Regisztráció/Belépés

további cikkek

Avatar photo
Koós Miklós
2008. július 30. szerda

Szimulációk az M6-M60-ról

M6

Az alábbiakban az épülő M6-os és M60-as autópályák szimulációit nézhetik meg, amelyek egyrészt a levegőből, másrészt az autóban utazva mutatják meg az autópályákat. A levegőből készült szimuláció bemutatja az összes műtárgyat is (hidakat, csomópontokat).

Az M6-os autópálya autóban utazva

Az M6-os autópálya felülnézetből

csomópontok kialakításával (38,6 MB) az M6-os autópálya

Az M60-os autópálya felülnézetből

csomópontok kialakításával (41,94 MB) az M60-os autópálya

Hozzászólások (16): megnézem

  • Petrovics Zsolt

    2008. július 30. szerda 10:05

    #3702

      Én még emlékszem, miként kért nyilvánosan bocsánatot a Horvát állami TV-ben pár évvel ezelőtt az autópálya építő cég képviselője a Horvát miniszterelnöktől. Az ok pedig: hihetetlen, de igaz!  A miniszterelnök sokallta az épülő pálya kilométerenkénti bekerülési költségét, ami akkor 3.000.000.-Euro volt – náluk!  Nálunk kb. 2 milliárd forintba került az adófizetőknek ugyanez, csak sík terepen!   Akkoriban ugyanis a horvátok épp a hegyekben építették az autópályát és ez drágította  meg kilométerenként 1.000.000.-Euro-val a költségeket, mivel , amint az a beszámolóból kiderült, a sík ill. lankás, dombos területeken éppen ennyivel csökkent  az állam fizetnivalója.                  Igaz a "hülyéi" nem is terveztek és nem is építettek  alagutakat és viaduktokat sík vagy alig dombos útszakaszokra és persze a régészeti értékeik megőrzésére sem fordítottak annyi gondot, mint nálunk az okos , előrelátó és rendkívül korrupt vezetés!
    Amúgy kár lett volna az alagutakról lemondani, hiszen olyan "hozzáértéssel" gyártjuk őket. ( Pécsett a Kálvária domb alattit pl. úgy készítették, hogy a domb elhordása után helyükre illesztették a kész betonelemeket, majd visszahordták rájuk a földet, azaz az eredeti domb egy részét!)  Avagy gondoljunk csak a tolnai- dombvidéken minap történtekre!  Ki hihette volna, hogy a napokig tartó esőzés után az átázott, megnehezült talaj megcsúszhat, beomolhat!  Suvadás Magyarországon – ugyan! Viszont 50 km-es szakaszért 120 milliárd, a dombvidéken pedig 70 km-ért közel 220 milliárd érthető és reális, sőt  az idő múlásával még emelhető is!
     
     
     

  • Petrovics Zsolt

    2008. augusztus 1. péntek 11:48

    #3747

    Kedves Építész Úr!

      Bár az érvelése meggyőző, mégis inkább Magyar úrral értenék egyet!  Természetesen tisztában vagyunk a megengedett maximális emelkedés mibenlétével, mint ahogy a téma összetettségével is. Azonban utazgatásaim közben gyakran találkoztam a tolnai-dombvidék lankáinál nehezebben legyűrhető terepakadályokkal is,( hogy messzebb ne menjünk, pl.Alpokalja- Ausztria  A.21-es Sankt Pölten és Graz közötti emelkedők!) és mégis meg lehetett oldani az ilyen szakaszok közlekedését "felesleges" és forgalom lassító "műtárgyak" nélkül is.
    Amúgy a kisajátítási összegek megállapítása is rém egyszerű lenne egy tisztességes országban, hiszen a telekspekulációk csak viszonylag rövid távon (max.8-10 év)  biztosítanak megfelelő  hozamot a befektetőiknek, ezért az eljárás során az ingatlan megszerzésének időpontját valamint akkori árát is vizsgálni kellene, nem csak a terület aranykorona értékét és egyébb, néha kevésbé fontos adatokat. Persze a kilométerenkénti 2-3 milliárdból bőven csurran-cseppen " a tűz közeli urak" és klikkjeik számára, ugyan miért is változtatnának a "jól bevált mutyikon"!
    Egyébként, mint "tüke" pécsi, én is a saját bőrömön érzem hátrányait a megfelelő közlekedés hiányának és felhőtlenül boldog lennék ha ezen mielőbb jó irányban változtatnának, de………!  Ehhez egyrészt nincs szükség sem alagutakra, sem viaduktra. Másrészt a nagyarányú "autópálya" építkezések miatt elsikkadnak az alacsonyabb rendű utakkal kapcsolatos felújítási problémák, vagy ha mégis költenek némelyikre, akkor az "idiotizmus" mintapéldájává válik a tervezés és kivitelezés, mint a 6-os út Dunaújváros feletti szakaszánál a körforgalmak tömkelege.
    Végezetül megemlíteném, hogy 1 ország úthálózata nemcsak autópályákból áll és elszegényedő társadalmunkban a "kisemberek " is közlekednének, (ha lehet akkor "ingyen", hiszen az autóstársadalmat már így is épp elég elvonás sújtja!). 
    P.s.:           Gratulálok a kitüntető helyezéshez!

  • Milka Milkuci

    2008. augusztus 8. péntek 21:34

    #3906

    Kedves mindenki!Felesleges a hibákat keresni, mert az mindenhol ott van, még a saját életünkben is, hanem végre örülni kellene annak, hogy megvalósul az, amiről eddig  csak ábrándoztunk. Tudjátok van az a mondás, hogy ki mivel dolgozik azzal szennyezi a kezét. Ne mondjátok már nekem, hogy ti még sosem adtatok vagy vettetek feketén valamit, vagy mindig adtok blokkot , számlát üzleteitekben stb.. stb… Ott is ugyanolyan emberek dolgoznak mint ti vagytok. Milyen alapon bíráljuk a másikat, ha mi magunk nem nézünk a tükörbe?  Egyébként a sok fikázó, hozzászólás helyett,  vegyétek már a fáradtságot és olvassatok már el egy két szakmai veboldalt a pályaépítésről és már is megtudhatjátok, hogy miért kell az alagút! Én is ezt tettem. Nagyon szépen fel vannak vázolva a szakmai szempontok, amit akár egy teljesen laikus is megérthet. Én a magam és közvetlen ismerőseim nevében köszönöm, hogy végre Szekszárdot is eléri a pálya és másokat is arra buzdítok, hogy ne a hibákat keresse, hanem velünk együtt örüljön!!              Köszönjük!!

  • Név nélkül

    2008. augusztus 8. péntek 22:12

    #3907

    Nem 250 km-es sebességgel kell menni az autópályán.Végre vidéknek is lesz autópályája,nemcsak  a buzi nagyvárosiaknak.

  • Dasylwer

    2008. szeptember 8. hétfő 10:30

    #4222

    Tudomásul kell venni, hogy autópálya az kell, s az az egyetlen megoldás.

    Ebben egy évtizede már közmegeggyezés volt. Aki ezt felrúgja, az önmagát minősíti.
    A magyar igényeken túl nemzetközi célokat is szolgál. Az un. „autópálya túrizmus” évente akár 1000 milliárd forintot is hozhat hazánknak. (Nyugat Európából erre lehetne a forgalmat Görögország, és a Balkán felé vezetni!)

    A hidak+alagutak azért kellenek, mert:

    1. Nemzetközi szabványok írják elő
    2. Gigantikus természet pusztítás lenne, ha meredek rézsüket építenénk
    3. Hosszútávon a fentartási költségek kisebbek,
    (pl. az alagútnál)
    4. A természeti táj megőrzése fontos. Pl. nem szabad kettévágni a kétélűek vonulási útvonalait, a vadállomány szabad mozgását.
    5. Az alagút-viadukt gyakorta olcsóbb is, mint a földmunka.

    Gondoljunk csak mit jelent nekünk a Bicskei katlan, és az Érdi emelkedő? Egy rémálom az Európai autósoknak télen. Ezek ma már nem is kaphatnának AUTÓPÁLYA minősítést.

  • Kepner miklós

    2008. december 29. hétfő 01:33

    #7771

    Én nem értem miért van az hogy valami készül és sok okos tojás mindig valamibe beleköt hol fogalma sincs az egészről én itt lakok ahol a pája menni fog magam modján énis beszállito vagyok acégem álltal ami itt készül az gigantikus nemtudom hogy a sok okos miért szól bele ojan dologba amiről fogalma sincs állitom ha ez kész lesz az ország legszebb utvonala lesz okosok utánna verhetik a mellüket és ha még a dunahid is elkészül akkor büszke leszek akik ezt tervezik kalapot le elöttük és boldog ujévet nekik

  • Schraub Károly

    2009. augusztus 27. csütörtök 00:02

    #11303

    Apám azt mondta a 80-as évek végén, hogy legalább 20 éve tervezi az ország, hogy autópálya épüljön Pécs-re. ” Én már nem fogom megélni, hogy kész is legyen, de te talán igen.”
    Egy biztos, ha valóban átadják,sírva fogok végig menni rajat. Nincs semmi, ami nagyobb horderejű beruházása lenne a térségnek mint ez.
    Leszarom hány alagut van rajta, és hogy ki tömte meg a zsebét,…..csak hogy végre kész van. Ez egy új világ lesz az egész déldunántúlnak. Terhermentesülni fog a hatos, (végre lehet majd haladni azon is)és eszembe sem jut leszálni a pályáról Pécsig, Komlói létemre. A pályán 1 perc 2 km-er. Ha szinte Mohácsig kell mennem, hogy Pestre mehessek, ez akkor sem lesz ügy. Gyorsabb és biztonságosabb lesz bár melyik alsóbbrendű útnál. Ez az, ami igazán fontos.
    Ha most arra gondolok, ki gazdagodott meg az M7 építésénél, nos,.. fogalmam sincs. De Kádár elvtárs szavaival élve „az is az országban marad”. Gratulálok mindenkinek aki az építésben, tervezésben részt vett.
    Dicsőség táblára tenném annak az egyetlen embernek a nevét aki az életét adta ezért a műtárgyért. Hála istennek hogy nincsenek (remélem) többen.
    Az alagútakról:
    Ha megemeled az útpályát, túl nagyok lennének a völgyhidak, ha lenyomod, akkor az alagútak lesznek túl hosszúak.
    Az algút egyébként egy békés dolog, mert nem szól bele a felettük élők sorsába.(Lázsd Bajai elekerülő. Szétvágott utca, az egyik oldalról átmenni a másikra lehetetlen. Magas hangszigetelő falak kétoldalt. kilóméter hosszban. Tuti hogy az utca gyerekei nem fognak együtt játszani.) Egy mély bevágás falvakat, földeket,vadakat, kulturákat vághat el egymástól átjárhatatlan akadályt képezve, maga a pálya. Ennek pedig pont az összekötés a dolga, nem a szétvágás. A legidálisabb az volna ha az egész alagútba menne. Mert akkor nem zavarná a felszinen élők életét. Mert így fogja. Egyáltalán nem egyszerű dolog átkeveredni egy autópályán. Lesz aki a saját földjét is a túloldalon találja, és ezért kerülnie kell szinte naponta 10-20 km-ert a trakival. Ezzel szemben neked lassítanod kell 130-ról 90-re. Nagy dráma ez!
    Kedves fiúk: morogjatok ahogy akartok. Az hogy Pécsre autópálya vezet pestről, korunk legnagyobb vívmánya lesz. Én nagyon boldog leszek!

  • Magyar József

    2009. szeptember 6. vasárnap 20:18

    #11381

    Már régóta nem érdekel, hogy ki mit hablatyol és hallelújázik ebben a témában, de most, hogy az Ön hozzászólását, tisztelt Schraub Károly Úr, elküldte az Email címemre a rendszer, kénytelen vagyok ismét írni.
    Méghozzá azért, mert olyan mérhetetlen hozzá nem értésről tesz tanúságot szinte minden sora, hogy az már fáj.
    Nem szándékozom végigjárni mindegyiket, nem sok értelme lenne. De azért gondolatébresztőnek hadd tegyek már Önnek fel egy-két kérdést. Kinek, miért és hol is kéne átvergődni egy autópályán??? Azért kell az alagút, hogy ne kelljen a gyalogosforgalomtól tartani? Meg az utca gyerekei együtt játszását akadályozza az autópálya, ha a felszínen megy? Ember! Az autópályára gyalogos nem teheti a lábát és nem haladhat lakott településen belül akár a föld alatt, akár a levegőben lebegve építik! Esetleg nem jutott eszébe, ha nincs az alagutakkal a kínlódás, meg a sok plusz kiadás, már réges-rég kész lehetne a „műtárgy” (talán még az édesapja is megérhette volna)? Figyelmesen elolvasta az érvelésemet, miszerint ha mindenképpen le kell lassítani 90 km/h-s sebességre, akkor már nem is kellene azt a „műtárgyat” autópályának minősíteni, és akkor már alagút sem kéne, meg viadukt sem, mert nem olyan szigorúak a feltételek? Uram! „A pályán 1 perc 2 km-er”, ahogy írja. Igen, 120 km/h-s sebességgel. De 90 km/h-val csak 1,5. Elhiszi nekem? Tudja, hogy hány ember halhat meg egy alagútban, ha baleset történik? Kínhalállal! Azoknak az embereknek a nevét milyen táblára teszi majd?
    Önnek korunk legnagyobb vívmánya egy nyomorúságos pénzt pocsékló, balesetveszélyes alagutakkal teli autópálya megépítése két város között? Mégis melyik században él Ön? És melyik kontinensen? És ön „leszarja” hogy ki tömi meg belőle a zsebét? Nem mondták még Önnek, hogy az Önhöz hasonló gondolkodású emberek miatt süllyedt az országunk oda, ahol van? Persze, aki Kádár elvtárs Ön által idézet szavaira hivatkozik, nem hiszem, hogy érti ezt.
    És végül az utolsó mondatához csak annyit tennék hozzá: boldogok a lelki szegények.

  • Schraub Károly

    2009. szeptember 10. csütörtök 22:09

    #11463

    Kedves? Magyar úr!

    Valóban nem értem mivel háborítottam fel ennyire!

    „boldogok a lelki szegények”

    Miért is lennék én lelki szegény? Mert örülök annak, hogy lesz végre autópályánk!
    Nekem ehhez jogom van. Hogy ez önnek nem tetszik…..pfff.
    Nyilván tud róla hogy az autópályán minden statisztika szerint 20-szor kisebb a baleset esélye, mint egy hagyományos közúton. Tény; az alagutak nekem sem lesznek a kedvenceim.

    „olyan mérhetetlen hozzá nem értésről tesz tanúságot szinte minden sora, hogy az már fáj.”

    Mélyépítő szakon (út, vasút, közmű) végeztem a Pollack-on és erről bizonyítványom is van. Nyilván önnek is van hasonló végzettsége, ha ilyen markánsan fogalmaz.

    „Kinek, miért és hol is kéne átvergődni egy autópályán?”
    Na, próbálja ezt a kérdést feltenni az ott élőknek! Pl.: Annak, akinek a földje az autópálya túl oldalán maradt. Vagy akit elvág a pálya Szűrben a Somberekiektől. Meg az erdőgazdaságnak. Bizony nagyon komoly kerülőkre kényszerülnek, ami plusz gázolaj, idő, pénz. Én ő rájuk, a helyiekre gondoltam. Számukra ez nem biztos, hogy akkora áldás!
    Az alagutak feletti földsávok lehetőséget biztosítanak, mind a földútátvezetéseknek, mind a vadátjáróknak, amiket ezek nélkül mellesleg építeni kellene.

    Más: Az eszetlen mély bevágásokat, egy hóvihar, milyen sebességgel is tölt meg hóval? Égig érő támfalakra, vagy kötött rézsűkre van szükség. Az olyan nagyon olcsó? Nyírni rajta a gazt, kézzel, ápolni a kerítést a tetején? Hálóval borogatni őket. Elhordani az időszakos földcsuszamlásokat, elvezetni a felhőszakadások temérdek csapadék vizét. Megoldani az oldalán csúszkáló hótömeg kérdését, jegesedésüket. Csinálni valamit a beléjük ülő köddel. Ezek milyen nemes halállal kecsegtetnek?
    Meggyőződésem, hogy a tervező azért kényszerült az alagutakra, mert NEM VOLT JOBB ÖTLETE.

    Feltételezem, hogy a tervezés pillanatában, laza 10 évvel ezelőtt, nem mehetett tutira az építész, hogy ki fogja megkapni ezt a beruházást kivitelezésre. Ha, tegyük fel, volt is elképzelése, akkor sem lehettet senki biztos abban, hogy az „embere”, meg éli ezt a napot, addig nem megy tönkre a vállalkozása, és hatalmon marad a kedvenc politikai pártja, illetve meg lesz minden haverja, aki ahhoz kel, hogy megnyerje az EU-s kormány pályázatot.
    Ezt ön valószínűleg másképp gondolja, de ettől még nem biztos, hogy igaza is van. Ez Magyar József véleménye. Az enyém egész más. Ettől kerek a világ.

    „Meg az utca gyerekei együtt játszását akadályozza az autópálya, ha a felszínen megy?”

    Nem ezt írtam.
    Elkerülő úttal példálóztam, ami közösségeket vághat ketté. Ezt, könnyen megteheti egy autópálya is.
    Ajánlom figyelmébe a hatástanulmányt, ami részletesen kitér ezekre a valós, és nem elhanyagolható kérdésekre. Az pálya akaratlanul is falvak külterületeinek tömegét rendezi át.

    „Figyelmesen elolvasta az érvelésemet, miszerint ha mindenképpen le kell lassítani 90 km/h-s sebességre, akkor már nem is kellene azt a „műtárgyat” autópályának minősíteni.”

    Ugyan! Nyilván járt ön is nyugaton és látta a sebességkorlátozó táblákat. A különbség az, hogy ott,be is tartják. Az alagutak összes hossza hány %-ka is a teljes pályahossznak? A többin száguldozhat mindenki kedvére. (Nem mintha a magyart zavarná közútjaink állapota a száguldozásban. Mikor jött utoljára ön után 530-as BMV, 90-nel kilométereken keresztül?)

    „Önnek korunk legnagyobb vívmánya egy nyomorúságos pénzt pocsékló, balesetveszélyes alagutakkal teli autópálya megépítése két város között?”

    Mondjon Pécs történetében egy nagyobb horderejű változást az elmúlt 50 évben.
    (Ritka, mint a szlovák király!)

    „Nem mondták még Önnek, hogy az Önhöz hasonló gondolkodású emberek miatt süllyedt az országunk oda, ahol van?”

    Nem, nem gondolom, hogy országunk a magamfajtától süllyedne. Inkább a gazdasági válságtól. Ha önnek az autópálya süllyedést jelent, akkor szeretném, ha velünk együtt süllyedne, Veszprém, Szolnok, Szombathely, és még sokan mások. Bár csak az volna a legnagyobb bajuk, hogy sok az alagút az autópályájukon!
    Én vigyorogva fogok végighajtani a mi (Baranyaiak) pályánkon! És ezt még az ön pocskondiázása sem törli le a képemről!
    Hála istennek, meg az útépítőknek!

  • Magyar József

    2010. március 25. csütörtök 08:55

    #61642
HÁZ-TERV
2010 EKF | ellopják az M6 autópályát is?

"…Elképesztő mértékű pazarlás folyik az M6-os autópálya Szekszárd-Bóly szakaszának építésénél. A kialakult feketepiacon 9-10 ezer forintért vásárolhatjuk a beton köbméterét, több száz liter gázolajhoz juthatunk 220 forintos egységáron, de többek szerint az építkezésről igazából mindent be lehet szerezni, ami mozdítható…" írja a PORTFOLIO.HU Talán vannak, akik még emlékeznek arra, hogy az M7-es – különösen a […]

2010 EKF | ellopják az M6 autópályát is?
2008. július 26. szombat

legfontosabb jogszabályok

minden (2019 márciusáig megjelent) fontos jogszabályt, amire szükség lehet, egy helyre gyűjtöttünk össze: Étv, OTÉK, Épkiv, 312/2012, 266/2013, CPR, OTSz, az energiatanúsításról, a bírságokról, az egyszerű bejelentésről, ... stb tovább