Itt a válság, jöhet az ingyen energia és a passzívház
Még igazából sehol sem volt az amerikai jelzáloghitel válság nyomán szétterülő általános hitelválság, amikor valamikor cca. ez év közepétől az összes (családi ház) tervezési ajánlat kérő és érdeklődő azzal kezdte – szinte kivétel nélkül – , olyan házat szeretne, amelyik NAGYON energiatakarékos vagy ha nem is passzívház, de valami ahhoz nagyon hasonlót szeretne, sőt többen kifejezetten passzívházat szeretnének, tudva és vállalva a többlet beruházási költségeket.
Szinte egy időben. Mintha csak valamilyen konkrét eseményhez lehetne kapcsolni, pedig nem. Persze sokan nincsenek teljes mélységében tisztában az ezzel járó teendőkkel és fogalmakkal, pontosan ezért indult útjára a Korszerű ház sorozat, hogy a legalapvetőbb fogalmakkal tisztában legyünk és lássuk azt a folyamatot, amely egyrészt az építőanyagok fejlődése terén végbement, részben pedig az energia felhasználásával kapcsolatos.
Két konkrét munka kapcsán is megfogalmazódott a passzívház igénye, így
akit érdekel a passzívház,
az
iratkozzon felaz RSS-ünkre vagy kérjen email értesítést a megjelenő új cikkekről és nyomonkövetheti egy passzívház születésének a folyamatát.
A Korszerű ház sorozat témái (vastaggal szedve az eddig megjelentek):
a sorozat fejezetei
1. létezik-e korszerű téglafal?
2. a vaskályhától a zöldkártyáig
3. alternatív tüzelőanyagok
4. ingyen energia (víz, geotermikus, szél)
5. ingyen energia (nap, hőszivatyú)
6. passzív házak
7. öko és bioházak
8. … és a jövő?
szavazás
[poll id=”19″]
Hozzászólások (6): megnézem
Propeller
2008. november 8. szombat 11:30
koos.hu – Itt a válság, jöhet az ingyen energia…
Még igazából sehol sem volt az amerikai jelzáloghitel válság nyomán szétterülő általános hitelválság, amikor valamikor […]…
Bujnoczki András
2008. november 8. szombat 15:55
Az országban ugysem ti épitészek fogjátok eldönteni,hogy milyen megoldásokat alkalmazhattok mivel hosszu idön keresztül nincs megoldva az ÉPITÉSZET koordinálása mivel félévenként csapnak titeket az egyik miniszter fenhatosága alol a másikhoz.Ugyanugy van a törvények modositgatása is amit egyszerüen lehetetlen követni mert még hatlyba sem lép már megváltoztatják.Az energiatakarékossággal meg az lesz mint a panelprogrammal,hogy elöször nem a fütések leválasztását támogatják hanem a csomagoloanyaggal való bevonást.A höközpontokról a leválást nem engedélyezik akkor sem ha a fele energia a járdák utak és zöldterületek fütésére megy el mert a ZRT.-k vezetöi nem tudnának akkor millios prémiumokat felvenni.Az ország területén lévő gázvagyonból meg majd a külföldi érdekeltségü cégek pénztárcája fog duzzadni,mert nagy csend van a kitermelésről inkább az áramlatokat fogjuk támogatni mert az az épitésben résztvevőknek rövid távon megtérül és sok pénzt lehet majd lenyulni belöle.Nálunk a gondolkodo embereket mindig a háttérbe sorolják. Üdv:B András
Takács Gergely
2008. november 9. vasárnap 16:12
Nemrégen láttam valamelyik csatornán egy borzasztó egyszerű és magától értetődő „felfedezést”.Alternatív meghajtású autót akartak építeni..valami újat. Akkumlátorok, elektromos motorok, hidrogén és egyéb nehézkes és veszélyes dolog helyett azt gondolták, hogy használják a levegőt.. Úgyhogy egy saját tervezésű autó aljára beraktak 3-4 nagy tartályt, egy generátort, egy kompresszort..nyílván valamit a benzin üzemű motoron is alakítottak, a lényeg hogy sűrítettlevegővel üzemel, feltöltése kb 5 perc, nem robbanásveszélyes, nincsenek dögnehéz és mérgező akksik. A jármű egy generátorral is rendelkezik, így menet közben utánatölt a levegőnek. Azthiszem úgy 300km-t képes megtenni max 120km/h sebességgel.. Jó nem?
Benák Zoltán
2008. november 10. hétfő 08:58
Érdekelne a lev. kompresszoros autó sorsa,jelenleg vajon miért nem hallunk róla.
sityu
2008. november 10. hétfő 18:50
Azért ez a sűrített levegős autós hozzászólás egyrészt meglehetősen OFF, másrészt meg a volvó osztogatásos sztorira hajaz.
Mert amennyire emlékszem a hiradásra, gyakorlatilag egyetlen adat sem stimmel: nem 5 perc a töltés, dögnehéz a nagynyomású tartály (több 100 bar nyomás kell hozzá), emlékeim szerint inkább csak 50-60 km a hatótávolság, jóval 100 km/h alatti végsebességgel, és mindez egy smart-nál lényegesen kisebb autóval. Az ok: a sűrített levegő kicsi energiasűrűsége, illetve az, hogy a több 100 bar-os nyomás előállítása sem olyan egyszerű (csak illusztrációként: a kocsik kerekeiben ~2,5 bar a nyomás, ill. a kereskedelemben általában kapható kompresszorok csak max 40-50 bar-t tudnak).
Továbbá a levegőszennyezéssel is van egy kis baj: a dugattyúk kenéséhez használt olaj kijut a „kipufogógázba”.
Egyszóval nincs szó semmiféle „ingyenenergia-elleni-összeesküvésről”, pusztán a természeti törvények „gáncsoskodnak”.
Koós Miklós
2008. december 5. péntek 09:28
a honlap korábbi adminja, Török Zoli vett részt egy ilyen versenyen, itt a cikk róla:
https://kooseptar.hu/2008/06/02/leghajtanyok-versenye/