37/2007.ÖTM | 3. Az engedélyezési terv
Az építési engedélyezési eljárás egésze olyan nagy változáson esett át az elmúlt időszakban, hogy a 2008-ban íródott cikkben taglaltak mára érvényüket vesztették, ezért ezt törölni kellett, mielőtt ez félreértéseket okozott volna az olvasókban. Ugyanezek okból itt a további hozzászólásokra már nem lesz lehetőség.
Aki az eredeti cikkre és az ahhoz tartozó hozzászólásokra kíváncsi itt találja meg. Az építési engedélyezési eljárást szabályozó 312/2012. (XI.8.) Korm. rendeletet és annak ismertetőjét itt találja. Ott továbbra is várjuk az esetleges hozzászólásait, kérdéseit
Svájci bicska az építési joghoz | a legfontosabb jogszabályok egy helyen
a többi, érvényben lévő fontos építőipari jogszabályt pedig itt találja meg:
Svájci bicska az építési joghoz | a legfontosabb jogszabályok egy helyen
Hozzászólások (56): megnézem
csj
2008. január 19. szombat 11:59
Alapvetően egyetértek a finomításokkal, módosításokkal. Az más kérdés, hogy a részletes szövegeket miért nem adja ki ( akár különszámban is ) a kamarai közlöny? (… )
hazigazda
2008. január 19. szombat 14:24
igen, határozottan könnyítettek az engedélyezési procedúrán.
Majd mikorra már mindenki össze-vissza levadászta a netről és az ismerősöktől, addigra a Kamarai Közlönyben is benne lesz (a lejárt határidejű pályázatok után).
Szabó Adrienn
2008. január 20. vasárnap 23:12
Jól értem a rendeletben, hogy nem kell külön beadni az elvi közműnyilatkozatokat és a kéményseprő szakvéleményt, hanem az eddiginél részletesebb tervezői nyilatkozatban kell kijelenteni, hogy az egyeztetés a közművekkel és a kéményseprővel megtörtént?
hazigazda
2008. január 21. hétfő 09:03
ez nekem eddig elkerülte a figyelmemet. A közművekkel illetve a kéményseprőkkel való egyeztetés gyakorlatilag egy közműengedély és egy kém. szakvélemény megkérését jelenti a gyakorlatban, igy indirekte nem változott sztem, de mivel a friss jogszabályváltozás van, sok helyen még az építési hatóság sem tudja, hogy pontosan mit kérjen, az utolsó szót ők mondják ki !
Ödön
2008. január 21. hétfő 18:08
Sejtettem, a hatósági osztály dolgozóinak, most szerdán tartanak a megyeszékhelyen eligazítást, mert fogalmuk sincs a végrehajtásról /meg kellett volna jelenjen egy végrehajtási utasításnak is!!/ „Új” adatlapok? Minek, hogy a nyomdáknak legyen munkájuk? Új számlatömbök, de nem lehet kapni. Én is csak protekcióval jutottam hozzá. Fejetlenség a köbön!!!!!!!
Ödön
2008. január 21. hétfő 18:13
Pénteken lesz újra ügyfélfogadás.Talán akkor már tudnak a műszakiak többet, reméljük. Addig nincs értelme érdeklődni Náluk. Házigazda írta, hogy az egész rendeletcirkusz azért van, mert a T. műszaki dolgozóknak kevesebbet kelljen dolgozniuk. Hol van a határídő a 60 nap? Eddig sem tartották be, ezután sem lesz másképpen!
hazigazda
2008. január 21. hétfő 18:22
nem csak a hatóságnak, hanem remélhetőleg az építkezőknek is egyszerűbb lesz. reméljük….
Kelemen Zoltán
2008. január 24. csütörtök 18:17
A házunk oldalán lévő 20 m2-es nyitott
teraszt tető alá (cserepes)szeretnénk tenni faszerkezetes gerendákkal kiépítve ill. megtámasztva. Kell-e hozzá építési engedély? (A beépítettség engedi)
hazigazda
2008. január 24. csütörtök 18:20
nem kell bejelentés sem. lásd I. sz melléklet III. fejezet
"22. kerti lugas, pihenés célját szolgáló oldalt nyitott, oszloppal, pillérrel alátámasztott (lábon álló) kerti tető építése legfeljebb 20 m2-es alapterületig,"
Lajos
2008. január 29. kedd 01:47
Nem érzem a könnyítést, a káoszt sokkal inkább. Miért nem születnek átgondolt előzetesen egyeztetett törvények?
Negyven éve vagyok a szakmában, és azt látom az agyonszabályozás semmit, nem javít.
Csak két szolid példa, egy meglevő épület bővítése során, a bölcs építési hatóság 16000, m2 területen mérette fel velem a parkerdő fáit. Örülhettem, hogy nem erdészházat terveztem, mert közölték, hogy ha 30 hektár erdőbe építenék a jogszabály arra is, vonatkozik.
Faluszéli munkát már nem vállalok, mert ha a szélső utca hátsó telekhatára külterülettel határos, akkor az I. fokú hatóság a jogszabályra való hivatkozással a teljes külterületi ingatlan feltüntetését is kéri. Ha ez 40-50 hektáros terület, akkor már szép és „főleg” hasznos munka.
Egy balatoni strandra tervezett lángossütő pavilon miatt km-nyi partszakaszt kellett (épületekkel, fákkal stb.) megrajzolni, mert az egész strand helyrajzi száma azonos. Zamárdiba nem vállalnám, úgy tudom 4-5 km-nyi a strand.
Egy út besorolású területen épített kiszolgáló épületnél, az utca mindkét oldalát rajzoltam meg hiszen mindenki szomszéd akkor is ha az utca vége 5 km-re van. Természetesen az utcában megépült házak és az ingatlan nyilvántartás köszönő viszonyban sem voltak.
Ehhez az „európai” szintű jogszabályhoz, partnerek kellenek. Jogászkodó köztisztviselők, akik már régen nem építészek. Tulajdonképpen igazuk van Ők csak jogalkalmazók.
Az engedélyezési terven a „mindent bele elv” nevetséges. Hajdanán ezt úgy is emlegették mint beadvány terv. Az adott épület és terület legfontosabb műszaki jellemzőit szerkezeteit, tartalmazta ami alapján a hatóság eldönthette, hogy a tervezett építmény engedélyezhető e?
Aztán a többire ott voltak a kiviteli tervek, és persze értő kivitelezők.
Ma a hatóság azt vizsgálja, hogy minden irat és felirat be van e adva? Burjánzik a bürokrácia és elvész a lényeg.
Jogalkotók jó szándékát, vélelmezem. Te tudjuk jó szándékkal van kikövezve …… Azt gondolom, gyakorlati szakemberek, kamarák, és a jogalkotók együtt a szakmával tudnának egy olyan átgondolt törvényt alkotni, amit nem kellene 4-5 évenként foltozni toldozni.
Juci
2008. február 8. péntek 17:30
Ha a nyitott teraszra nem kell építési engedély, bejelenteni sem kell, akkor nem számít bele a beépítettségbe sem !?
hazigazda
2008. február 8. péntek 19:44
így van, de ez csak akkor igaz (és ez nem változott), ha a terasz a rendezett terepszinttől nem emelkedik ki 1 m-nél többet.
apafej
2008. február 11. hétfő 18:53
T. Tanult Kollega!
Szerintem az épülethez tartozó terasz lefedése (tető cseréppel) nem lugas, vagy kerti tető, hanem a (fő)épület része, ebben a minőségében szerintem, az új szabályozás szerint is engedélyköteles.
hazigazda
2008. február 11. hétfő 19:32
tervek nélkül sajnos nem tudom megállapítani, mindössze 2 mondat alapján a rendelet idevágó passzusát tudtam csak idézni.
De ha már szóba került, kiváncsian várom a kerti tető egzakt, jogszabály által precízen meghatározott megfogalmazását.
Juci
2008. február 17. vasárnap 12:30
T.Házigazda!
A teraszra vonatkozó kérdésemet a Kelemen Zoltánnak írott válaszát olvasva bátorkodtam feltenni /2007.jan. 24/. Sztem a ház oldalán lévő teraszlefedés a házhoz csatlakozik. Az építéshatóságot megkérdeztem,szerintük nem kell engedély. De gyanítom, hogy végül Apafejnek lesz igaza
, mert így logikus.
Takács Gábor
2008. február 20. szerda 17:58
A rendeletben az építészeti és a telekalakítási eljárás együtt van kezelve. Itt a masgyarázó leírás szinte csak az építészeti eljárásról szól. Holott a tervező nem csak építész lehet, a 104/2006 Korm. rendelet már tervezőként kezeli a földmérőt is. A kérdésem az, hogy a hatóság a földmérői jogosultságot is kéri-e igazolni ebben, vagy más rendelet alapján? (szerintem vonatkozik ez a földmérő tervezőkre is, úgy a nyilatkozat, mint a kamarai határozat az érvényes jogosultságára).
hazigazda
2008. február 20. szerda 18:29
Kedves Gábor, Igazad van….nézd el nekem, hogy csak egy építész vagyok és emiatt önző módon az építészeti vonatkozásokat emeltem ki, azon belül is a tervezést, hiszen ahhoz értek.
Én azt gondolom, hogy ebben egységes a szabályozás, mármint a jogosultságokban és azok igazolásában.
c-j.viola
2008. március 12. szerda 22:54
Mi történik a „zöldfelületi” aránnyal, ha az udvrt szép lassan leburkoljuk?
c-j.viola
2008. március 12. szerda 23:05
Nagyszerű dolog, hogy végre engedély nélkül is építhetünk ezt-azt, kérdésem csupán, mi történik azokkal az épületekkel melyek, az építtető tájékozatlansága következtében rossz helyre kerülnek (építési helyen kívül) és ezzel, esetleg a szomszéd telek beépíthetőségét korlátozzák?
hazigazda
2008. március 13. csütörtök 07:40
arra vonatkozóan nincs tapasztalatom, hogy a telek fokozatos beburkolásával elrontott zöldfelületi arány miatt büntetett-e már a hatóság?
hazigazda
2008. március 13. csütörtök 07:43
ahogy mondani szokták: „a törvény nem ismerete nem mentesit a következmények alól”, ez erre is igaz. Bár hatósági bontásra ritkán szokott sor kerülni, a szomszéd jogosan perelheti a bíróságon, de sajnos a beépítésnél nem kap felmentést, csak azért mert a szomszéd szabálytalanul építkezett (ez általában a tűztávolság és ebből következően az épület szélességét befolyásolhatja egy keskeny telek esetében).
Takács Gábor
2008. március 14. péntek 09:09
A földmérő tervezői jogosultság sok helyen nem érvényesül, a kaposvári kiemelt építésügyi hatóság nem kér a földmérési munkánál tervezői nyilatkozatot, kamarai igazolást, megelégszik a földhivatali záradékkal. A túlépítéssel kapcsolatosan azt javasolom, hogy precízen méressék be az épület és a telekhatár helyzetét – lehetőleg jogosult földmérővel (GD-T), vagy szakértővel (GD-Sz) – és per helyett tárgyaljon az érintett szomszéddal. Csak végső esetben forduljpn a bírósághoz, mert az hosszú évekig elhúzódhat és nagyon sokba kerül.
Pauditzné Hovorka Éva
2008. március 23. vasárnap 21:12
A rendelet 1.sz. melléklet I.3. pontja kimondja NEM építési engedélyköteles az utólagos hőszigetelés; II.23. pontja „az épület egy teljes homlokzati felületét érintő építési tevékenység (pl. …. teljes felület színezése, teljes felületképzés megváltoztatása, ..) bejelentés kötelezett. Visszatérve I. fejezethez: a 14. pont kimondja: II.fejezet …23. pontjában meghatározott mértéket meghaladó jellemzőjű építmény építése, bővítése, építési tevékenység végzése építési engedély alapján végezhető. Kérdésem akkor most mi az igaz? Ha Mari néni a város széli házát szokás szerint tavasszal átmeszeli akkor ez építési engedély köteles? Ha egy paneles épület fogadószintjét nem festik át, csak a lakószinteket hőszigetelik, akkor az nem is bejelentés kötelezett? Bejelnetési dokumentációt homlokzati hőszigetelés esetén a régi/eredeti tervekkel, új műszaki leírással megteheti felsőfokú építőipari végzettségű szakember is?
Építési hatóságonként, ügyintézőnként más-más a vélemény! Már valami igazán hivatalosat szeretnék látni végre!
zilahi sándor
2008. december 23. kedd 14:16
Üdv Szeretnék egy ojat kérdezni hogy bejelentettem egy 11*6 méteres tárolo helység meg épitését és be adtam hozzá a dokumentáciokak. A hivatal befogadta majd 2hét mulva hiánypotlást kért azt azota potoltuk, de az elözö levélben közölték hogy addig nem kezdhetem meg az épitést még a beadvány nem lesz jogerös. Sajnos mi közben elkeztük a csarnokot felállitani mivel a törvényben /magyar közlöny ide vonatkozo bejelentési kötelezetségeknél erröl egy szo sincs irva hogy addignem lehel megkezdeni az épitést.
Koós Miklós
2008. december 27. szombat 14:54
a bejelentési kötelezettség is egy építésügyi eljárás, aminek egy határozat a vége. e tekintetben nem különbözik a normál építési engedélyezési eljárástól…
Dr. Németh Imre
2008. december 27. szombat 15:31
Tisztelt Koós Úr!Helyi területi védelem alá eső építmény (120 éves öreg ház) lebontása után az új építményt 4 lakás + üzlet iroda, lehet 40 cm-el eltolva telekhatárra építeni? Történelmileg kialakult utcasor ahol a házak 100 évesnél idősebbek, és mind a felújítottak is az előző ház fundamentumának nyomvonalára épültek.
Lakatos Tibor
2009. március 19. csütörtök 18:52
Üdvözlöm!
A kérdésem, hogy kb. 200 nm alapterületű, könnyűszerkezetű tetővel ellátott, faoszlopokon álló építményhez, mely színdarabok, összejövetelek, esküvők tartására lenne alkalmas, kell e építési engedély, vagy érvényes rá a 37/2007 1 melléklet III/2,a mondata? ( Ez a tetőszerkezet 180 napnál rövidebb ideig állna fenn.) Ha igen, akkor bejelentési kötelezettség van-e?
Köszönöm a válaszát előre is.
Koós Miklós
2009. március 19. csütörtök 19:03
az dönti el, hogy ebbe tartozik-e:
„építőipari műszaki engedéllyel vagy megfelelőségi tanúsítvánnyal rendelkező”
ha igen nem kell semmi, ha nem akkor bejelentési kötelezettség (ez is terv, csak szűkített)
laci
2009. április 3. péntek 14:12
Üdvözletem!Sziveskedjen segíteni, mivel a szomszédom feljelentett, kijöttek, fotóztak.
A lakóház az úttal párhuzamos nyeregtetőjű, 2család, tehát egybe van építve.
A ház derekán van a közös kerités(azt is én ép.)erre a keritésre illetve elhagytam 20cm-t, aháztól 3m-re letettem 4db vasoszlopot, és lemeztetőt rá,(9db lindab lemez)Teljesen nyitott, bármire lehet fogni, hogy mire, mondjuk pihenés céljából.
Kell bejelentés, vagy a szomszéddal egyezség erről? köszönöm
Koós Miklós
2009. április 3. péntek 14:46
ezt kerti pihenőnek minősül, ami nem ép. eng. köteles és nem kell bejelenteni sem. Azt kellene megtudni, hogy a területre milyen előírások vonatkoznak: oldalkert, beépítési mód, max. beépítettség, zöldfelületarány, fémszerkezetű építmény esetleges tiltása?
Ha oldalhatáros beépítés lehet, akkor nem szólhatnak a telekhatárra való építés miatt
Koós Miklós
2009. április 11. szombat 15:41
nem ismerek ilyen előírást. Még ha oldalhatáron lenne,akkor is tehetne pl. egy helyiségre egy ablakot (mellékhelyiségre és max. 0,4 m2 felülettel és azon keresztül kukucskálhatna át Önökhöz.
Nóra
2009. április 11. szombat 16:12
Köszönöm a választ!
Fikner László
2009. április 13. hétfő 09:04
Tisztelt Koós Miklós!
Érdekelne hogy külterületen meddig lehet építési konténert tartani az építkezés befejezte után, kell-e engedély hozzá, vagy a konténer mérete beleszámít-e a beépíthetőségbe / 3% /. Egyáltalán foglalkoznak vele, van-e erre szabályozás?
A konténert felvonulási épületnek szeretném tartani, de az építkezés után szerszámosnak, stb.
Előre Is köszönöm a válaszát!
Kellemes Húsvéti Ünnepeket Kívánok!
Üdvözlettel:Fikner László
Koós Miklós
2009. április 13. hétfő 16:40
A konténerekre és a konténerházakra nincs külön jogszabály, a magyar jog nem ismeri, de ha a konténer felvonulási épület volt, akkor a használatbevétel után el kell távolítani.
.
A külterületekre is a rendezési terv vonatkozik, az határozza meg mit és mekkorát lehet rá építeni, van, amikor az anyagát is előírják.
A konténer területe beleszámít a beépített területbe, mivel építmény.
pitecske
2009. szeptember 23. szerda 14:19
Üdvözlöm!Szeretném megkérdeznni,hogy egy új kémény(tégla) felépítéséhez kell-e engedély vagy bejelentés.
Koós Miklós
2009. szeptember 23. szerda 17:17
a téglakémény építési engedély köteles
Hirschler Tibor
2009. október 5. hétfő 09:48
Október 1-vel megváltozot építésügyi jogszabályok alapján egy 70 négyzetméteres készházból büffét és kerékpárkölcsönzöt szeretnék felépíteni. Továbra is kell az építési engdély vagy elég az egyszerűsitett épitési engdély illetve az építés bejelntését eszközölnöm az elsőfokú építésügyi hatóságnak.
Hambalkó Lászlóné
2009. október 23. péntek 07:54
Én azt szeretném megtudni, mi van akkor, ha az építésiengedély jogerőre emelkedése elött a szomszédoknak kiküldött értesítőt külömböző okokból 3 nem vette át ,mert meghalt vagy máshol lakik. Kinek kell felkutatni Őket az építtetőnek vagy a hivatalnak? Mikor kaphatjuk meg a végleges engedélyt?
Koós Miklós
2009. október 23. péntek 08:17
az értesítőt a hivatal küldi ki és neki kell felkutatni az elköltözött, elhunyt hozzátartozóit, örököseit…stb cimeket
Hambalkó Lászlóné
2009. október 23. péntek 16:48
T.Koós Úr
Én Wekerlé lakom amit az Önnel azonos nevű híres építész tervezett, van Önök között rokoni kapcsolat?
Még az a kérdésem, hogy az elvi engedélyünk már meg van, meddig tarthatják vissza a szomszédok fekutatása miatt a végleges engedélyt?
Koós Miklós
2009. október 23. péntek 17:16
nekem volt már olyan esetem, amikor hónapokig nem tudták emiatt kiadni a jogerős építési engedélyt.
Kós Károly egy O-val írta a nevét és nem tudok bárminemű rokonságról, igaz a családfa-kutatás nem is tartozott sohasem az érdeklődési körömbe
Szabados Zoltán
2010. május 25. kedd 21:10
Kedves Miklós, 15-20 % lejtésű terepen az alattam lévő szomszéd pinceszint-földszint-tetőtérbeépítéses házat alakított ki. Ahhoz, hogy az engedélyezett max. 4,0 m építménymagasságot betarthassa a terepszintet (az oldalkertben is) megemeli. Az OTÉK 45. § (1) azt mondja, hogy: „A telek természetes terepfelületét az építési helyen kívül tereprendezéssel megváltoztatni a helyi építési szabályzat előírása szerint lehet.” A HÉSZ szerint: „Az épületek terepszintre való illesztésekor tilos a természetes terepszint +/-1,5 m-nél nagyobb méretű megváltoztatása.” Magyarán: A telekhatárunktól pontosan 3,00 m-re lévő háza mellett jogosult feltölteni úgy a talajt, hogy a létesítendő járda szintje max.1,5 m-rel magasabb legyen, mint a dombon felette lévő terep szintje? Köszönöm válaszát.
Koós Miklós
2010. május 25. kedd 22:26
ha a helyi előírás valóban megengedi, akkor az eredetit terepszinttől +-1,5 m-re térhet el (telekhatáron is). Megjegyzem, ennél azért szigorúbbak szoktak lenni az előírások. Ha ennyire lejtős a telek, akkor lehet hogy Önnek is célszerű volna feltölteni a hátsó kertjét.
Péter László
2010. szeptember 13. hétfő 15:55
Üdv
Meglévő melléképület lakóház minőségben készült el. Megrendelő kéri az átminősítését lakóingatlannná. Mi a teendő állapotrögzítő terv készítése és rendeltetés változás engedély benyújtása?
Válaszát előre is köszönöm!
Rezsnyák Péter építész
2010. szeptember 16. csütörtök 19:48
[re=13755]Hambalkó Lászlóné[/re]: A hivataloknak erre általános protokollja van, amit én most itt nem tudok idézni, de u államigazgatásban dolgozó ismerősömnél érdeklődöm majd. Tudomásom szerint 2x kell tértivevénnyel értesíteni, és ha ez eredménytelenül zárul, és ezt a posta a tértivevényes cetlin igazolja, akkor kézbesítettnek kell tekintenie a küldeményt, és a fellebbezési idő lejárta után már mehet tovább az ügy.Todomásom szerint így a sivatagban vagy a tengerek fenekén eltűnt vagy egyszerűen csak laza emberek után nem kell kutatni.
Böszörményiné
2011. május 25. szerda 08:22
Tisztelt Koós Miklós úr!
Van-e okom aggódni, amiatt, hogy a kb. 80-100 éves( vályog ház) lakóházam mögött a szomszéd egy fedett tárolót épít. A ház a telekhatárra van építve és már van hozzáépítve egy üzlet helyiség. Kell kihagyni pár métert a ház falától, ha igen mennyit és engedély köteles-e ez az építmény?
Várom megnyugtató válaszát, melyet előre is köszönök!
Koós Miklós
2011. május 26. csütörtök 11:01
ennyi adatból nehéz választ adni. Önmagában hogy az Ön háza mögé építkeznek, még nem ok az aggodalomra. az hogy hova és mit lehet építeni, azt a területre vonatkozó rendezési/szabályozási terv határozza meg, aki attól eltér, büntethető, 10 év után viszont elévül a büntethetőség.
Böszörményiné
2011. május 27. péntek 06:19
[re=80436]Koós Miklós[/re]: Köszönöm a választ.
hornet
2011. június 3. péntek 15:43
Tisztelt Koós Úr!
Egy „mediterrán” jellegű, új építésű társasház 2.emeletén lakom. Az erkélyem kb. 6m hosszú, 1,7m széles de sajnos fedetlen. Egy 3m x 1,7m körüli, fa szerkezetű, polikarbonáttal fedett féltetőt szeretnék építeni eső, hó, napsütés ellen…
Ha jól értelmeztem, akkor egy ekkora méretű, fedés nem bejelentés kötelezett, azonban kell-e a lakóközösségtől bármilyen „engedélyt”/hozzájárulást beszereznem. Megjegyzem, hogy hogy a kitekerhetős napernyőt több helyen látok felszerelve, de lábakkal alátámasztott féltetőt (még) sehol.
Válaszát előre is köszönöm!
Koós Miklós
2011. június 3. péntek 17:05
[re=80517]hornet[/re]: nyitott terasz befedése építési engedély köteles, növeli a beépített szintterületet, megváltoztatja a homlokzatot, ergo plusz még a társasháztól is hopzzájárulást kell kérni.
az hogy milyen anyagból készíti (műanyag, polikarbonát, fém fa, tégla…) indifferens.
A kihajtható napellenző egy ideiglenes szerkezet, bármikor összecsukható, ezért kerül más elbírás alá. Én isezt javasolnám. Télen jó ha besüt a nap, nyáron pedig csak akkor nyitják ki, ha esik az eső vagy ha árnyékra vágynak.
hornet
2011. június 7. kedd 13:54
[re=80519]Koós Miklós[/re]:
Tisztelt Koós Úr! Köszönöm válaszát! Valahol olvastam, hogy amennyiben a lefedés kinyúlása nem több, mint 150cm, úgy a lefedés akár fix lábakon is állhat, nem számít bele a beépített szintterületbe és nem is engedély köteles. Kérdésem az, hogy Ön tud-e erről a jogszabályról/előírásról illetve valóban létezik-e ilyen?
Válaszát előre is köszönöm!
Koós Miklós
2011. június 7. kedd 14:43
[re=80548]hornet[/re]:
minden szerkezetre érvényes az az előírás, hogy ha 150 cm-nél nem nagyobb a konzolos kinyúlása (tehát nincs semmivel sem alátámasztva), akkor az nem számít bele a beépítettségbe, viszont nem befolyásolja az oldalkertre, tűztávolságra és az engedélyezésre való kötelezettséget.
hornet
2011. június 7. kedd 14:46
[re=80549]Koós Miklós[/re]:
Köszönöm!
Vacak Biorobot
2012. február 22. szerda 11:26
Nos a törvény rossz ezt látjuk. Azt is tudjuk, hogy miért: a törvényhozóknak érdekében áll káoszt teremteni, így bármit is csinálsz le tudnak nyúlni.
Mit tehetünk ellene?
Szerintem egy megoldás mindig kéznél van: nem építkezünk.
Úgy gondolom, ha az ország egész lakossága összefogna és egy teljes évig nem építkezne a tisztelt jogász diplomával rendelkező építési hatóság állás nélkül maradna és az egész szervezet megszűnne.
Tegyünk hát így és nézzük meg ki nevet a végén. Legyen 2012 a „Senki nem építkezik” éve.
Biorobot
Koós Miklós
2012. február 22. szerda 12:25
[re=83538]Vacak Biorobot[/re]:
nos az évek óta tartó zuhanás miatt, mára az építőipar ott tart, hogy összefogás sem kell, mert gyakorlatilag leállt az építkezés. Javaslatod így gyakorlatilag meg is valósult.
Egy pontosítást azért tennék, az építési hatóságok tehetnek a legkevésbé arról, hogy ilyen törvényeink vannak, ők csak alkalmazzák a jogszabályokat, ugyanis ők csak jogalkalmazók és nem jogszabálykészítők, de úgy is mondhatnám: el kezekkel az építési hatóságoktól!!
Másrészt bár nyilván sok jogász végzettségű dolgozik a hatóságoknál, speciel az építési előadóknál előfeltétel – immáron elég régóta – a szakirányú (értsd építőipai) végzettség.
Ha már hadakozni szeretnénk, legalább azzal legyünk tisztában ki is az „ellenség””
beg
2012. február 22. szerda 16:21
[re=80549]Koós Miklós[/re]: Annyival pontosítanám, hogy az 1,5-es kinyúlási szabály a következőkre érvényes: a terepcsatlakozástól legalább 2 m-rel magasabban lévő erkély, függőfolyosó, ereszpárkány, előtető, továbbá az építményhez tartozó előlépcső vízszintes vetületét. Minden más kinyúlás, bármilyen mértékű, beleszámít a beépítettségbe.