egy heti szemét …….. a postaládában
Elnézést az off témáért, de annyira felháborított…. Ez egy heti hirdetőújság mennyiség a postaládánkban, szétszedve egy kisebb szoba beteríthető vele. Van olyan cég (Spar) amelyik 3 különféle (vastagságú) kiadványt is szükségesnek tart.
Elég nehéz felfogni elsőre, hogy akár egyetlen spam-nek tekinthető levélért is feljelentést lehet tenni, ami mellesleg egy normális spamszűrőn cca. 70 % eséllyel fennakad (de ha nem akad fenn, akkor is EGY KATTINTÁSSAL örökre el lehet búcsúzni tőle, mely rosszabb esetben akár 3 mp-et is igénybe vehet), szóval ha ez üldözendő, akkor miért nem üldözendő az az ezer tonnákban mérhető ingyenes reklámújság dömping, ami szinte minden háztartást szerencsétlenít?
Miért nem károkozás az, ha reklámújságok tucatjain taposnak az utcán, csak mert a maradékot elfújta a szél?
Miért nem károkozás az, ha a levélszekrénybe már csak összegyűrve, összehajtva tudják a normál postai küldeményeket is betenni, mert a reklámújságok már kitöltötték a rendelkezésre álló helyet?
Nem régen volt ennek az ismételt szabályozása, de mily érdekes, a kéretlen postai spam felett átsiklottak (akárcsak a cigaretta álságos tiltásában)…nyilván azért, mert áttételesen komoly adóbevétellel jár…
Hozzászólások (30): megnézem
pirost
2008. május 7. szerda 21:38
Kiírtam a postaládámra, hogy nem kérek reklámújságot. Azóta is kapok. Egyébiránt számomra annak a módja is felháborító, ahogy ezek az újságok bekerülnek a postaládába. Otthon dolgozom, heti 3x biztos becsönget valaki, a leglehetetlenebb időpontab, hogy engedjem be, mert szórólapot hozott. Nem szoktam. Evvel viszont azt érem el, hogy biztos becsönget még 3x. Már gondoltam arra, hogy valami magánkezdeményezést indítok a postaláda spam ellen. Örülök, hogy hangot adott ennek a dolognak.
Pirost
hazigazda
2008. május 8. csütörtök 08:34
ráadásul ez országos probléma, tehát a döntéshozók előtt is ismert (és megélt…)
chris
2008. május 8. csütörtök 08:45
megoldás: lépcsőházba felszerelt KÖZÖS gyűjtőláda, amiből akinek kell, az kiveszi, akinek nem, az ott hagyja. nálunk bevált! 🙂
jokaymaria
2008. május 8. csütörtök 08:47
Nagyon jó téma!! Én is kiírtam,hogy NEM SZEMÉTLÁDA_ PÓSTALÁDA!-de hiába,-azóta is teletömik. Soha bele sem nézek,egyenesen viszem a kukába,-de akkor miért gyártják?Tudom-reklám- de én nem kérem,gondolom,hogy még pár százezren vagyunk így.
cooljan
2008. május 8. csütörtök 09:04
A közös gyűjtődoboz jó ötlet, de kertes háznál ezt nem lehet használni. Én a következő szöveget írtam ki a postaládára: „Nem veszünk semmit, nem adunk el semmit, nem kérünk szórólapot, nem térünk át semmilyen hitre, és ezt a KUTYÁK IS TUDJÁK!!!
Azóta csak naponta 1-2 db található a postaládában.
Somogyi Mátyás
2008. május 8. csütörtök 10:11
Szerintem ez az érintetteken kívü senkit nem érdekel,már sem a gyártót sem a kézbesítőt,a poltikusoknál ez pedig le van zsírozva!Ezzel én sem értek eggyet!Hiszen nálunk van gyüjtő láda,mégis telirakják a postaládát!
Pedig nem érdekel a sok reklám!Igazából
ez ügyben is a hozzá állással van a baj,mert ebben az országban mindenki le van sz.rva!A külföldi cégek behozzák a szemetet,elárasztanak reklámmal,törvény ellenesen működnek!De kit érdekel!
A kérdések csak az egyszerü államporgárt hatják meg!Remélem laszabályozzák mint a plakátokat!
copass
2008. május 8. csütörtök 12:57
én amióta panelban élek azóta tapasztalaom ezt a dolgot,de nem idegesítem magam fel ezen, mert vannak emberek akiknek ez a megélhetési forrása, és belekell raknia a postaládába mert őket is ellenőrzik ám.
szóval részemről rakja bele,úgyis kidobom,1mp az egész.
Én csak azt rúgnám fejbe akinek eszébe jutott az A0-újság!:D
Cápa
2008. május 8. csütörtök 13:21
-És ezek miatt a papírok miatt is ki kell vágni az erdőt ???
hazigazda
2008. május 8. csütörtök 13:45
igen….de nem innen kell ezt megközelíteni sztem,mert akkor lehetne azt is mondani, h nyomdáknak ad munkát, azon keresztül munkahelyet tart fenn…stb.
fontosabb szempont az, hogy nem kérjük, mégis kapjuk és ezzel sok millió háztartást idegesítenek MINDEN HÉTEN.
Mert az sem mindegy, hogy évente mondjuk 3-4 sátoros ünnepen jönnek ezek az újságok, vagy évente 27-54 alkalommal ?
copass
2008. május 8. csütörtök 14:06
szerintem van egy olyan hogy megrendelő kötelezi a terjesztőt bizonyos dolgokra.
normális ember nem rakja bele a postaládába,ha kivan írva rá hogy kösz nem kérem.
nekem speciel minden nap tele van reklámanyaggal a láda.úgyse tudok mit tenni ellene, meg más se nagyon így hát leszarom.
Ezek már tuti újrahasznosított paperből készülnek.
Emberszabasu
2008. május 8. csütörtök 14:43
Én azt szeretném tudni, hogy melyik törvény rendelkezik arról, hogy a kéretlen reklám- és szóróanyagokkal szemben milyen lépéseket lehet tenni, illetőleg mit mond róla. Mert én pl. még ki is írtam a postaládámra, hogy SZÓRÓANYAGOT NEM KÉREK!, de még ez se jutott el a szeméthordók agyáig, és csak tömködik tele… Hozzáteszem, ez egy olyan lépcsőházban van, ahol VAN erre a célra kihelyezett szórólapgyűjtő is.
V10R1C4
2008. május 8. csütörtök 17:20
Előzőre: írd oda azt is, hogy külön gyűjtőhely van!
Ez az egész szórólap-ügy baromi módon elmérgesedett az utóbbi időben. Diákmunkás koromban nekem egyszer tudtak még nagyon az elején egy ilyen melót adni (10 órás), így tudom azt is, milyen ez belülről. Szar.
Meg kéne szüntetni a szórólapos reklámterjesztést mint olyat, mert mindenkinek rossz. Amikor megyek A-ból B-be és mindenki dugja az orrom alá a kis papírját/amikor én voltam a túloldalt, végighallgatni a sokadik kösznemet vagy csak állni azzal a papírral, mint egy droid alakú levélnehezék… Aki ezt a szórólaposdit fent a cégnél kitalálja, annak gőze nincs közlekedésről, emberről, semmiről. Aki lent meg megkapja a melót, általában diák vagy – mert ez egy ilyen csodarendszer – nyugdíjas.
kantor
2008. május 9. péntek 20:20
Szvsz csak drasztikus módszerrel lehetne megszüntetni…
Szerintem egy kis összefogással a heti „reklámszemetet” összegyüjtve, házanként, lakásonként vagy utcánként, s aztán visszajuttatni a feladónak, mondjuk a lakása ajtaja elé rakva, hogy ne tudjon kijönni onnan….
biztosan átgondolná….
hazigazda
2008. május 10. szombat 12:35
tetszik az ötlet, ráadásul nem is szólhatnának egy szót sem, csupán visszakapnák. Én mondjuk szombat reggel 9 órára gondolnám, a bevásárlóközpont főbejárata elé üriteni, hogy a népek csak szépen gyalogoljanak át rajta, biztos h rögzülne bennük is. Egy kis sajtótámogatással talán még eredményt is lehetne elérni.
Aztán irány a következő multi, szintén egy bazi nagy homlokrakodóval…..
Rooza
2008. május 10. szombat 13:19
Postacímet lenne jó tudni, és portósan visszaküldeni. Ha van még ilyen kategória..
De mindenképpen behánynám a felelős lakásaába.
Erdős János
2008. május 10. szombat 21:17
Uraim nem kell mellreszívni a dolgot,a kéretlen reklámanyagnak is ára van több embernek munkát ad,a reklámozó is pénzt akar vele keresni,van akit érdekel a reklám,van akinek szüksége van a reklámanyagban lévő információra. A fölöslegessé vált papírt egy erre a célra kialakított tárolóedénybe kell tenni és ha megfelelő mennyiség összejött értékesíteni kell. A bevétel a társasház közös költségét fedezheti a befolyt összeg.
K: A,
2008. május 11. vasárnap 10:31
Nagyon sajnálom a papírgyártáshoz kvágott fákae…
Rooza
2008. május 11. vasárnap 12:03
Azt gondolom, hogy nem csak így lehet reklámozni, bár így nem kell hozzá semmi lelemény. (abban azért halkan bízom, hogy nem önkormányzati (anyagi)segítséggel foglalkoztatja a terjesztőit..)Tehetné a reklámozó azt, hogy „örökbefogad” mondjuk egy játszóteret, egy parkot, valami olyan helyet, ami közterület. Ezzel a tevékenységgel munkát is adna, és némi elismertséget is szerezne magának. A híreket kihelyezett automatákból beszerezhetné mindenki, akinek szüksége van rá.
Példa: az egyik forgalmas útszakaszt tisztán tartja, cserébe ott lehetnek a reklám-automatái. A magánember nincs úgy védve ebből a szempontból, mint a közterület, mert a közterületen engedély kell ahhoz, hogy valamit tároljanak, kihelyezzenek, de a lakásom már semmi védelem alatt nem áll, kivéve, ha harapós kutyát tartok.
Rooza
2008. május 11. vasárnap 12:06
És a blognak , mindegy melyik bejegyzéshez, habár ma már az ügyes fürge kis markoló végez ilyet a fejsze helyett:
Áprily Lajos
A somfa-csonk
A somfát fenn a bükkcserjés alatt
télen kivágták, csak a csonk maradt.
Aki fejszét fogott rá, bárki volt,
tavaszi aranyamtól megrabolt.
A nap szeme keletről odalát,
keresi a sárgavirágu fát.
Nagy messzeségből egy madár suhan
s nézi: tavalyi fája merre van?
Néhány kört ír a puszta csonk körül
s a hangja sír, mikor továbbrepül…
Az a kegyetlen téli fejsze ölt:
Egy aranyfolttal szegényebb a föld.
hazigazda
2008. május 11. vasárnap 12:17
ez túl szép egy tesco ellen…
vogl
2008. május 12. hétfő 18:08
T. Rooza!
Amit kitaláltál, Pesten már másfél évtizede szerződésbe is foglalták: az színvonalas, üveg utasvárókon az azt építők ingyen tehetnek ki reklámokat, cserébe tisztán kell tartani őket.
Ez működött is egy évtizedig, de mára mindegyik össze van firkálva. A főváros nevében a szerződést kötő BKV olyan cinikus levelet írt nekem e témában, amit a felettes önkormányzat még meg is erősített. Azt írták, hogy márpedig rendszeresen rendben tartják az utasvárókat. Kértem, hogy néhány napig adják meg délután azokat a címeket, ahol aznap tisztává varázsolták az üvegeket, hogy ellenőrizhessem. Persze nem adták meg, bizonyára államtitok.
Szóval minden másképpen menne, ha az emberek tennék a dolgukat, betartatnák a szerződéseket, a szabályokat.
Rooza
2008. május 12. hétfő 23:45
Akkor ez a BKV-nak veszteség, ha jól gondolom. Valahol van ennek publikus nyoma? Ennek a szerződésnek? Újsághír? Vagy valami hasonló? Mert az utazóknak is van ehhez némi közük, különösen manapság. mert ha nem takarítanak, a szerződő félnek le kellene szedni (tudom, üveg..) a reklámokat, vagy kiragasztani rá, hogy ezekért a reklámokért nem fizet a reklámozó. Valami ilyesmi..
Rooza
2008. május 12. hétfő 23:48
Eredetileg a régi szabad-szombatok, meg brigád-felajánlások adták az ötletet, vagyis felidéztem, olvastam azt az emberek közötti helyzetet, hogy egy kisebb közösség egy másik közösség számára létrehoz valamit. Talán a becsülete is nagyobb volt annak.
vogl
2008. május 13. kedd 08:10
Emlékeztem az utasvárók létesítésekor közölt hírre és erre alapozva kerestem meg a BKV-t, majd a Főpolg. Hivatalt. Egyik helyen sem cáfolták a szerződés létét és hatályosságát, de arról győzködtek, hogy rendszeres a rendben tartás, ami nem igaz, bárki, bárhol láthatja a fővárosban.
Rooza
2008. május 13. kedd 09:36
például erre gondolsz?
Blogolsz valahol? Meg kellene írnod.
vogl
2008. május 14. szerda 15:16
Rooza! Gratulálok, hogy rátaláltál egy két évvel ezelőtti cikkre, igen erről van szó.
Nekem az az álláspontom, hogy ha valaki nem tudja teljesíteni a hivatalával, szervezetével szembeni elvárásokat (pl. azért, mert nincs elég pénze, embere), akkor „mongyon le!”. Hamar megtalálják maj a módját, hogy ott rend legyen.
Például a combinó villamosokat pár nap alatt piszkosul összefirkálták és botrány lett. Nézzétek meg ma, teljesen tiszták, mert erőt, embert csortosítottak oda, és megszüntek a problémák.
Nem blogolok, mert ki olvasná? Igaz, hogy egy-két témát meg tudok írni óriási olvasótábornak egy saját kiadványban, de azért még sok ügy lenne, aminek ott nincs helye és jó lenne tudatni másokkal.
Fentebb írtátok, hogy mennyi fa esik áldozátául a sok reklám kinyomásának. Nos, a papír majdnem mind Finnországból jön, és ott mégsem csökken az erdőterület. Ez olyan, mintha sajnálkoznátok a henteshez vitt baromfik és disznók, marhák vagy akár a halak miatt…
hazigazda
2008. május 14. szerda 15:25
ezzel inkább az a baj, hogy a nagyrésze felesleges, közönséges pazarlás. Nyilván NEM azért csinálják a multik, hogy elköltsék az erre szánt pénzt, hanem mert
1. nyilván van egy mérhető hatása, hatékonysága (bármennyire is furcsának tűnhet sokaknak)
2. mivel szinte MINDENKI csinálja, ezért mindenki úgy is érzi, NEKI IS kötelező ott lennie, mert különben lemaradna a versenyben.
Ha valahol, akkor a kiskereskedelemben igencsak óriási harc dúl, és ez nem csökken, hanem újabb és újabb szereplők megjelenésével (pl. Lidl, Aldi) még keményebb.
Hogy ez a harc milyen kemény: a pécsi baumaxot lebontják és építenek mellette egy sokkal nagyobbat, CSAK AZÉRT, mert megjelent a konkurencia is a városban.
Babuin
2009. március 3. kedd 19:41
Üdv!
Reklámterjesztéssel foglalkozom, így nap, mint nap találkozok ezzel a problémával. Az első, amin érdemes elgondolkodni, hogy a terjesztőnek nem kellemes időtöltés az, ha a postaládába kell „begyömöszölni” a reklámújságot, pláne, ha több lakásos házról van szó. Sokkal hatékonyabb egy kihelyezett gyűjtő edény, amelybe belefér a reklámújság, ez még jobb, ha a kapun kívül van, így be sem kell mennie a terjesztőnek a házba, (higgyék el, az sem öröm, ha csengetni kell), tehát mindenki jól jár: A lakó, a postás, a terjesztő is. Erre sokan még csak nem is gondolnak! És nem is kerül sok pénzbe.
Kertes-háznál egy műanyag cső is megteszi a postaláda mellett, abba is sokkal kellemesebb a terjesztés, mint a postaládába.
A másik, hogy ezek a reklámújságok már csak azért nem követelhetnek fa életeket, mivel a fából készült új(!) papír nagyon drága, ezek pedig ingyenes újságok, tehát úgy valószínű nem érné meg ennyit legyártani az újságokból, pláne, hogy a famentes papír még olcsóbb, ha újrahasznosított! Tehát szerintem az nem kis túlzás, hogy az erdők a reklámújságok miatt lesznek kivágva! Gondolkozzunk el azon, hogy mennyi fát vágnak ki, hogy csak Magyarország családjainak többségének legyen karácsonyfája, nem beszélve arról, hogy amit nem vesznek meg, az kárba vész, mégis kivágták! Erre is van megoldás, több is. Például szerintem teljesen megfelelő a műfenyő, nekünk is az van, nagyon szép, és csak egyszer kell megvenni. Egy másik alternatíva a földlabdás fenyő, amit vissza is lehet vinni. Hogy miért nem élnek ezekkel sokan? Egyszerű. Sznobság, és lustaság.
És ha már a környezetvédelemről van szó, nem árt azt is megemlíteni, hogy ha a szükségtelen reklámújságot nem kukába, hanem a szelektív hulladékgyűjtő megfelelő konténerébe dobjuk, akkor nem is kell azon gondolkodni, hogy hány fa pusztul el még, hanem azokat az anyagokat is újra tudják hasznosítani, és nem csak reklámújságot gyártanak újrahasznosított papírból!
Tehát szerintem ezen érdemes elgondolkodni!
Köszönöm a figyelmet, üdvözlettel:
Kós György
PallMall
2009. augusztus 1. szombat 21:23
Érdekes észrevételek!
visszont azt egyikőtők se veszi figyelembe, hogy ez mennyi pénz hoz neked!?
Ált 1-2 esetleg 5 termék van akcióban, de az újság miatt 10-15 termék is akcióba kerül!
És azt nem hiszem, hogy az itt hozászólók egyike se harapot még rá valami jó árú termékre! Akkár újságból akár egy haver által!??
Továbbá a filmek közé beillesztett relám blokkok is tartozhatnának ide!
A szemet zavaró, esztétikum romboló óriásplakátok!
De ha nagyon durván nézük a dolgokat a tájakat is mindenüt azok a csunya villanypoznák csufitják!
Nem lehet egy egészséges fotot késziteni!
Ezek a szoró anyagok nem csak az ezzel dolgozoknak megélhetés, hanem nagyon sok címzetnek is! Probálnátok megélni egy minimálbérből vagy egy kisnyugdíjból!
Akkor számotokra is egy manna volna a fent emlitett átok!
Igy levelem közepe tályán elárulom, hogy mi is emme szemetett gyártjuk!
Fa élete ezen nem mulik ezek a papírok anyi fát látak mint amennyi tejet a reggeli ital!
Egy ilyen újság (postaláda szemét) fajtánkét kb. 150-200 munkahelyet tart el!
Ez országosan 2-3 ezer munkahely!!!!!!!!!
Bele értve a helyi reklámújságokat is, nem csak a multik!
Szerintem ez elég nagy szám ahoz hogy kormányzati szinten ne akarjanak ebbe beleszólni (beszólni!!)
A mi cégünk külőn ügyel a „nem kérek” kiírásokra!
Ez a terjesztőkkel külőn nyomatékosan le is van szerződve!
De sajnos a számok sok más terjesztőtt meghabaritanak! Neki ezen címek kiesése egy ember bére!
És ti egy olyan dolgon vitáztok ami ennek az életvitelnek a része!
Ez a kor vivmánya! Nem csak itt az egész villágon!
De a téma maga mégis érdekes volt!
Egy pár érdekes dolgot leszürtem belőle!
Köszönöm!
PallMall
Lápossy Krisztián
2010. január 10. vasárnap 16:26
Tisztelt Hölgyeim és Uraim,
nagyon sok tanulság van a hozzászólásokban és sok-sok információt fel lehet(ne) használni ebből. Egy szórólapterjesztéssel foglalkozó céget vezetek, így nap mint szembesülök számos fent említett problémával.
Elég régen foglalkozom ezzel a tevékenységgel, ezáltal sok kapcsolatra tettem szert, tehát ezeket a visszságokat, a megfelelő helyekre be tudok kopogni és nagy valószinűséggel, meg tudom oldani. Egy probléma van ezzel.Konkrét dolgokat kellene tudnom, az általánosságokkal sok mindent nem lehet kezdeni( pl. XY város, XY utca XY házszám nem kér reklákiadványt, név nem szükséges).
Jelen pillanatban is dolgozunk egy olyan projekten, amely lehetővé teszi számunkra azt, hogy fel tudjuk mérni, pl. azt, hogy ki nem kér egyetlen reklámanyagot sem. Cserébe kap egy nem kérek szórólapot. Amennyiben ez mégis előfordul, úgy megnevezve a reklámanyagot, pontosan tudni fogom mely cég vétett ez ellen( akár mi is lehetünk a ludasok) és a megfelelő ellenintézkedéseket tudom foganasítani.
Tovább. Amennyiben mondjuk, a terjesztő rosszabb dolgot követ el( pl. a földre ledobja az újságot), ugyanígy lehet kezelni.
Egy-két eset kevés ehhez, több tíz- vagy száz eset, mindenképpen hatásos.
Tovább.
Eldobált újságok, mondjuk egy erdőben.
Csak tudnom kellene róla és ezt elég hamar be lehetne szüntetni.
Nekem 3 kutyám van és nagyon szeretek erdőben kóborolni velük. Idegbeteggé váltam a legútobbi sétánk alkalmával, amikor több négyzetméternyi, eldobált újságba kellett „gázolnom”. Azóta ez a cég olyan kártéritési pert kapott, hogy nem valószinű ezt még egyszer megcsinálja. Tehát, a dolog működik, csak ezt alá is kell támasztani adatokkal.
Tehát, Hölgyeim és Uraim, van megoldás csak tenni kellen érte, egy kicsit másképpen.
info@lakriszma.hu. Ezen a címen várom a visszajelzéseket.
Köszönettel,
Lápossy Krisztián