjtő tartályra következtettem a homályos írásból, de ezekszerint nem az.
    „Fürdő-gardrób”, „mosókonyha-vendégwc”, „emeleti belmagasság-átrendezés” – el kapcsolatos hozzászólásomról mit gondol, van benne használható rész?

  • Szabóbácsi

    2009. szeptember 17. csütörtök 00:17

    #11579

    Mindenki azt hiszi ő más, egyedi. Önként és dalolva dobja ki a pénzét átgondolatlan projektre. Lelke rajta…

    Vagy csak vállveregetést várt? Kíváló, végre egy alaposan megtervezett, ügyes, ötletes ház!

  • Hawaii

    2009. szeptember 17. csütörtök 09:59

    #11585

    Butykai Gyula: „…rengeteg hülyeségre akarják rávenni az embert, (napkollektor, napelem, stb.), amik nem igazán térülnek meg a mi életünkben…”
    .
    Akkor ezt gyorsan cáfolnám. Nem éppen ‘űrtechnika’, de legalább olcsó: 🙂
    https://ezermester.hu/articles/article.php?getarticle=3815

  • Butykai Gyula

    2009. szeptember 17. csütörtök 18:07

    #11594

    Ez igaz… 🙂

  • Az építtető

    2009. szeptember 20. vasárnap 22:43

    #11652

    Kedves Szabóbácsi,
    cinizmust érzek a hozzászólásában. Félreértett! Ízlések és pofonok, de mehetünk tovább, ami a prüdérián túlmutat: kinek a pap kinek a papné. Egyediség?! Ez megmosolyogtat. Az méginkább, hogy kidobott pénz bármi is, amit bárki arra költ, hogy megrakja a „fészkét”. Csodálkozna, hogy mennyiből. De szimplán egyediségből a végén panelba költözöm. De inkább nem mert egy ekkora panel járhatatlan garázsal is picivel drágább mulatság. Nem válveregetés miatt tettem fel kritikára az anyagot, hanem azért, hogy mind Ön, mind pedig más megossza véleményét, vagy konstruktív ötletét. Egy dolog mindig is nagyon elgondolkodtat, hogy mi az oka annak, ha valaki nem tud semmilyen pozitívat hozzászólni… Pedig minden rosszban van valami jó is. Legyen az az előttem felrakott egyéb más dokumentáció vagy a sajátom is. Nem láttam még olyat, hogy mindenkinek tetszen egy valami. Mint azt írta valaki, hogy neki a mediterrán tetszik és a modern, nekem meg ez.
    Üdv,
    BK

  • Szabóbácsi

    2009. szeptember 22. kedd 23:55

    #11686

    Kedves éppíttető! „nem tud semmilyen pozitívat hozzászólni”… szóval tényleg vállveregetést vár. Vegye annak.

    Arról írtam amit egyszerű eszközökkel jobban is meg lehetne oldani. Ugyanannyiból, ha nem olcsóbban.
    Sokan nem ismerik a mondást: drága, de legalább rossz.
    A megjelenést nem kritizáltam, az hangulatos lesz. Csakis a belső tér működését, vagyis annak konstrukciós hibáit.
    Jó zsákolást kívánok!

  • Szabóbácsi

    2009. szeptember 22. kedd 23:56

    #11687

    Csak benne maradt a második p – Építtető.

  • Az építtető

    2009. szeptember 23. szerda 22:30

    #11712

    Kedves Szabóbácsi, Köszönöm a kritikáját és válveregetését a rosszhoz 🙂
    Már töltöm a zsákokat

  • Az építtető

    2010. szeptember 22. szerda 09:46

    #73642

    Üdvözletem mindenkinek. Még épülünk, szépen lassan, biztosan haladunk. Mellékelném az építkezés képeit is kritikára. Szívesen fogadom.

    https://picasaweb.google.hu/banfalvicsalad/Epitkezes2009?authkey=Gv1sRgCMK9x_r7taDmQw#

  • Rezsnyák Péter építész

    2010. szeptember 25. szombat 21:42

    #73698

    [re=73642]Az építtető[/re]: Szintén csak örülni tudok annak, hogy nem csak mifelénk épül valami! Így elsőre csak annyit írnék, hogy a nyílások feletti előregyártott, feltehetően feszített áthidalók beépítésének módját egy beépítési vagy tervezési útmutatóban megnézném.Köztünk legyen mondva, szerintem problémás lehet.Csak azért, mert a kritika lehetősége fel lett dobva! A pillérzsalu ötletéhez gratula!

  • Az építtető(k)

    2010. szeptember 25. szombat 21:57

    #73699

    [re=73698]Rezsnyák Péter építész[/re]: Az áthidalók beépítésének módjával nekem is volt,van problémám, ám egyenlőre csak a belső nyílások felettiekkel, a homlokzati áthidalók beépítése nekem szakszerűnek tűnik első blikkre. A pillérek megvalósítása sok fejfájást okoztak. Örülünk a kritikáknak, mivel rá kellett jönnünk arra, hogy igazán abból lehet építkezni… na nem csak a negatív kritikára gondolok, persze azok is kellenek

  • Az építtető(k)

    2010. szeptember 25. szombat 22:00

    #73700

    [re=73698]Rezsnyák Péter építész[/re]: Az áthidalók beépítésének módjával nekem is volt,van problémám, ám egyenlőre csak a belső nyílások felettiekkel, a homlokzati áthidalók beépítése nekem szakszerűnek tűnik első blikkre. A pillérek megvalósítása sok fejfájást okoztak. Örülünk a kritikáknak, mivel rá kellett jönnünk arra, hogy igazán abból, azokból lehet építkezni… na nem csak a negatív kritikára gondolok, persze azok is kellenek az előrejutáshoz. Köszönöm

  • Rezsnyák Péter építész

    2010. szeptember 27. hétfő 12:34

    #73721

    Mit látott problémásnak az áthidalókkal kapcsolatban?

  • Az építtető

    2010. szeptember 27. hétfő 12:47

    #73722

    a beépítésnek a módját… pl nem egész téglára van helyezve

  • Rezsnyák Péter építész

    2010. szeptember 27. hétfő 13:22

    #73724

    [re=73722]Az építtető[/re]: Igen, ezt én is megerősítem. Kérdéses továbbá az áthidaló fölé beépített üreges tégla. Ott vagy tömör téglának vagy betonnak kellene lennie a beépítési útmutató szerint. Praktikusan a koszorú valószínűleg el fogja vinni a terhet, de nem ez van a beépítési leírásban.

  • Az építtető

    2010. szeptember 27. hétfő 13:45

    #73726

    [re=73724]Rezsnyák Péter építész[/re]: Sajnos idáig nem ismertem az építéssel kapcsolatos műszaki szabályokat, ám így, az építkezés közepén már odáig kellett eljutnunk, hogy egy lépést sem teszünk a megfelelő szakkönyvek nélkül (persze azok gondos áttanulmányozásával). Egy igazi kihívás az építkezés. Nagyon várjuk a végét és a nyugodt ejtőzést a teraszon… 🙂 ha a gyerekek hagyni fogják.

    Köszönöm az észrevételt, ismét, ha nem is okosabb, de tapasztaltabb lettem

  • A tulajdonos

    2011. május 3. kedd 23:12

    #80104

    Üdvözletem Mindenkinek,
    Még mindig épülünk, szépülünk. Ha tehetném sem szeretném gyorsabban építeni a házat! Hogy miért is?!
    Pár tapasztalat a leendő építtetőknek (biztos vagyok benne, hogy más is, aki épített, építtetett házat, hasonlóként vélekedik mint én.)1. Tervezés előtt végezd el a műszaki egyetemet. 2. Diplomával, menj el egy kőműves tanfolyamra bármelyik építőanyag gyártóhoz, hogy lásd a falazás, vakolás, áthidaló behelyezésének misztifikált rejtelmeit, stb… . 3. Ha még energiád engedi, akkor egy ács tanfolyam is belefér, rövid tetőtéri ablak beszerelési előadással. 4. Végy több rekesz bort a lazulásra.
    Hogy miért is írom a fentieket?! Nagyon hosszú sztori. Már tudok falazni, burkolni, padlófűtés csövet helyezni, elektromosságot szerelni, gipszkarton válaszfal szerkezetét építeni (még a gipszkartonozás nem történt meg)… és bizton állíthatom, hogy magasabb színvonalon, mint az elvárható bármely becsületes iparostól. Hangsúlyozom!!!!, NEM AKARTAM MEGTANULNI EGY ÉPÍTKEZŐS SZAKMÁT SEM, SŐT!, BELE SEM AKARTAM LÁTNI A FORTÉLYOKBA! EGYSZERŰEN MINŐSÉGET AKARTAM, SZERETTEM VOLNA KAPNI A PÉNZEMÉRT! Ez itt kivitelezhetetlen, ha nem figyel az ember. MERT! Minősíthetetlen munkát, kosszal(egy konténer cigaretta csikk és megszámlálhatatlan szeg összeszedése után vagyunk), kaotikus állapotokkal az megy, ám a kritikát vagy a szépen kérést már nem tűri a magyar iparos (tisztelet a kivételnek)…….. Ha két évvel korábban lennék az elmúlt két év tapasztalatával, akkor, ha valaki azt mondaná, hogy „építkezz, mert az jó!” tuti, hogy a Kamcsatkáig kergetném lapáttal (bocsánat)

    Egyébként meg az alap koncepciónk egyre jobban tetszik, összes hibát szakszerűen javítottuk és bízom benne, hogy nyár végére 95% ban elkészülünk (100% soha sem lesz), persze képeket folyamatosan töltöm.

    https://picasaweb.google.com/banfalvicsalad/PincelejaratRepedes?authkey=Gv1sRgCO66yMunpKLfHQ#

    https://picasaweb.google.com/banfalvicsalad/VELUX?authkey=Gv1sRgCLeB2eCSvoG6NQ#

    https://picasaweb.google.com/banfalvicsalad/NADAPJAVITASOK?authkey=Gv1sRgCPON1cyOhJiJ3gE#

    ÉS A FRISS KÉPEK A VÉGÉN

    https://picasaweb.google.com/banfalvicsalad/Epitkezes2009?authkey=Gv1sRgCMK9x_r7taDmQw

  • Rezsnyák Péter építész

    2011. május 4. szerda 10:54

    #80117

    [re=80104]A tulajdonos[/re]: Köszönjük a fotógalériát!
    Egy személyes beszélgetés, a tanulságok közös leszűrésére elképzelhető lenne? Gondolok erre azért, mert a szakma rendesen meg lett szólítva, és nem alaptalanul! Mi nem vagyunk Önöktől messze, és egy diófa alatt esetleg elbeszélgethetnénk arról, hogy mik a tapasztalatok, tanulságok. Valamivel talán meg tudom hálálni a beszélgetést!(van egyáltalán diófa?)

  • A tulajdonos

    2011. május 4. szerda 12:48

    #80121

    [re=80117]Rezsnyák Péter építész[/re]: Természetesen semmi akadálya, hogy megosszam bárkivel számos pozitív és számtalan negatív tapasztalatomat. Sajnos diófa közel s távol nincs, ám van terasz, ülőalkalmatosságként még csak raklapokkal és téglával szolgálhatok. 🙂 Hétvégéinket Nadapon töltjük, így bármikor szeretettel várjuk.
    Üdv,
    Bánfalvi család

TERV KRITIKA
Tervkritika 195 | nem derékszögű elrendezés

Tisztelt Koós Miklós! Szeretnénk a véleményét kérni a tervezett családi házunkról. A telek alapterülete 714 m2, sík, beépíthetősége 20%, a maximális épületmagasság pedig 5,5 m. Én és a férjem márciusban fogjuk elkezdeni az építkezést Pilisvörösváron. A ház tervezését a volt építész tanárom kolléganője készítette el nekünk. Egy olyan családi házat képzeltünk el, amely megfelelő egy 5 […]

Tervkritika 195 | nem derékszögű elrendezés
2018. február 14. szerda
TERV KRITIKA
Tervkritika 194 | csak ott magastetős, ahol kell

Tisztelt Koós Úr! Engedje meg, hogy gratuláljak a honlapjához azon belül a tervkritika „intézményéhez”. 6-7 éve fedeztem fel, azóta vissza-vissza járok és nézegetem a különböző tervrajzokat és az arra adott észrevételeket, javaslatokat. Rendkívül hasznosnak tartom ezt a fajta nyilvánosságot, mivel egy tervezési folyamat során az abban résztvevőknél könnyen kialakulhat egyfajta üzemi vakság és fatális hibák […]

Tervkritika 194 | csak ott magastetős, ahol kell
2018. február 11. vasárnap

legfontosabb jogszabályok

minden (2019 márciusáig megjelent) fontos jogszabályt, amire szükség lehet, egy helyre gyűjtöttünk össze: Étv, OTÉK, Épkiv, 312/2012, 266/2013, CPR, OTSz, az energiatanúsításról, a bírságokról, az egyszerű bejelentésről, ... stb tovább